video thumb

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۶ تیر ۱۴۰۱ – BTC, ETH, BNB, XRP, ADA, SOL, DOGE, DOT, SHIB, LEO

بعد از کاهش قیمتی اخیر، شاهد رشد بازار هستیم و بیت کوین (BTC) در حال تلاش برای بالا رفتن و حفظ سطح روانی ۲۰,۰۰۰ دلار است و گاوها در تلاش هستند تا بازار خرسی را متوقف کنند. براساس آخرین داده های Glassnode کیف پول هایی که کمتر از ۱ بیت کوین دارند بزرگترین سرعت رشد تاریخ را در ماه ژوئن تجربه کردند که نشان می دهد سرمایه گذاران خرد نیز از این فرصت ایجاد شده استفاده می کنند و در حال خرید هستند.

CryptoMarket Performance

در این گزارش آورده شده است که نهادهای سوداگرانه از بازار به طور کامل پاک شده اند و این بدان معنی است که عمدتا این سرمایه گذاران بلندمدت هستند که بیت کوین را نگه می دارند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده، اولین صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در هفته گذشته شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی میزان فروش کوتاه مدت خود بوده است.

در ادامه نمودار و روند قیمتی بیت کوین و ۹ ارزدیجیتال دیگر را بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در داخل یک الگوی مثلث متقارن معامله می شود. خریداران در ۵ ژوئیه سعی کردند قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث برسانند اما خرس ها موضع خود را حفظ کردند.

BTC

همچنین الگوهای ایجاد شده نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت بیت کوین به بالای مثلث برسد، این عدم قطعیت می تواند به نفع گاوها متمایل شود. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می دهد که مثلث ممکن است به عنوان یک الگوی معکوس عمل کرده باشد. بیت کوین در ادامه می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) در ۲۵,۳۲۴ دلار و سپس به ۲۶,۴۹۰ دلار حرکت کند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر خط حمایت مثلث سقوط کند، این فرضیه می تواند نادرست شود. سپس قیمت می تواند به حمایت بحرانی ۱۷,۶۲۲ دلار برسد. اگر این حمایت شکسته شود، توقف بعدی می تواند ۱۵,۰۰۰ دلار باشد.

اتریوم (ETH)

اتریوم در ۵ ژوئیه تلاش کرد تا به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) در ۱۱۸۶ دلار برسد اما خرس ها برنامه های دیگری داشتند. قیمت چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که با شکست و حفظ قیمت در بالای ۱۲۸۰ دلار کامل می شود.

ETH

اگر خریداران قیمت اتریوم را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، احتمال شکست به بالای ۱۲۸۰ دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، اتریوم می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۵۰۰ دلار و سپس به هدف الگو در ۱۶۷۹ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاید و به زیر خط حمایت برسد، نشان می دهد که خرس ها همچنان کنترل بازار را در اختیار دارند. موضوعی که می تواند قیمت را به حمایت حیاتی در ۸۸۱ دلار برساند. شکستن این حمایت و بسته شدن قیمت در زیر آن می تواند نشانه شروع شدن مراحل بعدی روند نزولی باشد.

بایننس کوین (BNB)

گاوها در ۵ ژوئیه قیمت بایننس کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۳۲ دلار رساندند، اما خرس ها در سطوح بالا مقاومت خوبی از خود نشان دادند. یک علامت مثبت این است که گاوها عقب نشینی نکردند و دوباره قیمت را به بالای میانگن متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶ ژوئیه رساندند.

BNB

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی است که نشان می دهد خرس ها ممکن است در حال از دست دادن تسلط خود در بازار باشند.

اگر خرداران قیمت را بالاتر از میانگن متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، بایننس کوین می تواند رشد خود را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۶۴ دلار آغاز کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر به فروش بایننس کوین خود ادامه می دهند و سپس سعیی می کنند قیمت را به ۲۱۱ دلار برسانند.

ریپل (XRP)

خرید ریپل در بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۳ دلار) و خط پشتیبانی الگوی مثلث متقارن گیر کرده است. اگرچه قیمت در ۵ ژوئیه از خط حمایت بازگشت، اما گاوها همچنان در تلاش برای از بن بردن مقاومت در محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند.

XRP

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج به شیب پایین خود ادامه می دهد و شاخص قدرت نسبی در منطقه منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها دست بالا را دارند. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر خط حمایت کاهش دهند و اگر موفق شوند، ریپل می تواند به حمایت بحرانی ۰٫۲۸ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط حمایت افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، ریپل می تواند به خط مقاومت مثلث صعود کند. شکستن و بسته شدن قیمت در بالاتر از این سطح می تواند نشانه شروع روند صعودی به ۰٫۴۸ دلار باشد.

کاردانو (ADA)

کاردانو بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۷ دلار) و ۰٫۴۴ دلار باقی مانده است اما بعید است این محدوده معاملاتی برای مدت طولانی ادامه یابد.

ADA

اولین نشانه مثبت، وقفه و بسته شدن قیمت کاردانو در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. این می تواند مسیر را برای شکست قیمت در بالاتر از مقاومت مهم در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۵۱ دلار) هموار کند. اگر این اتفاق بیفتد، کاردانو می تواند تا ۰٫۶ دلار افزایش یابد.

احتمال دیگر این است که قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۴۴ دلار سقوط کند. این یک مزیت برای خرس ها است و سپس کاردانو م تواند به حمایت بحرانی ۰٫۴ دلار سقوط کند. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، این ارز می تواند روند نزولی خود را از سر بگیرد.

سولانا (SOL)

سولانا در ۴ ژوئیه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۶ دلار صعود کرد اما گاوها نتوانستند این حرکت صعودی را حفظ کنند و خرس ها در ۵ ژوئه قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگرداندند.

SOL

دم بلند در کندل ۵ ژوئیه نشان دهنده فشار خرید در سطوح پایین تر است و این احتمال شکست قیمت سولانا به بالاتر از میانگین های متحرک را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، سولانا ممکن است تا ۴۳ دلار افزایش داشته باشد. شکست و بسته شدن قیمت در بالاتر از این سطح می تواند مسیر را برای افزایش احتمالا به مقاومت روانی در ۵۰ دلار باز کند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۹ دلار) کاهش یابد و به زیر ۳۰ دلار برسد، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت نفی شود و سپس قیمت به ۲۶ دلار کاهش یابد.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در چند روز گذشته در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۰۷ دلار) در نوسان بوده است. این نشان دهنده عدم اطمینان در تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان است.

DOGE

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح و شاخص قدرت نسبی که درست در زیر نقطه میانی قرار گرفته است، مزیت مشخصی را برای گاوها یا خرس ها ایجاد نمی کند. شکست و بسته شدن قیمت در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰٫۰۷ دلار می تواند اولین نشانه از دست بالا داشتن خریداران باشد.

حرکت صعودی ممکن است در شکست قیمت در بالاتر از ۰٫۰۸ دلار ایجاد شود و سپس قیمت دوج کوین به سطح روانی ۰٫۱۰ دلار رشد داشته باشد.

احتمال دیگر این است که قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۰٫۰۶ دلار برسد. این نشان دهنده مزیت خرس ها است و ممکن است دوج به ۰٫۰۵ دلار نیز کاهش داشته باشد.

پولکادات (DOT)

گاوها نتوانستند قیمت خرید پولکادات را به بالاتر از مقاومت ۷٫۳ دلار برسانند و این نشان م دهد که قیمت در محدوده بین ۷٫۳ و ۶٫۳۶ دلار باقی می ماند.

DOT

شکست خرس ها در پایین آوردن قیمت تا محدوده حمایتی ۶٫۳۶ دلار نشان می دهد که گاوها برای خرید منتظر سقوط بیشتری نیستند. این امر احتمال شکست بالای مقاومت ها را افزایش می دهد و اگر این اتفاق بیفتد، پولکادات می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۸٫۴۸ دلار برسد. خرس ها احتمالا از این سطح به شدت دفاع خواهند کرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۶٫۳۶ دلار برسد، نشان دهنده از سرگیری روند نزولی خواهد بود. سپس پولکادات می تواند به حمایت روانی ۵ دلار کاهش یابد.

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو در ۵ ژوئیه به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار رسید، اما روند نشان داد که خرس ها در سطوح بالا فروشنده هستند. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نمی دهند قیمت به زیر ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار کاهش یابد.

SHIB

هر دو میانگین متحرک صاف شده اند و شاخص قدرت نسبی به نقطه میانی رسیده است که این مزیت واضحی به گاوها و خرس ها نشان نمی دهد.

اگر قیمت افزایش یابد و به بالای ۰٫۰۰۰۰۱۱ دلار برسد، شیبا می تواند تا ۰٫۰۰۰۰۱۲ دلار افزایش یابد، محدوده ای که خرس ها ممکن است دفاع قدرتمندی از خود نشان دهند. گاوها برای آغاز مسیر افزایشی به ۰٫۰۰۰۰۱۴ دلار باید بر این مانع غلبه کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۰۰۰۰۰۹ دلار برسد، نشان می دهد که خرس ها دوباره کنترل بازار را به دست گرفته اند و در ادامه قیمت شیبا می تواند دوباره حمایت بحرانی ۰٫۰۰۰۰۰۷ دلار را آزمایش کند.

لئو (LEO)

لئو همچنان در حالی که خرس ها و گاوها در تلاش برای دستیابی برتری هستند، در نزدیکی خط مقاومت کانال نزولی به نوسان ادامه می دهد.

LEO

قیمت لئو بار دیگر در ۵ ژوئیه از متجرک نمایی ۲۰ روزه (۵٫۶۶ دلار) بازگشت، که نشان می دهد گاوها همچنان به دفاع شدید از این سطح ادامه می دهند. اگر گاوها فشار را افزایش دهند و لئو را به بالای ۶ دلار برسانند و حفظ کنند، حرکت صعودی می تواند افزایش یابد و قیمت به ۶٫۵ دلار و سپس ۶٫۹ دلار رشد داشته باشد.

در سمت مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد و حفظ شود، نشان می دهد که خرس ها بر خریداران غلبه کرده اند. موضوعی که می تواند در ادامه منجر به کاهش قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵٫۳۳ دلار شود.

 

توجه داشته باشید نظرات و تحلیل های ارائه شده در این مقاله صرفا براساس نظرات RAKESH UPADHYAY از تیم Cointelegraph است. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات شخصی خود را نیز انجام دهید.