video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین همچنان در حال نزدیک شدن به یک فشار فروش قوی در نزدیکی یک روند اصلی است که نشان دهنده احتمال نزول بیشتر بیت کوین و آلت کوین ها در روزهای آینده است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در ۲۴ مارس ، اعلام کرد که خریداران آمریکایی اکنون می توانند وسایل نقلیه تسلا را با بیت کوین (BTC) خریداری کنند. ماسک همچنین توییت کرد که تسلا پرداخت های بیت کوین را به فیات تبدیل نخواهد کرد اما به خزانه موجود خود حدود ۴۸۰۰۰ بیت کوین اضافه خواهد کرد.

دان آیوز (Dan Ives)، تحلیلگر Wedbush Securities انتظار دارد که بیت کوین کمتر از ۵٪ از تراکنش های تسلا را شامل شود، اما با افزایش میزان پذیرش ارزهای رمزپایه این درصد می تواند افزایش یابد. این تحلیلگر عنوان کرد که این حرکت تسلا می تواند یک لحظه سرنوشت ساز برای تراکنش های بیت کوین باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

جیم کرامر (Jim Cramer)، مجری CNBC از آنتونی پامپلیانو تشکر کرد که او را متقاعد کرده تا ۵۰۰۰۰۰ دلار بر روی بیت کوین (BTC) در سپتامبر ۲۰۲۰ سرمایه گذاری کند. کرامر عنوان کرد که سرمایه گذاری وی بر روی بیت کوین باعث شده او میلیاردها دلار به جیب بزند.

با این حال، در همان دوره کرامر عنوان کرد که سرمایه گذاری وی بر روی طلا باعث نابودی پول او شد. به همین دلیل ، کرامر توصیه قدیمی خود مبنی بر اختصاص ۱۰٪ از پورتفو به طلا را تغییر داد. وی اکنون به سرمایه گذاران توصیه می کند که ۵٪ از پورتفوی خود را به طلا و ۵٪ را به بیت کوین اختصاص دهند.

آیا با انتشار اخبار مثبت بیت کوین و آلت کوین های بزرگ می توانند روند صعودی خود را از سر بگیرند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USD

بیت کوین در ۲۲ مارس به زیر سطح قابل توجه و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵،۲۱۲ دلار) شکسته و بسته شد. با این وجود خرس ها نتوانستند از ابن ضعف استفاده کنند و قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰۷۵۲ دلار) برسانند. این مسئله نشان دهنده کمبود فروشنده در سطوح پایین است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

گاوها این دارایی را به هنگام افت قیمت خریداری کرده و قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. مانع بعدی خط روند نزولی است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از این سطح مقاومت برسانند، جفت ارز BTC / USD ممکن است بالاترین سطح خود را در قیمت ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار مجددا آزمایش کند.

شکست و بسته شدن قیمت این دارایی در بالاتر از این سطح درهای افزایش قیمت به سوی ۷۲۱۱۲ دلار و سپس ۷۴،۵۱۲٫۷۸ دلار را باز می کند.

با این وجود بعید به نظر می رسد که خرس ها بدون درگیری از این کار منصرف شوند. آنها سعی خواهند کرد که روند صعودی فعلی را در خط روند نزولی متوقف کنند. اگر قیمت از این سطح مقاومت پایین بیاید، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت این جفت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار کاهش یابد.

ETH/USD

اتر (ETH) پس از ناکامی در بازگشت به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۴۲ دلار) برای چند روز، در مقابل فشار فروش تسلیم شد و در ۲۲ مارس به زیر میانگین متحرک سقوط کرد گاوها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت این دارایی را به بالاتر از از میانگین های متحرک بازگردانند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران در تلاش خود موفق باشند، جفت ارز ETH / USD ممکن است دوباره تلاش کند تا به بالاترین سطح خود در ۲٫۰۴۰٫۷۷ دلار برسد. شکسته و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت می تواند موجب ازسرگیری روند صعودی شود که هدف آن رسیدن به سطح ۲،۶۱۴ دلار است.

برعکس، اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک کاهش یابد، نشان دهنده این است که احساسات منفی شده و معامله گران به هنگام افزایش قیمت این دارایی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آن را می فروشند.

اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و به زیر ۱،۶۴۷ دلار برسد، این جفت ارز می تواند روند نزولی خود را تا ۱۵۰۰ دلار و سپس ۱،۲۸۹ دلار ادامه دهد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در محدوده وسیعی بین ۱۸۹ تا ۳۰۹٫۵۰ دلار معامله می شود. گاوها در تلاشند تا قیمت این دارایی را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۴٫۶۶ دلار) نگه دارند. اگر آنها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۲۸۰ دلار برسانند، قیمت این آلت کوین ممکن است به ۳۰۹٫۵۰ دلار برسد. شکست این سطح مقاومت می تواند مزیت گاوها باشد.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

از طرف دیگر، اگر قیمت این دارایی از ۲۸۰ دلار کاهش یابد، این نشان می دهد که معامله گران در حال ذخیره سودهای خود هستند. سپس خرس ها سعی می کنند از این نقطه ضعف استفاده کنند و قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

در صورت انجام چنین کاری، جفت ارز BNB / USD می تواند به تدریج به ۲۲۰ دلار و سپس به ۱۸۹ دلار برسد. وقفه ای در زیر این سطح پشتیبانی می تواند موجب اصلاح عمیق تری شود.

در حال حاضر، میانگین متحرک ثابت و RSI بالای ۵۵ نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست و در نتیجه این امر امکان چند روز ثبات قیمت وجود دارد.

ADA/USD

کاردانو (ADA) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۴ دلار) رسیده و قیمت این دارایی در تاریخ۲۲ مارس به نزدیک سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار سقوط کرد. گاوها این دارایی را به هنگام افت قیمت خریداری کردند و در حال حاضر سعی دارند تا قیمت آن را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA / USD ممکن است حرکت خود را به سمت سطح مقاومت در محدوده ۱٫۴۸ دلار آغاز کند. میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI دقیقاً بالای نقطه میانی نیز چند روز ثبات قیمت را نشان می دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۱٫۰۳ دلار برسد، می تواند فروش بیشتری را از خرس ها جلب کند که می تواند موجب کاهش قیمت این دارایی به ۰٫۸۰ دلار و سپس ۰٫۷۰ دلار شود.

DOT/USD

شکست در حفظ Polkadot (DOT) دربالاتر از خط مقاومت مثلث متقارن در ۲۰ مارس می توانست گاوها را به دام بیندازد كه منجر به اصلاح قیمت شد و قیمت این دارایی در تاریخ ۲۳ مارس به خط پشتیبانی این مثلث سقوط كرد.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

بازگشت شدید از این پشتیبانی نشان می دهد که گاوها در حال جمع آوری این دارایی به هنگام افت قیمت ها هستند. آنها اکنون یک بار دیگر سعی خواهند کرد قیمت این دارایی را از بالای مثلث بالا ببرند. اگر آنها بتوانند این شکست را حفظ کنند، جفت ارز DOT / USD می تواند به ۴۰٫۱۰ دلار و سپس ۴۲٫۲۸ دلار حرکت کند. شکسته و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند به ۵۵ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح مقاومت مجدداً کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است ماندگاری خود را در این محدوده افزایش دهد. قیمت نزدیک به راس مثلث رسیده است. معمولاً وقتی این اتفاق می افتد، این تنظیم نامعتبر می شود.

میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۳۵٫۳۹ دلار) و RSI دقیقاً بالای نقطه میانی، چند روز اقدام بدون روند را نشان می دهد.

XRP/USD

فتیله بلند در نمودار شمعی XRP در تاریخ های ۲۲ و ۲۳ مارس نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتر سود خود را ذخیره می کنند. با این حال، نکته مثبت این است که گاوها با هر بار افت جزئی به خرید خود ادامه می دهند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک پرشیب و RSI بالای ۶۳ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر آنها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۰٫۶۰ دلار برسانند، جفت ارز XRP / USD ممکن است سطح مقاومت ۰٫۶۵ دلار را به چالش بکشد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح می تواند خرید بیشتری را به دنبال داشته باشد و قیمت این دارایی را به ۰٫۷۸ دلار و سپس ۱ دلار برساند.

اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک شکسته شود، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت این دارایی را به ۰٫۴۲ دلار کاهش دهد.

UNI/USD

Uniswap (UNI) در تاریخ ۲۲ مارس از سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ دلار شکست اما گاوها نتوانستند این شکست را تحمل کنند. گاوها بار دیگر در تاریخ ۲۳ مارس سعی کردند تا این مانع را برطرف کنند اما در سطوح بالاتر با فشار فروش سنگینی روبرو شدند. همین امر قیمت این دارایی را از ۲۷٫۹۷ دلار به ۳۵٫۲۰ دلار رساند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰٫۴۱ دلار) مسطح است و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است و این نشان می دهد که این اقدام بدون روند ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد. هرچه مدت زمان بیشتری در این محدوده سپری شود، شکست از آن قوی تر خواهد بود.

شکست و نزدیک شدن به ۳۵٫۲۰ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است قیمت جفت ارز UNI / USD را به ۴۲٫۴۳ دلار و سپس ۴۶ دلار برساند. برعکس، شکست و بسته شدن زیر ۲۷٫۹۷ دلار ممکن است اصلاح عمیق تری را منجر شده و قیمت این دارایی را به ۲۰٫۷۴ دلار برساند.

THETA/USD

THETA در یک روند صعودی قوی قرار دارد اما فتیله بلند روی نمودار شمعی تاریخ ۲۳ مارس نشان دهنده سودآوری در سطوح بالاتر است. با این وجود، امروز گاوها مانع از رسیدن قیمت این این آلت کوین به یک رکورد جدید شدند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

شکست در حفظ سطوح منجر به شکل گیری الگوی شمعدان ستاره دنباله دار شده است. این مسئله احتمال اصلاح یا ثبات قیمت در چند روز آینده را افزایش می دهد. RSI بالای ۹۰ نیز نشان دهنده این است که جفت ارز THETA / USD در کوتاه مدت ممکن است با خرید بیش از حد روبرو شود.

اولین پشتیبانی در روند نزولی، سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۰٫۳۱ دلار است. اگر این جفت ارز از این پشتیبانی بازگردد، نشان دهنده این است که این روند همچنان قوی باقی می ماند زیرا گاوها در انتظار اصلاح عمیق تر برای خرید نیستند. برعکس، شکست در زیر سطح ۱۰٫۳۱ دلار می تواند قیمت این جفت ارز را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸ دلار) برساند.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۳ مارس الگوی شمعی Doji را شکل داد، که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس هاست. این عدم اطمینان امروز به صورت صعودی برطرف شد و گاوها در تلاشند تا قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۶ دلار) برسانند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این دارایی می تواند به ۲۰۸٫۱۰ دلار و سپس به خط مقاومت مثلث متقارن برسد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت نشان می دهد که گاوها ممکن است دوباره به فرماندهی بازگردند. قیمت جفت ارز LTC / USD می تواند تا ۲۴۶٫۹۶ دلار و سپس ۳۰۰ دلار افزایش یابد.

متناوباً، اگر قیمت این دارایی از سطح مقاومت پایین بیاید، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به زیر این مثلث کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، امر فروش ممکن است تشدید شود که ممکن است قیمت این دارایی را به ۱۵۲٫۹۴ دلار و سپس ۱۲۰ دلار کاهش دهد.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در تاریخ ۲۲ مارس به زیر میانگین های متحرک و روند مثلث صعودی سقوط کرد. با این حال، عدم موفقیت خرس ها در استفاده از این ضعف و کاهش دادن قیمت به ۲۴ دلار، نشان دهنده کمبود فروشنده در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

گاوها در تلاشند تا قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، اما احتمالاً با مقاومت شدید خرس ها روبرو خواهند شد.

اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک کاهش یابد و سطح پشتیبانی ۲۶٫۲۰ دلار را بشکند، قیمت جفت ارز LINK / USD می تواند تا ۲۴ دلار و سپس به ۲۰٫۱۱ دلار سقوط کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۶۳ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها تلاش می کنند تا برتری خود را به دست بیاورند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۳۲ دلار صعود کند. شکست این سطح مقاومت می تواند منجر به افزایش قیمت این دارایی به ۳۶٫۹۳ دلار شود.