سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش‌بینی قیمت اتریوم تا سال 2024

لیست عناوین این مطلب

پس از بیت کوین، اتریوم محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار به شمار می‌رود و سالیان سال است که موفق شده است تا این جایگاه برتر خود را حفظ کند.  با توجه به اینکه روند قیمتی اتریوم بر دیگر بازار ارز‌های دیجیتال نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد، شناسایی فرصت‌های رشد و خطرات سقوط قیمتی اتریوم اهمیت زیادی پیدا می‌کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار به دنبال بررسی پیش‌بینی‌ها و موقعیت‌های آینده این ارز دیجیتال هستند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

آینده اتریوم

همان طور که در مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال هم گفته شد، در زمان بررسی روند قیمتی آینده ارز‌های دیجیتال، عوامل تأثیرگذار بنیادی و شرایط کلی بازار اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند. در حالی که بررسی نوسانات قیمتی می‌تواند دید مناسبی از نحوه رفتار قیمت ارز دیجیتال در ماه‌های آینده در اختیار ما قرار دهد، بازار ارز‌های دیجیتال همواره تحت تأثیر شرایط مختلفی قرار می‌گیرد که روند‌های قیمتی آن را دستخوش تغییرات و تحلیل‌های گذشته را بی‌اعتبار می‌کند.

اکوسیستم اتریوم از جمله اولین مواردی است که در بررسی آینده این ارز دیجیتال مورد توجه قرار می‌گیرد. شبکه اتریوم هم اکنون شامل بزرگترین فضای غیرمتمرکز و میزبان صد‌ها برنامه و توکن متنوع است. با وجود برخی ضعف‌ها مانند کارمزد بالا و مقیاس‌پذیری نه چندان خوب، اتریوم همچنان عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود در بازار ارز‌های دیجیتال و در حوزه دیفای داشته است و همواره بیشترین درآمد و ارزش کل قفل شده را ثبت می‌کند.

روندی که بعید است طی چند ماه آینده تا پایان سال 2023 و در طی سال 2024 تغییر کند و ما همچنان شاهد پادشاهی اتریوم در فضای دیفای و برنامه‌های غیرمتمرکز خواهیم بود. این میزبانی مزایای خود را نیز برای ETH دارد. اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز اجرا شده در شبکه اتریوم از توکن این شبکه استفاده می‌کنند و به طور مستقیم به بهبود و گسترش شبکه و اکوسیستم اتریوم و توکن آن کمک می‌کنند.

علاوه بر آن، عرضه برخی برنامه‌های مشهور و پرطرفدار باعث افزایش توجه‌ها به این شبکه و در نتیجه افزایش قیمت توکن آن می‌شوند. روندی که ممکن است طی چند ماه آینده نیز رخ دهد و شاهد عرضه و اجرای برنامه‌ها و پلتفرم‌های جذابی در اتریوم باشیم.

تیم توسعه فعال و نقشه راه اتریوم از جمله دلایل اصلی انتخاب اتریوم به عنوان میزبانی برنامه‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز توسط توسعه دهندگان است. اتریوم تا به امروز تغییرات و فورک‌های متنوعی را تجربه کرده است و اخیراً نیز یکی از بزرگترین و هاردفورک‌های آن به نام مرج انجام شد که مکانیزم این شبکه را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر داد.

ارتقای مرچ اتریوم

تیم اتریوم برنامه‌ریزی کرده‌اند که در آینده نزدیک تغییرات و بهبود‌های دیگری را نیز برای بهبود کارمزد‌های تراکنش، افزایش امنیت، تجربه کاربری بهتر و راه حل‌هایی را برای مشکلات آینده فضای بلاک چین و شبکه اتریوم ارائه دهند.

تمام این تغییرات می‌توانند سیگنال‌های مثبتی برای روند قیمتی توکن ETH باشند و علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، با بررسی مسیر توسعه و برنامه‌های توسعه‌دهندگان می‌توانند اطلاعات مفیدی را از آینده قیمت اتریوم به دست آورند.

در سال 2024 اتریوم سیگنال مثبت دیگری را از سمت بیت کوین نیز دریافت خواهد کرد. همان طور که در مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین هم گفته شد، در کمتر از یک سال دیگر رویداد هاوینگ بیت کوین رخ می‌دهد و پاداش استخراج این شبکه نصف می‌شود. معمولاً رویداد هاوینگ منجر به کاهش عرضه و در نتیجه، افزایش قیمت می‌شود. شرایط مثبت بیت کوین در قبل و بعد از هاوینگ، می‌تواند تأثیر مثبتی را نیز برای توکن ETH داشته باشد و به شکل‌گیری روند صعودی قیمت اتریوم کمک کند.

البته تمام گزینه‌ها برای روند قیمتی اتریوم در سال 2024 مثبت نیست، اخیراً سختگیری‌های قانون‌گذاران در فضای ارز‌های دیجیتال افزایش یافته است و آمریکا طی چند ماه گذشته سنگ‌اندازی‌های مختلفی را برای ادامه فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال داشته است.

علاوه بر آن، شرایط اقتصادی و رکود ایجاد شده در کشور‌هایی مانند آمریکا می‌تواند تأثیرات مثبتی را بر قیمت ارز‌های دیجیتال داشته باشد و اخبار‌هایی مانند شرایط نرخ بهره این کشور به افزایش یا کاهش قیمت اتریوم و دیگر ارز‌های دیجیتال بازار منجر خواهد شد.

اگر بخواهیم روند قیمتی آینده اتریوم را با داده‌های قیمتی توضیح دهیم، در ابتدا نیاز است تا شرایط حال حاضر این ارز محبوب بازار را بررسی کنیم. اتریوم طی هفته‌های گذشته در بین سطح حمایتی 1600 و سطح مقاومتی 1730 دلار در نوسان بوده است و با وجود برخی اخبار مثبت در بازار، موفق به افزایش به بالای سطح مقاومت خود نشد.

به همین دلیل تحلیلگران بر اساس شرایط بازار و روند‌های قیمتی اخیر اتریوم، بر این باور هستند که در کوتاه مدت اتریوم در این محدوده به نوسانات خود ادامه خواهد داد زیرا در محدوده بالای 1730 دلار فشار فروش زیادی وجود دارد. با این حال، در صورت رخ دادن شرایط مثبت در بازار مانند اعلام نرخ بهره بهتر ممکن است شرایط روانی مثبتی در بازار ایجاد و اتریوم به بالای این محدوده نیز برسد. در این صورت، اتریوم می‌تواند روند قیمتی خود را تا پایان سال 2023 در نزدیکی 2000 دلار ادامه دهد.

پیش‌بینی تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال برای روند قیمت اتریوم به صورت کلی برای سال 2024 مثبت است. این تحلیلگران و معامله گران بر این باور هستند که اتریوم می‌تواند بین 2000 تا 3000 دلار نوسانات قیمتی داشته باشد.

به عنوان مثال وبسایت zebpay در یکی از مقاله‌های جدید پیش‌بینی خود برای قیمت اتریوم در سال 2024 را بین 2300 تا 3000 دلار عنوان کرده است. سایت cryptopolitan نیز بر این باور است که قیمت اتریوم در سال 2024 می‌تواند به 3000 دلار برسد.

Coincodex نیز با اشاره به هاوینگ و روند‌های قیمتی اتریوم در هاوینگ‌های گذشته بیت کوین، پیش‌بینی کرده است که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند طی سال 2024 به 3500 دلار نیز برسد.

افزایش قیمت اتریوم

نکته مهم

بررسی پیش‌بینی‌ها و اتفاقات بزرگ پیش روی ارز‌های دیجیتال طی ماه‌های آینده می‌تواند اطلاعات مهمی را برای معامله گران داشته باشد، اما سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال نباید فراموش کنند که بازار نوسانی ارز‌های دیجیتال تا به امروز بار‌ها برخلاف پیش‌بینی‌ها و تفکرات معامله گران حرکت کرده است.

اتفاقات مختلفی بر روند قیمتی ارز‌های دیجیتال بازار تأثیر‌گذار هستند، در حالی که برخی از این رویداد‌ها مثبت هستند اما در این بین نیز اتفاقات منفی مانند ورشکستگی صرافی‌ها نیز ممکن است رخ دهد که به طور قابل توجهی روند‌های قیمتی ارز‌های دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بنابراین سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال مهم است همواره تحلیل و بررسی‌های شخصی خود را در بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشند و صرفاً براساس برخی داده‌های منتشر شده توسط تریدر‌ها و یا پیش‌بینی‌های عنوان شده معاملات خود را انجام ندهند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version