سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آموزش تصویری نحوه انتقال ارز از بیت برگ به تراست ولت

صرافی‌های ایرانی بسیاری در زمینه ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستند و تقریباً در تمامی این صرافی‌های ارز دیجیتال، کیف پول رمزارز داخلی تعبیه شده است. با این حال، یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال قدیمی در ایران که دارای چنین ویژگی‌ای نیست، صرافی بیت برگ است. این صرافی بر خلاف بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال رمزارزهای خریداری شده مشتریان را در یک کیف پول داخلی در پنل کاربری هر مشتری ذخیره نمی‌کند و در عوض رمزارزها را پس از خریداری مستقیم به کیف پول شخصی و وارد شده‌ی مشتریان منتقل می‌کند تا از این طریق به سرمایه‌گذاران این اجازه را بدهد تا خود کیف پول ایمن و غیر حضانتی‌شان را انتخاب کنند.

کیف پول‌های غیر حضانتی به نوعی از کیف پول‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود که کلید خصوصی آن‌ها کاملاً تحت کنترل سازنده کیف پول قرار می‌گیرد که این امر منجر به افزایش امنیت دارایی‌های شما می‌شود چرا که کنترل کامل کیف پول در اختیار شماست و دسترسی کاملاً آزادی به دارایی‌های خود دارید. یکی از بهترین کیف پول‌های غیر حضانتی در بازار ارزهای دیجیتال که در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است. انتقال دارایی دیجیتال از صرافی به کیف پول ارز دیجیتال ممکن است آسان به نظر برسد، اما بد نیست بدانید که یک اشتباه در پروسه انتقال می‌تواند منجر به از دست رفتن کامل سرمایه شما شود. ازاین‌رو، در این مقاله‌ی آموزشی قصد داریم به صورت گام‌به‌گام به نحوه‌ی انتقال دارایی‌های دیجیتال از صرافی بیت برگ به تراست ولت بپردازیم.

صرافی بیت برگ و انتقال ارز به تراست ولت

پیش از هر چیز، باید نرم‌افزار تراست ولت را دانلود و مراحل افتتاح حساب را طی کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را از صرافی بیت برگ به کیف پول تراست ولت خود منتقل کنید. به طور کلی، همان طور که در مقاله نحوه انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت هم گفته شد، فرآیند ایجاد حساب تراست ولت شامل نصب برنامه، ایجاد کیف پول، به خاطر سپردن عبارت بازیابی و مشخص کردن رمز عبور می‌شود. پس از تکمیل مراحل راه‌اندازی تراست ولت، کیف پول شما ایجاد می‌شود و می‌توانید آدرس‌های کیف پول خود را برای واریز ارز دریافت کنید.

در این آموزش ما قصد داریم که مقداری تتر (USDT) را از صرافی ارزهای دیجیتال بیت برگ به کیف پول تراست ولت شخصی خود منتقل کنیم. برای این کار باید پیش از خرید، آدرس تتر مقصد را از کیف پول تراست ولت خود دریافت و در پنل کاربری بیت برگ به آدرس‌های کیف پول شخصی خود اضافه کنید که در ادامه‌ی این آموزش با جزئیات بیشتر به آن پرداخته خواهد شد. فراموش نکنید که پیش از شروع این آموزش، نیاز است که مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را در صرافی بیت برگ به سرانجام رسانده باشید چرا که نیاز است دسترسی آزادانه‌ای به تمامی بخش‌های صرافی برای خرید ارزهای دیجیتال داشته باشید.

نحوه انتقال ارز از بیت برگ به تراست ولت

برای این کار باید وارد سایت بیت برگ و پنل کاربری خود شوید. پنل کاربری شما مشابه با تصویر زیر خواهد بود که برای ورود به بخش فرایند وارد کردن آدرس تتر مقصد و در کل آدرس ارزی از کیف پول تراست ولت به پنل کاربری باید روی گزینه "آدرس‌های ارزی" که در عکس زیر مشخص شده است کلیک کنید.

پس از آن شما وارد بخش آدرس‌های ارزی خود می‌شوید که در آنجا هر آدرس ارزی که وارد کرده باشید فهرست شده است. برای اضافه کردن آدرس ارزی باید روی گزینه "ثبت آدرس ارزی جدید" کلیک کنید که به وضوح در پنل کاربری مشخص شده است. پس از آن در صفحه‌ای که باز می‌شود با 4 بخش مهم مواجه می‌شوید که به شرح زیر هستند:

·        انتخاب ارز

·        انتخاب شبکه (پس از انتخاب ارز نمایان می‌شود)

·        آدرس ارزی

·        عنوان

در بخش انتخاب ارز باید ارزی را انتخاب کنید که می‌خواهید ارزهای دیجیتالی که از صرافی می‌خرید به آن واریز شود. به طور ساده‌تر، ما می‌خواهیم تتر بخریم، پس می‌خواهیم پس از خرید تتر از صرافی، تترهای ما مستقیماً به تراست ولت ما منتقل شوند، پس برای این کار باید ارز تتر را انتخاب کنیم. در ادامه باید شبکه، آدرس ارزی و عنوان مشخص شود که پیش از مشخص کردن آن‌ها، باید به سراغ تراست ولت خود و دریافت آدرس ارزی موردنظرمان که در این آموزش تتر است برویم.

در این مرحله از آموزش، انتظار می‌رود که شما حساب تراست ولت خود را افتتاح کرده و وارد نرم‌افزار شده باشید. در بخش Wallet نرم‌افزار، فهرستی از ارزهای دیجیتالی را خواهید دید که به طور پیش‌فرض برای نمایش دادن به شما قرار گرفته‌اند. ما مشخصاً در این فهرست ارزهای دیجیتال، تتر را انتخاب می‌کنیم، اما اگر ارز دیجیتال موردنظرمان در فهرست ارزها وجود نداشت، کافی است که روی Add Tokens کلیک و ارز دیجیتال موردنظرتان را اضافه کنید.

پس از کلیک روی تتر، با صفحه‌ای مشابه با صفحه زیر مواجه خواهید شد. دقت کنید که در این قسمت شما باید روی Receive کلیک کنید چرا که ما می‌خواهیم ارز دیجیتال را در کیف پول تراست ولت خود "دریافت" کنیم. پس از کلیک روی Receive وارد صفحه دیگری می‌شوید که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

در تصویر زیر سه نکته قابل‌توجه وجود دارد: کد qr، آدرس تتر مقصد و شبکه دریافتی آن. کد qr در واقع همان آدرس مقصد شما است که ما آن را برای وارد کردن در صرافی بیت برگ جهت انتقال به کیف پول نیاز داریم. پس از آن باید توجه خود را به شبکه دریافتی بدهید. آدرس شبکه دریافتی در پرانتز مشخص شده است که همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، در پرانتز TRC20 ذکر شده است. این بدان معنی است که با این آدرس تتر، صرفاً می‌توانید بر بستر شبکه TRC20 ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنید. اکنون باید به مرحله وارد کردن آدرس ارزی در صرافی بیت برگ بازگردیم و آدرس تتر بر بستر شبکه TRC20 خود را با کلیک بر روی گزینه Copy ذخیره کرده و در بیت برگ اضافه کنیم.

اکنون در تصویر زیر، تمام بخش‌های موردنیاز از جمله آدرس ارزی و شبکه انتخاب شده‌اند. در عکس همان‌طور که می‌بینید شبکه TRC20 انتخاب شده و آدرس ارزی تتر را که از تراست ولت کپی کردیم را در این قسمت وارد کردیم. در بخش عنوان هم همان‌طور که می‌بینید عنوانی را وارد کردم که بتوانم در هنگام خرید و انتقال ارز راحت‌تر آدرس ارزی خودم را پیدا کنم و به اشتباه آدرس ارزی غلط را انتخاب نکنم.

اکنون که آدرس ارزی تتر خود را اضافه کردیم، وقت آن رسیده که به صفحه اصلی صرافی بیت برگ رفته و اقدام به خرید تتر کنیم. کافی است روی گزینه خانه کلیک کرده تا وارد صفحه اصلی شویم. حالا در صفحه اصلی بخشی مشابه با تصویر زیر در مقابل ما قرار دارد که همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سربرگ خرید را انتخاب کرده‌ام چرا که قصد خرید تتر دارم. ارز دیجیتال موردنظر را تتر انتخاب و مقدار 3 عدد تتر را برای خرید وارد کرده‌ام. پس از آن کافی است که روی خرید ارز کلیک کنید.

مجدد بخش کوچکی در مقابل شما مشابه با تصویر زیر باز می‌شود که دوباره از شما خواسته می‌شود که شبکه ارز را انتخاب کنید. دقت کنید که شبکه ارزی باید مطابق با آدرس ارزی کیف پول شما باشد. اگر آدرس تتر مقصد TRC20 است، پس باید تتر را نیز روی شبکه TRC20 خریداری کنید چرا که می‌خواهید به محض خرید آن‌ها را انتقال دهید. به طور ساده‌تر، تمامی فرآیند خرید و انتقال باید روی شبکه‌ای باشد که آدرس ارزی کیف پول شما مشخص کرده است. پس از آن واریزی نهایی با حساب کردن کارمزد شبکه به شما اعلام می‌شود که می‌توانید جهت ادامه فرآیند خرید روی "ادامه" کلیک کنید.

پس از آن دیگر همه‌چیز ساده است. در یک فرآیند چهار مرحله‌ای از شما خواسته می‌شود که به قوانین صرافی پایبند باشید، آدرس ارزی خودتان را که در پنل کاربری وارد کرده‌اید را انتخاب کنید و با تائید پیش‌فاکتور نهایی، وارد درگاه پرداخت شوید. پس از خرید خواهید دید که در کمتر از چند دقیقه، تترهای موردنظر شما به کیف پول تراست ولت شما منتقل شده‌اند.

مهم است که قبل از شروع انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول خود، نکاتی که در این مقاله ذکر شد را به خاطر بسپارید و بر تک تک بخش‌هایی که بر آن‌ها تأکید شد توجه کنید. انتقال ارز از صرافی بیت برگ به تراست ولت کار دشواری نیست، اما همان‌طور که گفته شد، بروز یک اشتباه کوچک به راحتی می‌تواند دارایی شما را از بین ببرد.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
version