سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آموزش تصویری نحوه انتقال ارز از آبان تتر به تراست ولت

نوسانات شدید قیمتی ارز‌های دیجیتال بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها را به این بازار جذب کرده است و این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار داده است تا با نوسان‌گیری از ارز‌های دیجیتال به سود برسند.

طی سالیان گذشته با افزایش‌های شدید قیمتی بیت کوین و دیگر ارز‌های بازار، خرید و فروش این دارایی‌ها گسترش پیدا کرده است و علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان این امکان را پیدا کرده‌اند تا به راحتی ارز‌های فیات خود از جمله ریال و دلار را به راحتی به ارز‌های دیجیتال تبدیل کنند.

یکی از صرافی‌های داخلی قدیمی بازار، آبان‌تتر است که در سال 1397 توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شد و تا به امروز به ارائه خدمات خرید و فروش ارز به سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال ادامه داده است. با توجه به اینکه اخیراً بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال به خدمات غیرمتمرکز جلب شده‌اند و نیازمند انتقال دارایی‌های خود به کیف پول‌های غیرحضانتی مانند تراست ولت هستند، در ادامه این مقاله نحوه انتقال ارز از آبان‌تتر به تراست ولت را بررسی می‌کنیم. اگر می خواهید از صرافی های دیگر نیز این کار را انجام دهید، به مقاله نحوه انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت مراجعه کنید.

راه‌اندازی کیف پول تراست ولت

اگر می‌خواهید دارایی‌های موجود خود در آبان‌تتر را برای امنیت بیشتر و استفاده از برنامه‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز به کیف پول‌های دیگر منتقل کنید، اولین مرحله انتخاب و راه‌اندازی کیف پول است. در بین کیف پول‌های بازار، trustwallet به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود زیرا نصب و دسترسی راحت آن در گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر است و همچنین به صورت غیرحضانتی مدیریت می‌شود.

به این معنی که اطلاعات مهم امنیتی شما به صورت آنلاین ذخیره نمی‌شود و تنها شما به کلید‌های خصوصی کیف پول دسترسی دارید، بنابراین هک آنلاین کلید خصوصی و سرقت دارایی این کیف پول‌ها بسیار دشوار می‌شود و همچنین شرکت تراست ولت نمی‌تواند دارایی‌ها را فریز یا آن‌ها را کنترل کند.

برای راه‌اندازی این کیف پول ارز دیجیتال، در ابتدا باید نرم‌افزار آن را در گوشی هوشمند خود نصب کرده و یا از افزونه مرورگر آن در رایانه استفاده کنید. پس از نصب، کافی است تا مراحل ایجاد کیف پول را طی کنید و در نهایت با به خاطر سپردن عبارت بازیابی کیف پول، ساخت کیف پول را تکمیل کنید.

پس از ایجاد حساب و کیف پول، شما به تمام بخش‌های تراست ولت بدون محدودیت دسترسی دارید و حال می‌توانید انتقال دارایی‌ها از آبان‌تتر به کیف پول شخصی خود را آغاز کنید.

نحوه انتقال ارز از آبان‌تتر به تراست ولت

پس از تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت در صرافی آبان‌تتر، باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری و سپس منتقل کنید.

برخلاف برخی صرافی‌های دیگر بازار، انتقال ارز به صورت مستقیم در هنگام خرید از آبان‌تتر امکان‌پذیر نیست و شما باید در ابتدا از بخش "عملیات مالی>خرید" در اپلیکیشن و بخش "معامله فوری>خرید" در وبسایت سفارشات خود را ثبت کنید و پس از شارژ شدن کیف پول خود، روند انتقال را آغاز کنید.

پس از ورود به بخش خرید ارز، شما در ابتدا می‌توانید رمزارز مورد نیاز خود را مشخص و سپس با تومان یا تتر، با قیمت بازار یا قیمت مشخص خود، ارز‌های دیجیتال را خریداری کنید. ارز‌های دیجیتال خریداری شده مستقیم به کیف پول صرافی واریز می‌شوند.

تصویر 1

بنابراین، پس از خرید ارز‌های دیجیتال، از بخش "عملیات مالی>برداشت" در اپلیکیشن و "کیف پول>برداشت" در وبسایت به بخش برداشت از کیف پول آبان‌تتر بروید.

تصویر 2

در این بخش در ابتدا باید رمز ارزی که می‌خواهید به کیف پول تراست ولت منتقل کنید را مشخص کنید. برای درک بهتر مراحل، ما در این آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال اتریوم از آبان‌تتر به تراست ولت توضیح می‌دهیم. مراحل ذکر شده را می‌توانید با اندکی تغییر (مانند شبکه انتقال متفاوت) برای هر ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی شده توسط کیف پول تراست ولت انجام دهید.

پس از انتخاب ارز دیجیتال، باید شبکه انتقال را انتخاب کنید. صرافی آبان‌تتر از شبکه های انتقال مختلفی برای هر ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و با توجه به نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه صحیح اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورت انتخاب گزینه اشتباه، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست دهید. بنابراین باید دقت کافی را در این بخش داشته باشید.

همانطور که گفته شد، در این آموزش انتقال اتریوم بررسی می‌شود اما این مراحل را می‌توانید برای هر ارزدیجیتالی که می‌خواهید انجام دهید. قبل از انتخاب شبکه، باید در ابتدا بدانیم که کیف پول تراست ولت از کدام شبکه‌های انتقال پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل برنامه کیف پول تراست ولت خود را باز کرده و در صفحه Wallet به بخش Recieve می‌رویم.

تصویر 6 - 2

حال به کمک کادر جستجو، ارز دیجیتالی که می‌خواهیم از آبان‌تتر به تراست ولت انتقال دهیم را پیدا می‌کنیم. در نتایج آورده شده، می‌توانید شبکه‌های پشتیبانی شده در کیف پول تراست ولت برای آن ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

در این مثال، کیف پول تراست ولت از دو شبکه BEP20 (گزینه اول) و ERC20 (گزینه دوم) پشتیبانی می‌کند. تراست ولت نام شبکه کیف پول را در در زیر نام ارز دیجیتال نشان می‌دهد و اگر نامی نوشته نشده بود، کیف پول برای شبکه اصلی ارز دیجیتال است.

تصویر 7 - 2

بنابراین، شما برای انتقال ارز اتریوم از آبان‌تتر به تراست ولت، تنها به این دو شبکه محدود هستید. شبکه اول، شبکه بایننس اسمارت چین است که کارمزد کمتری دارد و شبکه دوم برای اتریوم است که کارمزد بسیار بیشتری دارد.

با انتخاب هر گزینه در تراست ولت، آدرس کیف پول ارز دیجیتال برای واریز به شما نمایش داده می‌شود. ما گزینه Ethreum Token را انتخاب می‌کنیم تا آدرس واریز اتریوم را بر بستر شبکه BEP20 نشان دهد. در صفحه باز شده، آدرس کیف پول نشان داده شده را به دقت به خاطر بسپارید و سپس گزینه Copy را انتخاب کرده و به آبان‌تتر برگردید.

تصویر 8 - 2

حال به صفحه برداشت ارز آبان‌تتر برگردید و شبکه برداشت ارز را براساس مراحلی که انجام دادید، انتخاب کنید. (در این آموزش ما آدرس BEP20 اتریوم را کپی کرده‌ایم، بنابراین در آبان‌تتر نیز گزینه BEP20 را انتخاب می‌کنیم)

تصویر 6

حال در کادر "آدرس ولت مقصد" آدرسی که در کیف پول تراست ولت کپی کرده‌اید را وارد کنید.

انتخاب شبکه نادرست و یا وارد کردن آدرس کیف پول اشتباهی منجر به از دست دادن همیشگی دارایی‌های شما می‌شود، بنابراین در انتخاب شبکه درست و وارد کردن آدرس صحیح کیف پول دقت و زمان کافی را داشته باشید تا از بروز مشکلات و از بین رفتن سرمایه جلوگیری کنید.

در نهایت مقدار اتریومی که می‌خواهید به کیف پول تراست ولت خود منتقل کنید را مشخص کنید و با بررسی دقیق میزان کارمزد نشان داده شده، گزینه "ثبت برداشت" را انتخاب کنید.

تصویر 7

توجه داشته باشید که فرآیند برداشت ارز آنی نیست و برای دقایقی ممکن است منتظر باشید تا صرافی درخواست برداشت شما را تأیید کرده و سپس درخواست به شبکه ارسال شود. پس از پردازش تراکنش، ارز‌ها به آدرس کیف پول تراست ولت شما واریز می‌شوند.

جزئیات برداشت و وضعیت تراکنش در پنل کاربری آبان‌تتر قابل مشاهده است و در صورتی که سؤال یا مشکلی در درخواست برداشت خود دارید، می‌توانید با پشتیبانی این صرافی در ارتباط باشید.

پیشنهاد می‌شود قبل ز شروع انتقال ارز‌های خود به کیف پول تراست ولت، مطمئن شوید که نکات مهم نحوه انتقال ارز از آبان‌تتر به تراست ولت توضیح داده شده در این مقاله را به دقت مطالعه کرده و به یاد داشته باشید، در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیاز دارید در بخش نظرات پاسخگوی شما هستیم.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
version