سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دلایل مهم افزایش ادامه دار نرخ هش بیت کوین

در طول ماه اکتبر، هش ریت بیت‌کوین هم‌زمان با ثبت رکوردهای روزانه جدید، ۱۰٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. افزایش نرخ هش، امنیت بیشتری را برای شبکه بیت کوین به ارمغان می‌آورد و همچنان احتمال افزایش نرخ هش وجود دارد. اما دلایل تاثیرگذار در این افزایش چه هستند؟

کاهش قیمت ریگ‌ استخراج (Mining Rig)

نرخ هش به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای ماینرهای بیت‌کوین در جهت استخراج یک بلوک مرتبط است. در نتیجه، یک هش ریت بالاتر نیازمند ریگ‌های استخراج قوی‌تر است که می‌تواند به ماینرها در جهت استخراج یک بلوک و کسب پاداش، کمک کند. خرید ارز دیجیتال بازارهای جهانی رفته رفته کمبود تراشه برای پردازنده‌های گرافیکی (GPU) را جبران می‌کنند و هم‌زمان قیمت آن‌ها را به مقدار معقولی کاهش می‌دهند.

قیمت‌های پایین‌تر پردازنده‌های گرافیکی به ماینرها کمک می‌کند تا با هزینه‌های عملیاتی کمتر، بتوانند با ضرر و سود کم، در بازار خرسی این روزها به کار خود ادامه دهند. علاوه بر این، این فرصتی برای ماینرها بیت‌کوین است که تجهیزات خود را ارتقا دهند تا در رقابت با سایر ماینرها، قوی‌ ظاهر شوند.

افزایش کشورهای دوستدار ارزهای دیجیتال

از زمانی که چین ممنوعیت کلی تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را در کشور اعلام کرد، کشورهای دیگر سعی کردند تا با ایجاد پناهگاهی امن، ماینرهای چینی را جذب کنند. کشورهایی از جمله قزاقستان، کانادا و آلمان از جمله اولین انتخاب‌های ماینرهای بیت‌کوین برای جابه‌جایی عملیات استخراج بودند.

این امر منجر به غیرمتمرکزتر شدن استخراج بیت‌کوین شد و وابستگی ماینرها به چین را کمتر کرد. همچنین فعالیت استخراج در کشورهای جدیدی با روند افزایشی روبرو شد. علاوه بر آن، داده‌های مرکز تأمین مالی دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که چین تنها سه ماه پس از اعمال این ممنوعیت، عملیات استخراج را از سر گرفت و به افزایش نرخ هش بیت‌کوین کمک کرد. لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بزرگ‌ترین مشارکت‌کننده در نرخ هش بیت‌کوین است.

ارتقا ادغام (The Merge): انتقال اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)

اتریوم اخیراً پس از اجرای ارتقای ادغام، از شبکه‌ای با مکانیسم اثبات کار به شبکه‌ای با مکانیسم اثبات سهام منتقل شده است. در نتیجه، اتریوم دیگر از پردازنده‌های گرافیکی برای عملیات استخراج پشتیبانی نمی‌کند. این تغییر در مکانیسم استخراج باعث شد که ماینرهای اتریوم مجبور شوند که تجهیزات خود را بفروشند و یا به سمت استخراج دیگر ارزها از جمله بیت‌کوین بروند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location