سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۵ ارز مهم این هفته که باید زیرنظر داشته باشید – ۲۸ اردیبهشت

بیت کوین (BTC) در روزهای گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه نکرد و سرمایه گذاران در تلاش هستند تا پس از اتفاقات و سقوط قیمت لونا (LUNA) روند بازار را به حالت عادی برگردانند. با وجود نبود نشانه های قدرتمند صعودی تحلیلگران انتظار دارند که این روند بهبودی به شکل کندی انجام شود.

در این بین، شرکت تحقیقاتی ارزدیجیتال دلفی دیجیتال (Delphi Digital) در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که شاخص قدرت نسبی ۱۴ ماهه دلار آمریکا برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به بالای ۷۰ رسیده است. در گذشته، ۱۱ از ۱۴ مورد این شرایط منجر به افزایش ۵٫۷ درصدی شاخص دلار در ۱۲ ماه بعد شده است. اگر همبستگی معکوس بین شاخص دلار و بیت کوین تغییر نکند، این موضوع می تواند برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دردسر تازه ای ایجاد کند.

نمای کلی بازار

نمای کلی بازار – ۲۸ اردیبهشت

در بین اخبار منتشر شده، آرتور هیز (Arthur Hayes) مدیرعامل سابق پلتفرم BitMEX در آخرین پست وبلاگ خود گفته است که بازار ارزهای دیجیتال پس از حمام خونی که تجربه کرد باید فرصتی را برای بهبود داشته باشد. به گفته او، اگر بیت کوین به ۲۰ هزار دلار و اتر (ETH) به ۱۳۰۰ دلار کاهش پیدا کند او به صف خریداران ملحق می شود.

اگرچه در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال در یک روند نزولی قرار دارند، اما در حال حاضر فرصت های خوبی برای تریدهای کوتاه مدت وجود دارد. در این بین مهم است که در هفته آینده از ۵ ارزدیجیتال BTC, MANA, MKR, ZEC, KCS غافل نشوید، ارزهایی که در ادامه این مقاله به صورت خلاصه روندی که ممکن است در پیش گیرند را بررسی می کنیم.

خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو

بیت کوین (BCT)

بیت کوین در تاریخ ۱۳ می تلاش کرد تا یک جهش قدرتمند را ایجاد کند اما روند بازار نشان داد که خرس ها تمایلی به عقب نشینی ندارند. با این حال، یک نکته مثبتی که در بازار دیده می شود این است که خرس نتوانسته اند قیمت را زیر سطح حمایتی حیاتی و مهم ۲۸۸۰۵ دلار حفظ کنند.

BTC1

نمودار روزانه BTC/USDT

روند بهبود قیمت می تواند به سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی اصطلاحی در ۳۱۷۲۱ دلار و باری دیگر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) در ۳۳۹۸۵ دلار برسد.

اگر قیمت از هر یک از مقاومت ها کاهش پیدا کند، خرس ها از این فرصت استفاده می کنند و سعی می کنند تا بیت کوین را به زیر ۲۶۷۰۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، روند نزولی قیمت می تواند از سر گرفته شود. حمایت های بعدی مهم در روند نزولی ۲۵۰۰۰ دلار و سپس ۲۱۸۰۰ دلار است.

اما اگر بازار برخلاف این موضوع عمل کند و خریداران موفق شوند تا قیمت را به بالای سطح فیبوناچی اصطلاحی ۶۱٫۸ درصد در ۳۴۸۲۳ دلار برسانند، نشان می دهد که فشار فروش ضعیف می شود، موضوعی که می تواند منجر به افزایش شدید قیمتی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) در ۳۹۶۲۶ دلار شود، خطی که انتظار می رود مقاومت خرس ها دوباره چالش بزرگی باشند.

نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

در حالی که خرس ها در تلاش هستند تا روند بهبودی را متوقف کنند، گاوها در حال خرید در خط حمایت بحرانی ۲۸۸۰۵ دلار هستند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) تا نقطه میانی افزایش یافته است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، نشان دهنده قدرت بیشتر خریداران خواهد بود که می تواند منجر به رشد قیمتی تا ۳۲۶۵۹ دلار شود. رشد قیمتی به بالای این قیمت و حفظ آن می تواند مسیر افزایش قیمت به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه را هموار کند.

اما در سناریو مقابل، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۲۸۸۰۵ دلار برسانند، بیت کوین می تواند تا ۲۷۷۰۰ دلار کاهش یابد. گاوها احتمالا از این خط حمایت خواهند کرد، زیرا شکستن این مقاومت می تواند به معنای از سرگیری روند نزولی باشد.

دیسنترالند (MANA)

در چند روز گذشته مانا روند قیمتی نزولی را تجربه کرده است اما گاوها موفق شدند تا از کاهش به ۰٫۶ دلار جلوگیری کنند که منجر به بازگشت قیمت به میانگین محرک نمایی ۲۰ روزه در ۱٫۳۶ دلار شد.

نمودار روزانه MANA/USDT

در یک روند نزولی، خرس ها در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فروشنده هستند و اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها دوباره سعی می کنند تا حمایت ۰٫۶ دلار را آزمایش کنند. شکست و حفظ قیمت در زیر این خط حمایتی می تواند نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد که در نهایت می تواند منجر به کاهش به سطح حمایت روانی ۰٫۵ دلار شود.

در سمت مقابل، اگر گاوها از سطح فعلی خود عقب نشینی نکنند نشان می دهد که تریدرها در حال خرید در زمان کاهش قیمتی هستند که می تواند نشانه ای از احتمال افزایش قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشد که اگر موفقیت آمیز باشد، مانا می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱٫۹۴ دلار برسد.

نمودار ۴ ساعته MANA/USDT

با وجود اینکه خرس ها تلاش کردند تا قیمت را کاهش دهند، اما گاوها در افت قیمتی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خریدار بودند که در نهایت این کشمکش شاهد بازگشت قوی از سطح ۰٫۶ دلار و افزایش به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه بودیم، موضوعی که نشان می دهد گاوها در تلاش برای بازگشت قیمتی و بالا بردن قدرت خود هستند. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند که احتمالا به عنوان یک خط مقاومت قوی عمل می کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که خرس ها در افزایش قیمتی فعال تر هستند که می تواند منجر به کاهش قیمت به ۰٫۹۵ دلار شود. اگر این سطح شکست بخورد، مانا می تواند سطح حمایتی مهم ۰٫۶ را دوباره آزمایش کند.

میکر (MKR)

بازگشت قیمت از حمایت روانی مهم ۱۰۰۰ دلار در تاریخ ۱۲ می نشان داد که گاوها با تمام توان از این سطح دفاع می کنند و در روز بعد گاوها موفق شدند تا قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۱۷۵۴ دلار برسانند اما بازار نشان داد که در سطوح بالاتر فشار فروش سنگین تر است.

نمودار روزانه MKR/USDT

با این حال، به عنوان یک نشانه مثبت گاوها در کاهش قیمتی ۱۳ می تسلیم نشدند و همچنان افزایش قیمت با سرعت کمتری ادامه پیدا کرد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۴۰ دلار) شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی کمی بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده برتری جزئی خریداران است.

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند و اگر موفق شوند، راه را برای صعود احتمالی به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۱۷۹ دلار) باز خواهند کرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، نشان دهنده فشار فروش در سطوح بالاتر است و اگر خرس ها بتوانند قیمت را پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، احتمال حرکت صعودی تضعیف می شود.

نمودار ۴ ساعته MKR/USDT

میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بارها و بارها به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است اما یک نشانه مثبت این است که گاوها در حال خرید در زمان کاهش قیمتی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند که نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش در افزایش قیمت به خرید در کاهش قیمت است.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه حفظ کنند، میکر می تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱۸۰۰ دلار و سپس به ۱۹۰۰ دلار افزایش یابد. در حالت برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، میکر می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند.

زی کش (ZEC)

زی کش در چند روز گذشته با موفقیت حمایت در ۸۱ دلار را حفظ کرده است و اگرچه خرس ها توانستند قیمت را در ۱۱ و ۱۲ می به زیر این حمایت برسانند، اما نتوانستند آن را حفظ کنند که نشان دهنده حضور قوی گاوها است.

نمودار روزانه ZEC/USDT

زی کش اکنون می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۴ دلار) افزایش یابد. در گذشته و ۵ می، این سطح به عنوان یک مانع قوی در زمان کاهش قیمتی عمل کرده بود. بنابراین خرس ها تلاش خواهند کرد تا رشد قیمتی را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه متوقف کنند.

اگر آنها موفق شوند، قیمت می تواند دوباره به سمت حمایت حیاتی در ۸۱ دلار کاهش یابد. خرس ها برای شروع مرحله بعدی روند نزولی باید قیمت را زیر این سطح حفظ کنند.

از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، زی کش می تواند تا ۱۳۵ دلار، خطی که خرس ها ممکن است مقاومت قدرتمندی از خود نشان دهند افزایش داشته باشد. گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱۵۰ دلار) برسانند تا نشانه ای از تغییر احتمالی روند را نشان دهند.

نمودار ۴ ساعته ZEC/USDT

همانطور که مشخص است، گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساندند که نشان می دهد تقاضا در سطوح بالاتر تغییر بزرگی ندارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به رشد کرده است و شاخص قدرت نسبی در منقطه مثبت قرار دارد که نشان می دهد فروشندگان ممکن است کنترل و قدرت خود را از دست دهند.

خریداران ممکن است در منطقه ۱۰۸ تا ۱۱۶ دلار با مقاومت روبرو شوند اما اگر بر این مانع غلبه کنند، روند رشد قیمتی می تواند به ۱۳۵ دلار برسد.

در روند نزولی، اولین نشانه ضعف شکست و حفظ قیمت در زیر ۸۷ دلار خواهد بود. این می تواند راه را برای آزمایش دوباره منطقه حمایتی حیاتی بین ۸۱ تا ۶۹ دلار باز کند. شکست و حفظ قیمت در زیر ۶۹ دلار می تواند نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.

کوکوین شیرز (KCS)

کوکوین شیرز توانست از حمایت قوی ۹ دلاری در ۱۲ می برگردد و با از سرگیری روند افزایشی، می تواند به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۱۴٫۹۵ دلار و در ادامه با مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵٫۴۵ دلار) برسد. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت زیرا شکست آن و رشد قیمتی می تواند نشانه پایان یافتن روند نزولی باشد.

نمودار روزانه KCS/USDT

برخلاف این فرض، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها دوباره تلاش خواهند کرد تا کوکوین شیرز را به زیر سطح حمایت مهم ۹ دلار برسانند و اگر موفق شوند، کوکوین شیرز می تواند روند نزولی پیدا کند و تا ۵ دلار و سپس به ۴٫۴ دلار کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته KCS/USDT

همانطور که مشخص است، گاوها قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رسانده اند که نشان دهنده تلاشی قوی برای بازگشت قیمت است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش تدریجی کرده است و شاخص قدرت نسبی به منطقه مثبت جهش کرده است که نشان می دهد مسیر صعودی مقاومت کمتری دارد.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، کوکوین شیرز می تواند تا ۱۵ دلار افزایش یابد. در صورتی که خریداران بر این مانع غلبه کنند، حرکت صعودی می تواند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین یابد و به زیر ۱۲ دلار برسد، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود. خرس ها در این موقعیت سعی خواهند کرد تا قیمت را به سطح حمایت قوی ۹ دلار برسانند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location