سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال واقعا حباب‌ هستند؟

شاید دنیای تکنولوژی فریبنده باشد ولی این به آن معنا نیست که نمی‌توان از جنون ارزهای دیجیتال سود برد. شور و شوقی که در مورد بیت کوین همه مردم را در بر گرفته است بسیار هیجانی و دلیل آن نیز مشخص است. قیمت بیت کوین در طی یک سال گذشته افزایش سرسام آوری یافته است و سرمایه گذاران اولیه را تبدیل به میلیونر کرده است. با مشخص شدن این مسئله هزاران نفر از سرمایه گذاران بالقوه و تولیدکنندگان سکه، دست به کار شده‌اند.

سرمایکس : یک توضیح کوتاه برای کسانی که با این مفاهیم آشنایی ندارند: بیت کوین شناخته شده ترین و قابل اعتماد ترین ارز دیجیتال است. این ارز به عنوان جایگزین پول کاغذی ارائه شده و سرمایه گذاران هوشمند سهمی از بیت کوین را خرید و فروش می‌کنند (که در زمان نوشتن این مقاله، هر سکه ارزشی معادل شش هزار دلار پیدا کرده در حالی که در دسامبر سال گذشته قیمت آن به ازای هر سکه ۱۹/۷۸۳ دلار بوده است) همه امیدوار هستند که ارزش این سکه‌ها دوباره افزایش پیدا کند. پشتیبانی تکنولوژی بلاک چین که باعث ناشناخته ماندن مشتریان می‌شود و نرخ در حال صعود آن باعث انگیزه گرفتن تعداد زیادی از مردم شده است، به این امید که ارزهای دیجیتال بتواند تمام سدها را بشکند و جایگزین پول سنتی شود. ( قیمت بیت کوین )

ممکن است برخی تعجب کنند وقتی بفهمند که بیت کوین از ژانویه سال ۲۰۰۹ توسط یک توسعه دهنده ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو (ممکن است نام مستعار باشد) اختراع شد. مبهم بودن هویت مخترع آن دلایل خاص خود را دارد که بعداً به آن خواهم پرداخت. اگر ناکاموتو یک انسان واقعی باشد واقعیت دارد که ابداع او تبدیل به یکی از گزینه‌های مهم جایگزین پول در آینده شده و چه سرمایه‌گذاری‌هایی در رابطه با آن قبل از سال ۲۰۰۰ صورت گرفته بود.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

شاید مهمترین مسئله در مورد ارزهای دیجیتال آن باشد که چطور بانک‌های بزرگ شرکت‌های مالی و حتی شرکت‌های مصرف کننده، طی یک دهه گذشته، خود را وارد جریان ارزهای دیجیتال کرده‌اند. این نام‌های بزرگ مطمئناً باعث می‌شود که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به نظر کاملاً قابل اطمینان بیایند ولی با نگاهی عمیق‌تر می‌توان دریافت که این هیجانات گمراه کننده هستند و باید برای درک علت اصلی جنون ارزهای دیجیتال به لایه‌های عمیق‌تر آن نفوذ کرد.( قیمت بیت کوین )

بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

حقیقت بیت کوین

فقط ایده جایگزینی بیت کوین به عنوان پول رایج نیست که تأمل برانگیز است. بلکه ایده کلی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آن چیزی است که به عنوان کلاهبرداری مطرح می‌شود. سرمایه‌گذاران شاید بیشتر از بقیه امیدوار هستند که قبل از اینکه همه چیز به باد برود به سود بزرگی دست پیدا کنند. از سرمایه گذاران بزرگ گرفته تا سرمایه‌گذاران خرده‌پا، ایده اصلی این است که هنگامی که قیمت‌ها پایین است بخریم موقعی که قیمت‌ها افزایش پیدا کرد بفروشیم.

پس طبیعی است که یک زمینه پیچیده و بی‌قانون ارز دیجیتال توانسته بسیاری از سرمایه‌گذاران معلوم‌الحال را جذب خود کند، چه بسا آنانی که از مسائل اقتصادی سر در نمی‌آورند ولی سوار بر امواج اینترنت به پیش می‌روند. جنبه آنلاین این نوع ارزها ظاهراً آن‌ها را دموکراتیزه می‌کند. یعنی هر کسی که بتواند این ارزها را خریداری کند می‌تواند از سود آنها استفاده کند.

همین جاست که مشکل به وجود می‌آید. ارزهای دیجیتال در عمق مسئله در واقع کلاهبرداری هستند. بیت کوین را به همه ما به عنوان ارز رسمی آینده در اینترنت شناسانده‌اند و تصویری از آن در جهانی به ما ارائه داده‌اند که به صورت ناشناس و در امنیت می‌توانیم خرید و فروش کنیم و تحت تأثیر بانکدارهای بین‌المللی و دولت‌ها نخواهیم بود. تعدادی از خرده فروش‌ها نیز وارد این بازی شده‌اند به این معنا که می‌توانید با بیت کوین هر چیزی را از اتاق هتل تا پیتزا خریداری نمایید. به نظر عالی می‌آید ولی اصل ارزهای دیجیتال در واقع به طور کلی چیز دیگری است.

روش رد و بدل کردن آن مانند آن چیزی که ما از پول‌های بانکی دولتی سراغ داریم نیست. بیت کوین یک سرمایه است و به طور خاص، چیزی است که سرمایه گذاری در زمینه آن می‌تواند خطرناک باشد. در حالی که می‌توانیم با آن چیزهایی را که می‌خواهیم بخریم این تراکنش‌ها، بیشتر توسط فروشندگان فرصت‌طلبی انجام می‌شود که برای به دست آوردن شهرت، حاضر هستند اعلام کنند که در ازای محصولات و خدمات خود بیت کوین دریافت می‌کنند.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال بلاک چین بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

می‌توانید حرف مرا قبول نکنید. ولی یکی از مقامات رسمی هم به نام جیمی دیمون (Jamie Demon) مدیرعامل شرکت جی.پی.مورگان (JPMorgan) از ارزهای مجازی به عنوان حباب یاد کرده است که منتظر ترکیدن است. وقتی این اتفاق افتاد چگونه می‌خواهید پول پیتزایتان را بپردازید. گذشته از طبیعت فرار ارزهای دیجیتال، اتمسفر غرب وحشی که بر آن چیره شده است زمینه مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم آورده. خلافکاران قدیمی با استفاده از بیت کوین توانستند خود را به خلافکارانی مدرن قرن ۲۱ تبدیل کنند و از طریق ارزهای دیجیتال ثروت خود را افزایش دهند. از ارزی که کار خود را با معاونت در خرید و فروش سلاح و مواد مخدر در دارک وب آغاز کرده بود بیش از این نمی‌توان انتظار داشت. افراد سودجو از بیت کوین به عنوان جدیدترین ابزار خود برای سرکیسه کردن افراد بی‌تجربه استفاده می‌کنند. بهتر است هوشیار باشید. ( قیمت بیت کوین )

 

فواید اصلی

اینکه بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری می‌تواند مانند رادیو اکتیو خطرناک باشد و بهتر است به آن نزدیک نشوید به این معنا نیست که همه ارزهای دیجیتال این وضعیت را دارند آنها فوایدی نیز داشته‌اند. قسمت خطرناک بیت کوین این است که انسان نمی‌تواند در مورد تقلب و کلاهبرداری پیش بینی کند. گذشته از هیجان و نیرنگ‌هایی که ممکن است در این میان وجود داشته باشد تکنولوژی که ارزهای دیجیتال بر اساس آن پایه‌ریزی شده‌اند به طور شگفت‌آوری قابل اعتماد است.

ارزهای دیجیتال بر اساس کریپتوگرافی (cryptography) نامگذاری شده‌اند که یک نوع تکنولوژی است که تراکنش‌های بیت کوین را امنیت می‌بخشد. نه تنها ارزهای دیجیتال بلکه تمام فعالیت‌های آنلاین به وسیله کدهای برنامه ریزی شده‌اند که شخص سومی نمی‌تواند آنها را بشکند. تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) که تراکنش‌های بیت کوین بر اساس آن انجام می‌شود به عنوان امن‌ترین راه رد و بدل دیتا که تا به حال به صورت آنلاین ایجاد شده است شناخته می‌شود. هرگونه خرید و فروشی که تصورش را بکنید نمی‌توانست هیچگاه با این میزان از امنیت صورت بگیرد. ( قیمت بیت کوین )

ارز‌‌های دیجیتال بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

عملکرد موفق بلاک چین به این خاطر است که هیچگاه بر روی یک سرور مرکزی قرار نمی‌گیرد. بلکه به این صورت است که بر روی تعدادی دستگاه در یک شبکه گسترده انجام می‌گیرد که ماهرترین هکرها هم قادر نخواهند بود آن را هک کنند. این میزان از امنیت تراکنش‌ها نه تنها بلاک چین را برای استفاده در مورد دارایی‌هایی مانند ارزهای دیجیتال مناسب می‌سازد بلکه این تکنولوژی را برای نقل و انتقال پول واقعی از بانک‌ها و افراد مختلف نیز کارآمد ساخته است.

وقتی که جنون بیت کوین از بین رفت ما باقی می‌مانیم و یک وسیله واقعاً کارآمد برای نقل و انتقال پول. و این روشی و جدید خواهد بود برای انجام تجارت آنلاین. کسانی که به بیت کوین امید بسته بودند کاملاً اشتباه نمی‌کردند فقط گمراه شده بودند. بیت کوین به تنهایی نمی‌تواند دنیای ما را تغییر دهد ولی بلاک چین که برای میزبانی بیت کوین برنامه ریزی شده بود مطمئناً می‌تواند این کار را انجام دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version