video thumb

افزایش ۳۰ درصدی توکن لونا در ۳ روز: شبکه ترا به رکورد جدیدی دست پیدا کرد

توکن لونا شبکه ترا در این هفته روند صعودی خودش را آغاز کرد و موفق شد در سه روز بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. قیمت توکن لونا در ۹ مارس به دنبال افزایش ۱۵ درصدی، به رکورد قیمتی جدید ثبت کرد. رکورد قیمتی پیشین توکن لونا ۱۰۶ دلار بود که اولین بار در دسامبر سال ۲۰۲۱ به آن رسیده بود.

افزایش اخیر توکن لونا تا حدی به بازگشت سایر ارزهای دیجیتال بازار مرتبط است. رقیب شبکه ترا در زمینه قراردادهای هوشمند، اتریوم، شاهد افزایش ۱۳٫۵ درصدی در قیمت توکن اتر (ETH) خود در مدت زمان مشابه بود. همچنین، بیت‌کوین (BTC) نیز که به پایین‌ترین قیمت روزانه خود در ۳۷ هزار دلار رسیده بود، بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت داشت و در روز گذشته به بالای سطح ۴۰ هزار دلار رسیده بود.

آرتور چئونگ (Arthur Cheong)، بنیان‌گذار دی فایننس کپیتال (DeFiance Capital) در روز گذشته اشاره کرد که دلیل افزایش قیمتی توکن لونا می‌تواند به دلیل ذخیره ۱ میلیارد دلاری بیت‌کوین شبکه ترا برای کنترل قیمتی استیبل‌کوین این شبکه یعنی TerraUSD (UST) باشد که قبلاً در خبری توسط سرمایکس به این موضوع پرداخته شده است.

ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه ترا از نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در ابتدای سال جدید میلادی، به ۲۵ میلیارد دلار در روز گذشته رسید و این بالاترین سطح TVL این شبکه تا به امروز است. همچنین توکن‌های قفل شده لونا در داخل شبکه از ۲۱۵ میلیون توکن به ۲۹۸ میلیون توکن در همان بازه زمانی افزایش شبکه رسیده است.

بر اساس داده‌های Staking Rewards، توکن لونا به دارایی برتر از نظر استیکینگ در بین تمامی ارزهای دیجیتال در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته رسیده است. بیش از ۳۵ میلیون دلار توکن لونا اکنون در چندین پلتفرم مختلف برای استیکینگ قفل شده است.

در حالی که توکن لونا برای ثبت رکورد جدید خود به افزایش قیمت ادامه می‌دهد، شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که احتمال نزولی شدن قیمت و کاهش آن وجود دارد. برای اثبات این موضوع، همانطور که در نمودار زیر قابل مشاهده است، یک واگرایی نزولی بین افزایش قیمت و حرکت نزولی آن وجود دارد.

لازم به ذکر است که حجم‌های مرتبط به افزایش قیمت اخیر توکن لونا بسیار ضعیف به نظر می‌رسند که نشان می‌دهد این حرکت صعودی ممکن است متوقف شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، توکن لونا برای آزمایش میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 هفته‌ای در قیمت ۶۴ دلار و متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای در قیمت ۳۸ دلار به عنوان سطح‌های پشتیبان، عقب‌نشینی شدیدی خواهد داشت.

در زمان نگارش این مقاله، توکن لونا با ۲٫۸ درصد کاهش در قیمت ۹۵ دلار معامله می‌شود.