video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بر اساس گزارش های منتشر شده، بهبود بیت کوین از پایین ترین سطح خود و عملکرد عالی آلت کوین ها نشان می دهد که گاوها اطمینان دارند بیت کوین دوباره بالاترین سطح خود را به دست می آورد.

به دنبال اقدام مورگان استنلی، گلدمن ساکس اعلام کرد قصد دارد به مشتریان مدیریت ثروت خود اجازه تجارت با ارزهای رمزپایه و دارایی های دیجیتال دیگر را بدهد. مری ریچ (Mary Rich)، رئیس جهانی دارایی های دیجیتال بخش مدیریت ثروت خصوصی گلدمن ساکس در مصاحبه ای با CNBC عنوان کرد که ممکن است رونق مالی در زمانی در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ رخ دهد.

پذیرش بیت کوین توسط دو بانک معتبر سرمایه گذاری در جهان احتمالاً بانک های دیگر را مجبور می کند تا زودتر از موعد پا به فضای ارزهای رمزپایه بگذارند. ورود پول تازه از مشتریان این موسسات قدیمی ممکن است تقاضا برای ارزهای رمزپایه را بیشتر کرده و قیمت آنها را افزایش دهد.

در پاسخ به سوالی در مورد ارزش آینده بیت کوین (BTC)، جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل Kraken به بلومبرگ گفت که که در حال حاضر با یک بیت کوین می توان یک تسلا مدل ۳ را خریداری کرد و تا تا سال ۲۰۲۳ نیز می توان یک لامبورگینی و یک بوگاتی خریداری کرد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

یک اظهار نظر صعودی دیگر در این باره نیز نظر مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال بود که در مصاحبه با CNBC عنوان کرد بیت کوین “در یک مسیر اجتناب ناپذیر برای داشتن یک ارزش بازار متناسب و یا بالاتر از طلاست.”

با این حال، همه نظرات نسبت به بیت کوین صعودی نیست.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا روند آنها و مسیری را که دارای کمترین سطح مقاومت است، تعیین کنیم.

BTC/USDT

بیت کوین از زمان شکسته شدن در تاریخ ۲۹ مارس در بالای کانال نزولی حفظ شده است که نشانه مثبتی است. با این حال خرس ها هنوز تسلیم نشده اند زیرا آنها به شدت از سطح ۶۰ هزار دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

قیمت این ارز دیجیتال امروز از ۵۹۷۸۹ دلار کاهش یافته بود، اما یک نشانه دلگرم کننده این است که گاوها این دارایی را در این قیمت خریداری کردند و اجازه ورود دوباره جفت ارز BTC / USDT را به این کانال ندادند. گاوها اکنون یک تلاش دیگر برای افزایش قیمت در سطحی بالاتر از ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار انجام خواهند داد.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و حرکت به سمت هدف اول در سطح ۶۹۲۷۹ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار را آغاز کند. میانگین متحرک پر شیب نشان دهنده برتری گاوهاست.

با این حال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) طی چند روز گذشته واگرایی منفی نشان داده است. اگر شاخص از خط روند نزولی به شدت کاهش یابد، این نشان می دهد که ممکن است روند صعودی جدید چند روز دیگر رخ دهد.

در صورت کاهش قیمت و پایین آمدن از میانگین متحرک، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. برعکس، اگر RSI بالاتر از خط روند نزولی قرار گیرد، این امر نشان دهنده این است که مومنتوم افزایش یافته و چشم انداز روند صعودی را افزایش می دهد.

ETH/USDT

اتر (ETH) در خط مقاومت مثلث متقارن قرار دارد. یک ثبات در نزدیکی مقاومت، احتمال شکست بالای آن را افزایش می دهد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۴۳ دلار) افزایش یافته و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این امر نشان دهنده مزیت گاوهاست.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را از این مثلث بالا ببرند، جفت ارز ETH / USDT می تواند بالاترین حد خود را دوباره آزمایش کند. اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را به سمت هدف الگو در قیمت ۲،۶۱۸٫۱۴ دلار آغاز کند.

با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها در سطح ۲۰۴۰،۷۷ دلار مقاومت سختی خواهند داشت. اگر قیمت از این سطح مقاومت پایین بیاید اما دوباره وارد مثلث نشود، نشان دهنده این است که گاوها در حال خرید این دارایی در کاهش قیمت ها هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است این جفت ارز بتواند بالاتر از سطح ۲،۰۴۰٫۷۷ دلار شکسته شود.

از طرف دیگر، اگر گاوها نتوانند قیمت این دارایی را در بالای این مثلث حفظ کنند، این امر نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتر موقعیت های خود را jqldk می کنند. این امر می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر برون روند نگه دارد. اولین نشانه ضعف زمانی خواهد بود که قیمت این دارایی به زیر روند نزولی کاهش یابد.

BNB/USDT

گاوها سعی دارند قیمت بایننس کوین(BNB) را به بالای ۳۱۵ دلار برسانند. گرچه قیمت این دارایی از سطح مقاومت کاهش یافت، اما دنباله طولانی روی نمودار شمعی نشان دهنده این است که گاوها در هر فروپاشی جزئی این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد که نشان می دهد این مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالاست. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۳۱۵ دلار برسانند، قیمت جفت ارز BNB / USDT می تواند به سطح ۳۴۸٫۶۹ دلار افزایش یابد.

شکسته و نزدیک شدن به بیش از بالاترین سطح ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند باعث شود قیمت این دارایی به ۴۳۰ دلار برسد. اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶۵ دلار) برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۶ دلار) بوده است اما گاوها نتوانسته اند قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۳۰ دلار برسانند. این امر نشانگر کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه مسطح شده و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند.

در صورت انجام چنین کاری، جفت ارز ADA / USDT می تواند به سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار سقوط کند. شکست در زیر این پشتیبانی، شروع یک اصلاح عمیق تر به ۰٫۸۰ دلار را نشان می دهد.

برعکس، اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد و گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۳۰ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۱٫۴۸ دلار صعود کند.

DOT/USDT

پس از یک تردید جزئی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴٫۳۵ دلار)، Polkadot (DOT) امروز بالاتر از میانگین متحرک شکسته شده است. این امر تقاضای زیاد در سطوح بالاتر را نشان می دهد. گاوها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز DOT / USDT می تواند بالاترین قیمت خود را در ۴۲٫۲۸ دلار دوباره آزمایش کند. اگر مومنتوم بتواند این مقاومت را تسخیر کند، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۵۳٫۵۰ دلار برسد.

با این حال، اگر قیمت این دارایی از خط روند نزولی کاهش یابد، این امر نشان دهنده این است که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این امر می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد. میانگین متحرک مسطح و RSI بالای ۵۸ نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

XRP/USDT

XRP یکبار دیگر از نزدیکی سطح مقاومت ۰٫۶۰ دلار کاهش یافت. با این حال، نشانه مثبت این است که گاوها همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز دیده می شود، این دارایی را در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۵۱ دلار) خریداری کرده اند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده این است ک این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. گاوها اکنون احتمالاً یک تلاش دیگر برای افزایش قیمت به بالای ۰٫۶۰ دلار خواهند داشت.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، افزایش قیمت این دارایی به سطح ۰٫۶۵ دلار امکان پذیر است. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بیش از آن افزایش دهند، جفت ارز XRP / USDT می تواند مومنتوم را افزایش دهد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

UNI/USDT

بازگشت Uniswap (UNI) به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷٫۲۶ دلار) در ۲۶ مارس نتوانسته است مانع میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۱۲ دلار) را برطرف کند. این امر نشان می دهد که احساسات از خرید در کاهش قیمت ها به فروش در افزایش قیمت ها تغییر کرده است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر سطح پشتیبانی ۲۵٫۵۰ دلار فرو ببرند، جفت ارز UNI / USDT می تواند وارد مرحله اصلاحی شود که می تواند قیمت این دارایی را به ۲۰ دلار و سپس به ۱۸ دلار برساند.

افت متوسط ۲۰ روزه میانگین متحرک نمایی و RSI درست در زیر نقطه میانی نشان دهنده یک برتری جزئی برای خرس هاست.

در صورت افزایش قیمت از سطح فعلی و بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند اقامت این جفت ارز را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

THETA/USDT

THETA از سطح ۱۳٫۹۵ دلار در ۲۹ مارس کاهش یافت که نشان می دهد خرس ها به شدت از منطقه مقاومت ۱۴ تا ۱۴٫۹۶ دلار دفاع می کنند. خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این آلت کوین را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۲۷ دلار) کاهش دهند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

در یک روند صعودی، گاوها عموماً این دارایی را هنگام کاهش به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خریداری می کنن. بنابراین، اگر جفت ارز THETA / USDT با قدرت از این سطح پشتیبانی بازگردد، این امر نشان می دهد که روند صعودی سهام همچنان ادامه دارد و معامله گران این دارایی را در هنگام کاهش قیمت ها خریداری می کنند.

این امر می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بین ۱۰٫۳۵ تا ۱۴ دلار بدون روند نگه دارد. برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی را پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فرو ببرند، این یک تغییر احتمالی احساسات را نشان می دهد. سپس این جفت ارز می تواند به سطح ۵۰٪ اصلاحی فیبوناچی در ۸٫۸۸ دلار سقوط کند.

LTC/USDT

به نظر می رسد روند صعودی لایت کوین (LTC) به دیوار میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۹۶ دلار) برخورد کرده است زیرا گاوها نتوانسته اند قیمت این دارایی را در بالاتر از آن حفظ کنند. اکنون خرس ها سعی می کنند قیمت این دارایی را در خط روند این مثلث فرو ببرند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی از روند صعودی بازگردد، نشان دهنده این است که گاوها به خرید این دارایی به هنگام افت قیمت ها ادامه می دهند. این امر می تواند معاملات جفت ارز LTC / USDT را در داخل این مثلث برای چند روز دیگر حفظ کند.

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

این نمای خنثی پس از شکسته شدن قیمت در بالا یا پایین این مثلث، فاقد اعتبار خواهد شد. این امر می تواند نشانه شروع احتمالی یک حرکت روند دار باشد.

LINK/USDT

Chainlink (LINK) در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مارس در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٫۷۹ دلار) شکست اما نتوانست از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹ دلار) صعود کند. اگرچه قیمت این دارایی امروز کاهش یافت، اما گاوها همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی دیده می شود، این دارایی را در این کاهش قیمت خریداری کردند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

اکنون گاوها ممکن است یک بار دیگر تلاش کنند تا قیمت این دارایی را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز LINK / USDT می تواند تا سطح ۳۲ دلار افزایش یابد. یک وقفه بالاتر از این سطح مقاومت نشان دهنده مزیت گاوها خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت این دارایی دوباره از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، احتمال کاهش قیمت به سطح ۲۴ دلار وجود دارد. این یک سطح پشتیبانی مهم برای در نظر داشتن زیرا در صورت عبور از آن، این جفت ارز یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند که می تواند علامت چرخش احتمالی روند باشد. چنین اقدامی می تواند درهای سقوط به ۱۴ دلار را باز کند.