سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش بینی قیمت ریپل تا سال 2024

ریپل از جمله ارز‌های دیجیتال قدیمی بازار به شمار می‌رود و با وجود گذشت سال‌ها از زمان عرضه این ارز دیجیتال در سال 2012، همچنان از محبوبیت بسیار زیادی در بازار ارز‌های دیجیتال برخوردار است و در حال حاضر در رتبه 6 ارز‌های دیجیتال برتر قرار گرفته است.

با وجود قدیمی بودن این ارز دیجیتال، ریپل همچنان کاربرد‌های زیادی در بازار و تجارت جهانی دارد و نوسانات قیمتی مداومی را تجربه می‌کند. در حالی که نوسانات قیمتی ریپل طی سالیان گذشته و در سایه دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) کاهش یافته بود، اما اخیراً و با مشخص شدن نتیجه این دادگاه ریپل نشانه‌هایی را از افزایش قیمتی قابل توجه از خود نشان داده است.

اگر می‌خواهید بدانید که روند قیمتی ریپل در ادامه سال 2023 و در سال 2024 چگونه خواهد بود، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید زیرا برخی از پیش‌بینی‌های مطرح شده پیرامون آینده ریپل را بررسی می‌کنیم. اگر هم به آینده سایر ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مطالعه مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال را نیز از دست ندهید.

دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

اگر از علاقه مندان ارز دیجیتال ریپل باشید، احتمالاً در جریان دادگاه مشهور و مهم آن هستید. داستان این دادگاه جنجالی از سال 2013 شروع می‌شود، زمانی که شرکت ریپل لبز با فروش توکن‌های XRP برای جذب سرمایه تلاش کرد. روندی که مورد توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفت و منجر به شکایتی از این شرکت شد.

به عقیده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل‌های به فروش رسیده اوراق بهادار بوده‌اند و مدیرعامل ریپل با عدم ثبت آن‌ها به عنوان اوراق بهادار، تخلف کرده است. اما تیم ریپل بر این باور هستند که توکن‌های ریپل اوراق بهادار نیستند و طی سالیان گذشته در دادگاه در تلاش برای اثبات این موضوع بودند.

دادگاه ریپل و SEC

در نهایت، دادگاه رأی خود را در سال 2023 اعلام کرد و ریپل را اوراق بهادار ندانست. با این حال پرونده دادگاه ریپل هنوز به طور کامل بسته نشده است و احتمال تجدید نظر و از سرگیری روند دادگاه و بررسی وجود دارد.

پیش‌بینی آینده قیمتی ریپل در سال 2023 و 2024

ریپل به طور کلی از جمله ارز‌های دیجیتال بازار به شمار می‌رود که روند مثبت قیمتی را طی یک سال گذشته ثبت کرده است و از آغاز سال 2023، در روند صعودی بوده است. در این بین، خبر پیروزی ریپل در پرونده SEC نیز تأثیر قیمتی قابل توجهی را برای این ارز دیجیتال به همراه داشت و در مدت کوتاهی قیمت ریپل تا نزدیکی 0.85 دلار نیز افزایش را تجربه کرد.

با این حال، این افزایش قیمتی طولانی مدت نبود و طی هفته‌های بعدی قیمت ریپل به محدوده 0.48 برگشت. پذیرش درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تجدیدنظر در پرونده ریپل یکی از دلایل این کاهش قیمتی به شمار می‌رود. موضوعی که به خوبی نشان می‌دهد با وجود پیروزی ریپل در دادگاه جنجالی این ارز دیجیتال و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، همچنان احتمال شکل گیری روند نزولی تحت تاثیر اخبار آن وجود دارد.

خطرات تغییر نظر دادگاه همچنان ریپل را تهدید می‌کند و باعث شده است تا این ارز دیجیتال فرصت طلایی برای افزایش قیمتی خود را از دست دهد. موضوعی که پیش‌بینی روند قیمتی این ارز دیجیتال تا پایان سال 2023 را دشوار کرده است.

با این حال لازم به ذکر است که تمام نوسانات قیمتی اخیر ریپل تحت تأثیر اخبار دادگاه آن با SEC انجام نمی‌شود. ریپل ارز دیجیتال معتبر و محبوبی در بازار ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود و طی سالیان گذشته بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داده است. در حالی که ریپل برخلاف برخی از ارز‌های دیگر بازار مانند اتریوم از قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی نمی‌کند، اما هدف مهم دیگری را دارد.

ریپل به هدف اتصال بانک‌ها، سیستم‌های پرداخت و صرافی‌های دیجیتال برای پرداخت سریع و ارزان‌تر جهانی عرضه شده است. ریپل در تلاش است تا به اکوسیستمی غیرمتمرکز و شبکه پرداختی ایمن برای بانک‌ها و مؤسسات مالی تبدیل شود و کاربران را در سراسر جهان به یکدیگر متصل کند.

ریپل طی سالیان گذشته در راستای این هدف همکاری‌های تجاری و تحقیقی مختلفی را داشته است و راهکار‌های متنوعی را برای عملی کردن اهداف خود ارائه داده است.

اعتبار بالای ریپل در جامعه جهانی و همچنین امنیت بالای آن باعث شده است تا ریپل به ارز دیجیتال محبوبی برای سرمایه‌گذاران این بازار تبدیل شود و هم اکنون سهم بزرگی از کیف پول معامله گران این بازار نوسانی را تشکیل می‌دهد.

هم اکنون با نزدیک شدن به پایان سال 2023، پیش‌بینی‌ها برای آینده قیمتی ارز‌های دیجیتال رو به افزایش است و ریپل نیز استثنا نیست.

اخیراً یکی از تحلیلگران بازارهای مالی به نام شانون تورپ (Shannon Thorp)، براساس برخی گزارشات بانکداری و تراکنش‌های فرامرزی منتشر شده پیش‌بینی عجیبی را مطرح کرده است و بر این باور است که ریپل در آینده می‌تواند از 100 و حتی 500 دلار نیز عبور کند.

با این حال این پیش‌بینی مخالفان گسترده خود را نیز داشته است و با توجه به قیمت 0.4 دلاری ریپل، رسیدن به محدوده 500 دلار بسیار عجیب به نظر می‌رسد. این پیش‌بینی زمانی عجیب‌تر می‌شود که با بررسی کوتاهی متوجه می‌شویم برای اینکه ریپل از محدوده قیمت فعلی به 500 دلار برسد، ارزش بازار آن باید به بالای 260 تریلیون دلار افزایش پیدا کند. هم اکنون کل ارزش بازار ارز‌های دیجیتال 1 تریلیون دلار است!

Changelly نیز پیش‌بینی خود را نسبت به آینده ریپل داشته است و تحلیلگران این سایت پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ریپل تا پایان سال 2023 می‌تواند از 0.6 دلار عبور کند. تحلیلگران این سایت انتظار دارند که ریپل در سال 2024 به بیش از 1 دلار نیز رشد داشته باشد.

پیش بینی قیمت ریپل

Coincodex نیز دید مثبتی نسبت به روند‌های قیمتی آینده ریپل دارد و در حالی که یک کاهش قیمتی به 0.29 دلار را پیش‌بینی می‌کند، اما تحلیلگران این سایت همچنین بر این باور هستند که ریپل می‌تواند در سال 2024 به 1.5 دلار نیز رشد قیمتی داشته باشد.

تحلیلگران Price Prediction نیز دید مثبتی نسبت به آینده قیمتی ریپل در سال 2023 دارند و انتظار دارند که ریپل تا پایان سال به 0.69 دلار نیز برسد.

GOV Capital دید بلند مدتی را به اشتراک می‌گذارد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت ریپل طی 5 سال آینده می‌تواند تا 4.8 دلار نیز رشد داشته باشد. البته تمام تحلیلگران روند مثبتی را برای ریپل پیش‌بینی نمی‌کنند و Wallet Investor در بلند مدت ریپل را نزولی می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند که این ارز دیجیتال به 0.19 دلار نیز کاهش داشته باشد.

دادگاه و خطرات آن

با وجود پیش‌بینی‌های مثبتی که برای آینده قیمتی ریپل وجود دارد، این ارز دیجیتال همچنان تحت تأثیر اخبار دادگاه خود و حاشیه‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار است و به همین دلیل می‌تواند نوسانات قیمتی پیش‌بینی نشده را تجربه کند.

بنابراین سرمایه‌گذاران و علاقه مندان به خرید ریپل در هر دو حالت کوتاه و بلند مدت باید به ریسک و خطرات بازار توجه داشته باشند و همواره تحقیق و بررسی‌های خود را قبل از خرید و فروش ریپل انجام دهند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version