سرمایکس
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Ontology

لیست عناوین این مطلب

آنتولوژی یکی از جوان‌ترین پروژه‌های مطرح در ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت چینی به نام Onchain تاسیس شده است. هدف این پلتفرم این است که موانع بلاک‌چین را برای افراد و شرکت‌ها از بین ببرد و کسب و کار‌ها را در میان کاربرها پخش کند. آنتولوژی یا Ontology را می‌توان انقلابی در ارزهای دیجیتال دانست زیرا به تمام شرکت‌هایی که با بلاک‌چین یا شبکه‌های توزیع شده آشنایی ندارند کمک می‌کند که کسب و کار خود را در شبکه بلاک‌چین مطرح کنند و فعالیت‌های خودشان را آغاز کنند. در حقیقت آنتولوژی مانند یک معلم به شرکت‌های نوپا کمک می‌کند.

ارزهای معروفی که در جهان مطرح هستند مشکلاتی از جمله امنیت یا متمرکز بودن را دارا هستند که هرکدام یک مانع برای کسب و کار‌ها ایجاد می‌کند. Ontology سعی کرده است که تمام این مشکل‌ها را بررسی کند و آنها را در پلتفرم خود رفع کند تا بتواند یک شبکه بلاک‌چین مناسبی برای کسب و کار‌ها ایجاد کرده باشد. آنتولوژی با توجه به امکانات خود به شرکت‌ها این فناوری را می‌دهد که اعتمادسازی را برای کاربرهای خودشان ایجاد کنند و بتوانند از شبکه بلاک‌چین آنتولوژی در سطح جهانی استفاده کنند.

خود Ontology در سایت خود بیان کرده است:

  • آنتولوژی را می‌توان نوعی شبکه بلاک‌چین دانست که تمام فعالیت‌های آن از جمله توزیع ارز و تبادلات آن توزیع شده هستند و همه این امکانات به طور یکپارچه در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند که یک کسب و کار می‌تواند با استفاده از این پلتفرم، همانند شرکت‌هایی که در خود بلاک‌چین جهانی فعالیت می‌کنند، عمل کند. آنتولوژی به کاربرها و کسب و کار‌ها زنجیره متقاطع، سیستم متقاطع و اپلیکیشن متقاطع ارائه می‌کند.

بزرگترین رقیب آنتولوژی را می‌توان نئو دانست زیرا هر دو سعی دارند که زندگی انسان‌ها را به یک زندگی دیجیتالی تبدیل کنند که جنبه‌های مثبت و منفی برای خود دارد.

Ontology

آنتولوژی و نئو

نئو هم یکی از شاخه‌های Onchain است اما ماهیتی جدا از آنتولوژی دارد و هرکدام از این ارزها به طور جداگانه فعالیت می‌کنند. نئو محصولی به نام DNA  را به وجود آورده است که توسعه دهنده‌ها آن را با زبان برنامه نویسی Go  نوشته‌اند و به موسسه‌ها کمک می‌کند که فعالیت‌های خود را بر روی بلاک‌چین انجام دهند و می‌خواهند که همه چیز به طور یکپارچه و متصل به همدیگر فعالیت کند.

Ontology برای شبکه اعتمادسازی خود چهار زنجیره مطرح کرده است که آن را در سایت خود به‌ ترتیب زیر توضیح داده است:

  • زنجیره اول: تایید افراد و دارایی‌ها و همچنین سازمان‌ها توسط پلتفرم
  • زنجیره دوم: متصل کردن اپلیکیشن‌ها به یکدیگر و تایید آن‌ها
  • زنجیره سوم: تایید ماژول‌ها و SDK‌ ها و APK‌ هایی که از سوی کاربرها و شرکت‌ها معرفی می‌شوند
  • زنجیره چهارم: اتصال شبکه‌های زنجیره ای به یکدگیر به منظور یکپارچگی

در نهایت این پلتفرم به دنبال انطباق همه چیز به یکدیگر در دنیای دیجیتال است و می‌خواهد که هویت‌ها و مالکیت‌ها را جهت اطمینان تایید کند. مثلا شرکت فیسبوک می‌تواند از این ابزار برای اعتمادسازی خود استفاده کند.

توکن آنتولوژی

آنتولوژی توکنی به نام ONT دارد که در سال ۲۰۱۸ به افرادی که دارای NEO بودند نیز انتقال پیدا کرد و به همین دلیل نیز حدود بیست میلیون توکن از طریق ایردراپ در گردش مالی پلتفرم قرار گرفت. حداکثر توکنی که قرار است وجود داشته باشد یک میلیارد است و بیشتر از این تولید نخواهد شد و غیر قابل مشاهده است. آنتولوژی نیز توکن‌های خود را به روش و تقسیم بندی زیر واگذار کرده است:

  • ۱۲ درصد توکن‌ها بین کاربرها توزیع خواهد شد
  • ۲۸ درصد توکن‌ها به شرکت‌ها و موسسه‌های شریک توزیع خواهد شد
  • ۱۰ درصد توکن‌ها به مجلس NEO توزیع خواهد شد
  • ۲۵ درصد توکن‌ها به افرادی که اکوسیستم آنتولوژی را توسعه می‌دهند توزیع خواهد شد
  • ۱۰ درصد توکن‌ها به عنوان پاداش میان جامعه فنی توزیع خواهد شد
  • ۱۵ درصد توکن‌ها میان تیم اصلی آنتولوژی توزیع خواهد شد

روانشناس‌ها و جامعه شناس‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که انسان نمی‌تواند به افراد‌های زیادی اعتماد کند و به همین دلیل همیشه حواسش به این خواهد بود که اطلاعات خود را در هر مکانی لو ندهد. آنتولوژی به میان آمده است که چنین تصوری را از انسان دور کند و یک پل ارتباطی قابل اعتماد میان انسان و شرکت‌ها و بلاک‌چین باشد. آنتولوژی سعی کرده است که تلاش‌هایی زیادی برای اعتماد مردم کند و در عرض یکسال توانسته است که موفقیت خود را به دیگر ارزها نشان دهد و تبدیل به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version