سه کاتالیزور بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که دوج‌کوین (DOGE) می‌تواند تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ میلادی حداقل ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. دوج‌کوین از ماه می ۲۰۲۱ الگوی وج نزولی (falling wedge) را در نمودارهای قیمتی بلندمدت خود داشته است که این به احتمال بازگشت صعودی قیمت دوج‌کوین در ماه‌های آینده اشاره دارد.

الگوی وج نزولی منجر به افزایش قیمت خواهد شد

الگوی وج نزولی یا فالینگ وج زمانی ایجاد می‌شود که روند قیمتی در محدوده‌ای که توسط دو خط روند نزولی همگرا تشکیل شده است، کاهش پیدا کند. وقوع فالینگ وج همزمان با کاهش حجم معاملات رمزارز مورد نظر است که نشان می‌دهد فعالیت معاملاتی به دلیل محدوده کوتاه قیمتی کاهش پیدا کرده است.

در الگوی فالینگ وج، به محض این که قیمت رمزارز مورد نظر بتواند روند صعودی به خود بگیرد و به بالای محدوده نزولی شکسته شود، قیمت به صورت شارپی رشد خواهد کرد. لازم به ذکر است که این احتمال هم وجود دارد که الگوی وج نزولی هرگز به الگوی وج صعودی تبدیل نشود.

بر اساس روندهای قیمتی گذشته دوج‌کوین، می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر شکست قیمت در نزدیکی محدوده ۰٫۱۴ دلار اتفاق بیفتد، افزایش قیمت به ۰٫۴۰ دلار محتمل خواهد بود. در بدترین حالت باز هم افزایش قیمت اتفاق میفتد و دوج‌کوین به قیمت ۰٫۲۱ دلار خواهد رسید.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

در اوایل این هفته، تیم شبکه اجتماعی معروف توییتر اعلام کردند که با پیشنهاد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر به مبلغ ۴ میلیارد دلار موافقت کرده‌اند. قیمت دوج‌کوین به دنبال این احتمال که ایلان ماسک این رمزارز را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی توییتر ادغام کند، واکنش صعودی داشت.

نوئل آچسون (Noelle Acheson)، مدیرعامل تحلیل بازار در جنسیس گلوبال تریدینگ (Genesis Global Trading) می‌گوید که افزایش قیمت دوج‌کوین بر اساس گمانه‌زنی‌ها و حواشی پیش می‌رود. آچسون می‌گوید که دوج‌کوین به این احتمال واکنش مثبت نشان داده و این در حالی است که ایلان ماسک هنوز تائید نکرده است که دوج‌کوین را به عنوان گزینه پرداخت اضافه خواهد کرد یا خیر.

سرمایه‌گذاران دوج‌کوین هیجان‌زده هستند

خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک در ۲۵ آوریل تأثیر بسیار مثبتی بر قیمت‌های کلی بازار به خصوص دوج‌کوین داشت چرا که دوج‌کوین در آن روز در حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت تجربه کرد. بر اساس گوگل ترندز، جستجو برای خرید دوج‌کوین در اینترنت در ۲۵ آوریل ۳۹۲ درصد افزایش یافت. همچنین لازم به ذکر است که حجم معاملات بین شبکه‌ای دوج‌‌کوین در همان روز به ۲٫۵۹ میلیارد دلار رسید.

پلتفرم تجزیه و تحلیل اینتو د بلاک خاطرنشان کرد که ۲٫۵۹ میلیارد دلار بالاترین حجم معاملاتی دوج‌کوین از ۲۴ مارس است. کریپتو ولت، سروریس کارتی ارز دیجیتال تائید کرد که علاقه به خرید دوج‌کوین بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و به دست آوردن مالکیت توییتر در یک روز چهار برابر شده است.

در زمان نگارش این مقاله، دوج‌کوین با ۳٫۶۲ درصد کاهش در قیمت ۰٫۱۳۶۲۸۵ دلار معامله می‌شود.