سرمایکس
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Qtum

فناوری جدیدی در بلاک‌چین برای قرارداد‌های دیجیتال معرفی شده است که به آن کوانتوم یا به اختصار QTUM می‌گویند. این پلتفرم که از سمت سنگاپور آمده است قصد دارد که قراردادهایی که میان اتریوم و بیت کوین صورت می‌گیرد را با الگوریتم PoS تثبیت کند و این قرارداد‌ها را بدون هیچ دردسری انجام دهد. البته کوانتوم پلاگین‌های مختلفی هم که به قرارداد‌های هوشمند مرتبط هستند را به فروش می‌رساند. این فروش باعث می‌شود که قرارداد‌ها در سطح دنیای دیجیتال آسان‌تر و با اعتماد بیشتری انجام شوند.

ترکیب بیت‌کوین و اتریوم

از همان اول هم هدف کوانتوم راحت کردن قراردادهای میان این دو ارز بود. در حقیقت توسعه‌دهنده‌های کوانتوم می‌خواستند که کاربر بتواند به قرارداد راحتی میان این برسد. کوانتوم از کدهای بلاک‌چین بیت‌کوین استفاده می‌کند اما در کنار آن سعی کرد که لایه‌های خلاصه‌تری از بیت‌کوین ارائه دهد که در آن از اتریوم هم بتوان استفاده کرد. زمانی که این لایه‌ها خلاصه تر می‌شوند می‌توان ماشین مجازی اتریوم را در آن راه‌اندازی کرد و از آن در قرارداد‌های بیت‌کوین استفاده کرد. همین باعث می‌شود که کوانتوم در انتظار پیشرفت جوامع بیت‌کوین و اتریوم باشد زیرا می‌داند که هرچقدر جامعه کاربری این دو ارز پیشرفت کنند، سود بیشتری به کوانتوم خواهد رسید. آنها قراردادهای هوشمندی را که می‌سازند، در خود کوانتوم نگهداری می‌کنند.

Qtum

اهداف کوانتوم

اگر رنک‌بندی سایت‌ها را مشاهده کنید خواهید دانست که در حال حاضر کوانتوم در رده بیست و نهم قرار دارد و با توجه به پیش‌بینی‌های آینده می‌تواند به رده‌های بهتری هم برسد. کوانتوم برای تمام کاربرها با هر اهدافی ساخته شده است اما هدف اصلی خود پلتفرم این است که بر روی قراردادهای هوشمندی که در سطح دنیای مجازی رخ می‌دهد تمرکز داشته باشد و آنها را ایمن‌تر و راحت‌تر کند. این کار تاثیر مستقیمی بر روی کاهش هزینه تراکنش‌ها و زمان دارد. ارزش فعلی کوانتوم چیزی در حدود ۱٫۱ میلیارد دلار است که این رقم برای یک ارزدیجیتال رقم کاملا مناسبی است.

همچنین از صفحه خرید و فروش ارز دیجیتال بازدید کنید.

کوانتوم با قوانین و امکاناتی که در خود بلاک‌چین وجود دارد سعی می‌کند که از قرارداد‌ها محافظت کند و تا حد ممکن سعی می‌کند که آنها را ناشناس نگه دارد. همچنین کوانتوم برای تمام قرارداد‌ها لیستی فراهم کرده است که به ترتیب آن لیست هر قرارداد از لحاظ ایمن بودن و امنیت بررسی می‌شوند که این باعث می‌شود کوانتوم از لحاظ امنیت در رتبه بالایی قرار گیرد.

قراردادهای PoS

شاید بزرگ‌ترین مزیت کوانتوم نسبت به تمامی پلتفرم‌ها و ارزهای دیگر این باشد که تنها ارزی است که از اثبات سهم یا PoS در قراردادهای خود استفاده می‌کند و آنها را در بیت‌کوین و اتریوم جا می‌دهد در صورتی که بسیاری از ارزها از اثبات کار یا PoW استفاده می‌کنند که مزیت کمتری نسبت به اثبات سهم دارد. خود این الگوریتم به تنهایی باعث می‌شود که قراردادهای میان بیت‌کوین و اتریوم در رتبه‌های بالاتری قرار گیرند که این رتبه‌بندی از سوی شرکت‌ها و کاربرها مطرح می‌شود زیرا قراردادها را آنها انجام می‌دهند و کوانتوم آنها را مدیریت می‌کنند.

بعضی از کاربرها فکر می‌کنند که این الگوریتم کاربرد زیادی در قرارداد‌ها ندارد در صورتی که کوانتوم توانسته است ثابت کند که اثبات سهم می‌تواند کاربرد‌های تجاری زیادی را در اختیار کاربر قرار دهد در صورتی که اثبات کار بر روی استخراج تمرکز می‌کند و از تجارت و سرمایه‌گذاری دورتر است. کوانتوم تحقیقات زیادی را در امورمالی و اقتصادی شرکت‌ها انجام داد تا بتواند با ارائه پلتفرم خود، تفاوت بین این دو را به وضوح به کاربر نشان دهد.

والت کوانتوم

زمانی که از تمام بحث‌های تخصصی این ارز دور شوید به سراغ والت و نگهداری آن خواهید رسید. کوانتوم قیمتی حدود سه و نیم دلار دارد که ممکن است در اثر تغییرات اقتصادی، تغییر قیمت دهد. کوانتوم را می‌توانید از بسیاری از صرافی‌های معتبر مانند Binance  خریداری کنید و آن را در والت دلخواه خودتان نگهداری کنید. به منظور همین کار والت‌های مختلفی برای کوانتوم معرفی شده است که در نسخه وب و اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارند.

  • والت jaxx: این والت دارای یک محیط‌ کاربری دلنشین است که چند پلتفرمه برای کاربر محسوب می‌شود. امنیت این والت تضمین شده است و می‌تواند به راحتی از توکن‌های شما مراقبت کند. علاوه بر کوانتوم شما می‌توانید ارزهای دیگری را در این والت نگهداری کنید.
  • والت Ledger: اولین مزیت این والت نسبت به دیگر والت‌ها این است که دارای افزونه کروم برای مرورگر شما است و در بخش‌های سخت افزاری هم موفق عمل کرده است. شما نیز با این والت می‌توانید نمایش زنده ای از قیمت و دارایی ارز خود در مرورگرتان داشته باشید و دیگر از رفرش‌های طولانی خلاص خواهید شد. البته این والت امنیت کمتری را نسبت به والت‌های رقیب خود دارد اما برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و Trading مناسب است و می‌توان از آن استفاده کرد.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version