video thumb

ریو دو ژانیرو برزیل پرداخت مالیات بر دارایی به وسیله ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد

بر اساس حکم قانونی که در ۱۱ اکتبر ماه جاری منتشر شده است، دومین شهر بزرگ کشور برزیل، ریو دو ژانیرو، به دنبال شرکت‌های ارزهای دیجیتال است تا در سال ۲۰۲۳ پرداخت مالیات بر دارایی (Property Taxes) به وسیله ارزهای دیجیتال را ممکن کند و به مالیات‌دهندگان اجازه دهد که در کنار پول نقد رایج کشور، بتوانند از ارزهای دیجیتال هم در پرداخت مالیات استفاده کنند. ریو دو ژانیرو با اجرا کردن این امر، به اولین شهر برزیل تبدیل می‌شود که از ارزهای دیجیتال عنوان گزینه‌ای برای پرداخت مالیات پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود که مالیات‌دهندگان بتوانند با بیش از یک ارز دیجیتال مالیات خود را پرداخت کنند و بر اساس اظهارات مقامات این شهر، رمزارزهای بیشتری در آینده و پس از راه‌اندازی رسمی آن اضافه خواهند شد. لازم به ذکر است که مقامات همچنین می‌گویند که شرکت‌هایی که مایل به ارائه خدمات دیجیتال هستند، باید در شهر ثبت شوند و از قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل (SEC) پیروی کنند.

شرکت‌های تائید شده خدمات پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند و رمزارز را به پول نقد رایج تبدیل می‌کنند. در واقع، مالیات‌دهندگان با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌کنند، شرکت ارائه‌دهنده آن ارز دیجیتال را به پول نقد رایج کشور تبدیل می‌کنند و بدون هیچ هزینه اضافی، آن را به حساب مالیات شهر منتقل می‌کنند. ادواردو پائیس (Eduardo Paes)، شهردار ریو دو ژانیرو در بیانیه‌ای گفت:

“ریو دو ژانیرو یک شهر جهانی است. بنابراین، ما پیشرفت‌های فناوری و اقتصادی جهان در زمینه دارایی‌های دیجیتال را دنبال می‌کنیم. ما نگاهی به آینده داریم و می‌خواهیم به پایتخت نوآوری و فناوری کشور تبدیل شویم. شهر ما اولین شهر در برزیل است که به مالیات‌دهندگان چنین گزینه‌ای برای پرداخت ارائه می‌دهد.”

اقدامات مشابهی در سراسر جهان انجام شده است و شهر ریو دو ژانیرو برزیل اولین شهر در میان کشورهای جهان نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند. در ماه سپتامبر، ایالت کلرادو ایالات متحده آمریکا شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت مالیات کرد. مقامات ایالت آریزونا، وایومینگ و یوتا آمریکا هم همگی لایحه‌هایی را برای پذیرش پرداخت‌های مالیاتی به وسیله ارزهای دیجیتال را در درجات مختلف ارائه داده‌اند.

این ابتکار عمل شهردار ریو دو ژانیرو نمونه دیگری از تلاش‌های این کشور برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال است. اخیراً، تعداد شرکت‌های ارز دیجیتالی که در برزیل فعالیت می‌کنند به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس آمار منتشر شده، تعداد شرکت‌های ارزهای دیجیتال این کشور نسبت به ماه جولای ۶٫۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک