علائم مثبت بیت کوین در فضاهای مختلف رو به افزایش بوده است و روند صعودی بیشتر و واقعی تر به نظر می رسد. این اولین باری نیست که رویدادی به نام هاوینگ در شبکه بیت کوین (BTC) اتفاق می افتد. اولین هاوینگ در سال ۲۰۱۲ رخ داد. هاوینگ دوم در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. اکنون انتظار می رود که هاوینگ سوم اتفاق بیفتد و مانند سایر هاوینگ های قبلی، پاداش بلاک محاسبه شده بیت کوین به نصف کاهش می یابد. در ابتدا، پاداش محاسبه شده، ۵۰ بیت کوین بود. از آن زمان، میزان پاداش استخراج به ۲۵ و ۱۲٫۵ بیت کوین کاهش یافته است و در هاوینگ بعدی به ۶٫۷۵ بیت کوین کاهش می یابد.

با این حال، هاوینگ آتی در مقایسه با هاوینگ قبلی تفاوت دارد زیرا تعداد بیشتری از مردم در صنعت ارز دیجیتال دخیل هستند. فرصت های جدیدی ایجاد شده است، از جمله مواردی که بازیکنان بزرگ می توانند قیمت بیت کوین را دستکاری کنند. در بین ابزارهای مالی در دسترس بازیکنان بزرگ، گزینه های سهام و معاملات قراردادهای آتی در بیت کوین نیز وجود دارد. همچنین افزایش قابل توجهی در میزان آگاهی مردم نسبت به ارزهای دیجیتال وجود دارد. حتی کسانی که قبلاً از ارزهای دیجیتال دور بودند، درباره آنچه در شبکه بیت کوین انتظار می رود نیز چیزهایی آموخته اند.

در دراز مدت، رویدادی مانند هاوینگ فقط با افزایش نرخ هش در قیمت این ارز دیجیتال تأثیر می گذارد. نرخ هش و قیمت بیت کوین همبستگی مشترکی با یکدیگر دارند. هرچه نرخ هش بالاتر باشد محاسبه بلاک های جدید سخت تر شده و بیت کوین کمتری به بازار وارد می شود. در عوض، کاهش نرخ هش برای ماینرها مفید است، زیرا این امکان را به آنها می دهد تا بیت کوین بیشتری کسب کنند. اگرچه آنها یک کار را انجام می دهند، همه ماینرها با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در کوتاه مدت، سرعت هش شبکه کاهش می یابد. این امر به دلیل قطع تجهیزات قدیمی توسط ماینرهاست که با قیمت فعلی برق، دیگر قادر به سودآوری نخواهند بود. این اتفاق قبلاً در هاوینگ اول و دوم شبکه بیت کوین اتفاق افتاده است. در ابتدا نرخ هش بیت کوین به همراه نرخ بیت کوین کاهش یافته و سپس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. همانطور که قبلاً از هاوینگ های گذشته مشاهده کرده بودیم، یک حرکت صعودی قابل توجه از حدود یک سال پس از این رویداد شروع شده و چند ماه به طول انجامیده است.

این سال مربوط به دوره زمانی است که ماینرها برای تجهیزات جدید فنی به آن نیاز دارند. با خرید تجهیزات جدید و قدرتمندتر، ماینرهای بیت کوین به طور قابل توجهی شبکه را با هم بهبود می بخشند. پیشنهاد بیت کوین های جدید در بازار همزمان با رشد نرخ هش کاهش می یابد. ماینرها با مشاهده آغاز رشد، ارز دیجیتال را به منظور افزایش آن به بالاترین حد ممکن نگهداری می کنند. اینگونه است که افزایش های قیمت بیت کوین اتفاق می افتد.

همچنین انتظار می رود که رویداد هاوینگ جنبه روانشناختی نیز داشته باشد. از آنجا که بازارهای ارزهای دیجیتال و بازارهای سنتی با یکدیگر همبستگی دارند، سقوط بازارها به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا نیز باعث سقوط همه ارزهای دیجیتال شده است. با این حال، بیت کوین پویایی بازیابی بهتری نسبت به S&P 500، شاخص SSE ، Nikkei و حتی طلا نشان داده است. مباحث مربوط به ویروس کرونا همچنان در صدر نشریات خبری قرار دارد. به همین دلیل، رویدادی مانند هاوینگ، در ابتدا، بخشی در حاشیه قرار گرفت و اکنون هر چه بیشتر مورد توجه است. Google Trends نشان می دهد که مردم به طور فعال به دنبال اطلاعاتی در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین هستند. این رویداد بدون شک برای شبکه بیت کوین مثبت است و این امر خرید را در آینده ای قابل پیش بینی ارتقا خواهد داد.

علائم فزاینده ای وجود دارد که بیت کوین به عنوان گزینه ای برای ارزهای فیات انتخاب می شود. بنابراین، تحقیقات انجام شده در Grayscale’s Bitcoin Investment Trust  و همچنین سایر تحلیلگران عنوان کرده اند که سرمایه گذاران جدید حتی در مورد هاوینگ بیت کوین چیزی نشنیده اند. نگرانی های آنها کاملاً متفاوت است: آنچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد پول به عنوان ” unlimited pot ” گفته است و اینکه چگونه رئیس جمهور دونالد ترامپ قول داده است هزاران دلار چاپ کند تا بر عواقب همه گیر ویروس کرونا تأثیر بگذارد. مؤسسات مالی بیشتری سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را انجام داده اند. Grayscale که مدیریت Grayscale Bitcoin Trust را بر عهده دارد، گزارش داد که ۸۸ درصد از سرمایه گذاری ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ از سوی سرمایه گذاران نهادی بوده است. از نظر تحلیل تکنیکال، بیت کوین نیز به خوبی عمل می کند: از سه سطح مقاومت کلیدی قبلاً به طور همزمان فراتر رفته است که این سه سطح کلیدی عبارتند از: میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه و سطح فیبوناچی ۰٫۶۱۸٫ تثبیت بالاتر از سطح ۱۰٫۵۰۰ دلار ممکن است به معنای آغاز روند صعودی در حال حاضر باشد.