video thumb

شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در ۵ ماه گذشته رسید: آیا بیت‌کوین صعود خواهد کرد؟

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که با وجود کاهش ارزش بازار سهام وال‌استریت ایالات‌متحده آمریکا و ضعف شاخص دلار آمریکا، بیت‌کوین (BTC) موفق شده است که به حفظ موقعیت حمایتی کلیدی خود در ۲ دسامبر ادامه دهد. به نظر می‌رسد گاو‌های بیت‌کوین بین محدوده ۱۶,۸۰۰ تا ۱۷,۰۰۰ دلار اقدام به خرید بیت‌کوین کرده‌اند. در حال حاضر، این امید در میان سرمایه‌گذاران وجود دارد که با ضعف شاخص دلار آمریکا (DXY)، بیت‌کوین در کریسمس سال جدید میلادی افزایش پیدا کند.

تحلیلگران سطح ۱۶,۸۰۰ را به عنوان یک سطح کلیدی برای حفظ در نظر گرفته‌ بودند، با این حال، این موضوع در زمان نگارش این مقاله زیر سؤال رفت چرا که بازار سهام آمریکا در ساعات ابتدایی روز ۱ درصد کاهش یافت. تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال، نانیا بیزنیز (Nunya Bizniz)، این سؤال را مطرح کرد که آیا زمان تصمیم‌گیری در مورد عملکرد سهام S&P 500 رسیده است یا خیر.

با توجه به الگوی قیمتی که این سهام نشان می‌دهد، ممکن است به زودی پاسخی به این سؤال داده شود. در این شرایط، باری دیگر ارتباط مستقیم بیت‌کوین با دارایی‌های ریسک‌پذیر سنتی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. آخرین باری که این ارتباط مورد آزمایش قرار گرفت، در پی سقوط صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) بود که منجر به کاهش یافتن شدید بیت‌کوین شد.

در حال حاضر، با وجود این احتمالات، شاخص دلار آمریکا با همبستگی معکوس خود باعث نگرانی خریداران بیت‌کوین شده است چرا که شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته رسیده است. شاخص دلار آمریکا دو روز قبل به ۱۰۴٫۳۷ کاهش یافته بود که در صبح امروز، به ۱۰۵ رسید. یکی از تحلیلگران به بسته شدن شش ماهه نمودار قیمتی در پایان ماه دسامبر چشم دوخته است. او می‌گوید که در حال حاضر احتمال وقوع یک اصلاح بلند‌مدت بالا است.

یکی دیگر از تحلیلگران محبوب، علاوه بر موافقت بر احتمال وقوع یک اصلاح بلند‌مدت، احتمال وقوع رالی سانتا هم مطرح کرده است. به اعتقاد او، اگر داده‌های بازار کلان و نظرات فدرال رزرو مکمل عملکرد دارایی‌های ریسک‌پذیر شود، به ضرر دلار خواهد بود. این تحلیلگر همچنین می‌گوید که بازارهای مالی به وضوح در نقطه مهمی قرار گرفته‌اند و به دنبال راهی برای شکستن خطوط روندی هستند که آن‌ها را محدود نگه داشته است.

تحلیلگران خبر از بیت‌کوین 19,500 دلاری می‌دهند
تحلیلگران خبر از بیت‌کوین ۱۹,۵۰۰ دلاری می‌دهند

تحلیلگران خبر از بیت‌کوین ۱۹,۵۰۰ دلاری می‌دهند

با توجه به پتانسیل صعودی، تریدر و تحلیلگر معروف بیت‌کوین یعنی رکت کپیتال (Rekt Capital)، سطح ۱۹,۵۰۰ دلار را به عنوان سقف بیت‌کوین در بازه‌ زمانی ماهانه‌ی باقی‌مانده انتخاب کرده است. بیت‌کوین ماه نوامبر را با کاهش ۱۶٫۲ درصدی پشت سر گذاشت تا در محدوده‌ جدید قیمتی خود که به دنبال فروپاشی اف‌تی‌ایکس به آن‌ها نزول کرده است، معامله کند.

رکت کپیتال نوشت که بیت‌کوین سطح ۱۹,۵۰۰ دلار را به عنوان سطح پشتیبان از دست داد، اما این دلیل نمی‌شود که این سطح به سطح مقاومتی جدیدی تبدیل شود. به اعتقاد رکت کپیتال، بیت‌کوین از لحاظ تکنیکال می‌تواند سطح ۱۹,۵۰۰ دلار را به یک سطح مقاومتی تبدیل کند، اما این لزوماً نباید انجام شود و احتمال تبدیل شدن آن به سطح حمایتی همچنان وجود دارد.