سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیرعامل بایننس: از مشکلات نقدینگی اف‌تی‌ایکس می‌توانیم دو درس بزرگ بگیریم

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس (Binance)، اخیراً در صفحه شخصی خود در توییتر، پستی منتشر کرده است که در آن به دو درس مهم که باید از اتفاقات صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس آموخت، به اشتراک گذاشت. او در این دو درس مهم خود گفت که شرکت‌های ارزهای دیجیتال نباید از توکن خود به عنوان سپرده استفاده کنند و همچنین باید ذخایر بزرگ ارزی خود را حفظ کنند.

در ۸ نوامبر،ژائو پس از کاهش نقدینگی شدید صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس، دو نکته را مطرح کرد: کاهش نقدینگی صرافی اف‌تی‌ایکس به قدری شدید است که خطر ورشکستگی بسیار جدی است و همین باعث مطرح شدن پیشنهادی شده است، پیشنهادی که در صورت تحقق، به خرید صرافی توسط بایننس منجر می‌شود.

ژائو می‌گوید اولین درسی که باید از این اتفاق یاد گرفت این است که یک شرکت ارزهای دیجیتال، هرگز نباید از توکنی که خودش ایجاد کرده است به عنوان وثیقه استفاده کند. ژائو ادعا می‌کند که صرافی بایننس هرگز از توکن خود به عنوان وثیقه استفاده نکرده و نخواهد کرد. مشکلات نقدینگی صرافی اف‌تی‌ایکس پس از انتشار توییتی در ۶ نوامبر توسط خود ژائو آغاز شد که در آن توییت خبر از انحلال دارایی‌های توکن اف‌تی‌ایکس در بایننس داده بود.

همچنین بر اساس گزارش‌های افشا شده اخیر مبنی بر روابط بین صرافی اف‌تی‌ایکس و شرکت آلامدا ریسچر (Alameda Research)، به نظر می‌رسد که شرکت آلامدا ریسرچ مقدار قابل توجهی از توکن بومی صرافی اف‌تی‌ایکس یعنی ا‌ف‌تی‌تی (FTT)، در اختیار دارد. مدیرعامل آلامدا ریسرچ خطر ورشکستگی را رد می‌کند، اما در صورت فروپاشی اف‌تی‌ایکس، این شرکت قطعاً از هم خواهد پاشید.

مدیرعامل بایننس: از مشکلات نقدینگی اف‌تی‌ایکس می‌توانیم دو درس بزرگ بگیریم
مدیرعامل بایننس: از مشکلات نقدینگی اف‌تی‌ایکس می‌توانیم دو درس بزرگ بگیریم

بایننس در حال حاضر مدرکی مبنی بر اینکه از چه ذخایری به عنوان وثیقه استفاده می‌کند، افشا نکرده است. با این حال، ژائو در توییتی در ۸ نوامبر به این موضوع اشاره کرد و گفت که در تلاش برای شفافیت کامل ذخایر خود، به زودی مدرکی مبنی بر ذخایر بایننس ارائه خواهد داد.

دومین نکته‌ای که ژائو معتقد است باید از آن درس گرفت، این است که کسب‌وکارهای ارز دیجیتال هرگز نباید وام بگیرند و در عوض، باید ذخایر ارزی بزرگی داشته باشند و آن را حفظ کنند. دلیل آن واضح است، کاربران اکنون به سمت برداشت سپرده‌های خود هجوم برده‌اند و برای این امر اگر ذخیره بزرگی وجود نداشته باشد، می‌تواند به ورشکستگی و نابودی منجر شود.

توییت ژائو مبنی بر انحلال دارایی‌های اف‌تی‌تی صرافی اف‌تی‌ایکس، منجر به چیزی شد که برخی آن را هجوم بانکی یا همان بانک ران (Bank Run) در صرافی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کنند.

هجوم بانکی به زمانی گفته می‌شود که جمع زیادی از مشتریان بانک‌ها برای برداشت سپرده‌هایشان به دلایل اقتصادی مختلف مراجعه می‌کنند.

در زمان نگارش این مقاله، توکن بومی صرافی اف‌تی‌ایکس یعنی اف‌تی‌تی در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است و در قیمت  ۴٫۶۴ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version