video thumb

اگر دادگاه حکم به کالا بودن XRP بدهد، قیمت این توکن چقدر می‌شود؟


قیمت XRP ، توکن بومی شرکت ریپل برای چندین ماه بر روی ۰٫۲۵ دلار باقی مانده است و معامله گران بسیار منتظر حرکت صعودی این ارز می باشند. اما اگر دادگاه ایالات متحده این دارایی را به عنوان کالا معرفی کند چه اتفاقی برای XRP می افتد؟

پیش بینی عجیب قیمت ۵۰۰ دلاری برای XRP

XRP برای اینکه به عنوان کالا پذیرفته شود جنگیده است و ظاهرا این امر به عنوان برگ برنده ای در دنیای ارز دیجیتال می باشد که باعث می شود این ارز از قیمت کنونی خود فراتر رود. اما یکی از مشکلات در واقع وضعیت دارایی واقعی شرکت آن است که آیا جزو کالا محسوب می شود یا خیر؟
وضعیت XRP نیز هنوز هم جای بحث دارد، اما پس از اینکه کمیسیون معاملات آنی کالاها اتریوم را به عنوان کالا معرفی کرد، این سوال پیش آمد که آیا XRP نیز کالا است. برخی از طرفداران ریپل معتقدند اگر XRP به عنوان کالا معرفی شود، قیمت این ارز به ۵۸۹ دلار می رسد. البته این پیش بینی بدون هیچ شواهدی که آن را تایید کند بیان شده است و منطقی به نظر نمی رسد.

برخی نیز معتقدند قیمت XRP حتی بالاتر از ۵۰۰ دلار خواهد رفت. Jungle Inc یکی از افراد طرفداران XRP معتقد است، با توجه به اینکه شرکت های پرداخت بین المللی در آینده از XRP استفاده خواهند کرد، قیمت این ارز به ۶۹۲ دلار افزایش یابد. اخیرا مشخص شد که هر روز در سراسر جهان حدود ۱۰ تریلیون دلار پردازش می شود. Jungle Inc معتقد است اگر این میزان پول به XRP راه یابد و از این ارز برای نقل و انتقالات استفاده شود، قیمت این دارایی به ۷۰۰ دلار افزایش می یابد.

مطالعه بیشتر:

خرید، فروش و قیمت بیت کوین در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت اتریوم در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت تتر در صرافی سرمایکس

خرید کیف پول لجر

XRP_Anderson، یکی از کاربران توئیتر در این باره عنوان کرده است:

من فقط منتظر هستم ببینم پیش بینی قیمت ۶۹۲ دلاری Jungle Inc به حقیقت می پیوندد یا خیر. راستش را بخواهید، ابتدا فکر می کردم که او دیوانه است. اما، حالا دیگر فکر نمی کنم که او دیوانه باشد.

با این حال ، در حال حاضر ، داشتن XRP یک ریسک بالقوه است، زیرا ممکن است این دارایی همچنان به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته شود. شرکت ریپل بارها در دادگاه بر سر این موضوع بحث داشته است که این دارایی دیجیتال به هیچ وجه اوراق بهادار نیست و باید خارج از محدوده کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار گیرد.

ریپل همچنان درگیر دادگاه است تا وضعیت کوین آن را مشخص کند. در حال حاضر هیچ بیانیه رسمی از سمت دادگاه در خصوص این کوین منتشر نشده است. این شرکت به دنبال محافظت از خود در برابر شکایت های سرمایه گذاران اولیه است که مدعی هستند، XRP با وعده سودهای آتی به آنها وعده داده شده است.

در حقیقت، اگر XRP در آینده ای نزدیک توسط دادگاه آمریکا به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود، احتمالاً پیش از آنکه فومو ایجاد شود، قیمت این ارز به ۰٫۵۰ دلار خواهد رسید.

راهی برای سرنگونی بیت کوین

شرکت ریپل اکنون منتظر تصمیم دادگاه در خصوص رد ادعاهای موجود است. این تصمیم می ‌تواند بیان کند که ریپل سرمایه گذاران خود را در خصوص خرید اوراق بهادار گمراه نکرده است. هرچند وضعیت دقیق توکن منتهی به تایید قانونی شود.

قیمت ۵۸۹ دلاری از انتظاراتی حاصل شده است که توکن XRP جایگاه بیت کوین از لحاظ ارزش بازار را خواهد گرفت. اما در حال حاضر، تصمیم در مورد شکایت منجر به روند صعودی بسیار کوچکتری می ‌شود و قیمت یک دلاری هنوز هدف قیمتی است.

ارزش جفت ارز ریپل XRP با بیت کوین کمی افزایش یافته است و از ۲۵۰۰ ساتوشی به ۲۷۰۰ ساتوشی رسیده است. قیمت این کوین نیز طی هفته گذشته به بیشتر از ۰٫۲۲ دلار بازیابی شده است. با این حال، نوسان قیمت چشمگیر برای این دارایی در آینده نزدیک پیش بینی نمی ‌شود. کاربرد اصلی توکن XRP حتی با قرار گرفتن در وضعیت کالا، ممکن است بسیار کم باشد. در حال حاضر، اکوسیستم ریپل نت (RippleNet) به داشتن یا انتقال توکن XRP نیاز ندارد. حجم معاملات نیز کاهش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱٫۷۷ میلیارد دلار بود.