سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چهار روش هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری موفق در ارزهای دیجیتال

اگر در سال ۲۰۱۱ یک عدد بیت کوین را به قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کرده بودید، الآن ارزش آن ۶۶۰۰ دلار شده بود. آیا شما از قافله عقب ماندید؟ بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به‌ عنوان اولین در بین ارزهای دیجیتال دنیا راه‌اندازی شد. بر اساس پایش صورت گرفته توسط کارشناسان وب‌سایت اینوست Investing.com، در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال موجود است که این رقم بالاتر از ۱۶۵۸ آیتمی است که وب‌سایت مذکور در بهار سال گذشته رهگیری و شناسایی نمود.

ارزجو : البته این رشد شگفت‌انگیز زمینه را جهت کلاهبرداری نیز فراهم نموده و تنها با گذشت زمان می‌توان گفت آیا همه این «ارزها» قانونی هستند یا نه. با این وجود، انفجار ارزهای دیجیتال چهار فرصت را برای کارآفرینانی که به دنبال سوار شدن بر موج موفقیت ارزهای دیجیتال هستند فراهم آورده است.

 

سرمایه‌گذاری سنتی

سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال همانند نگهداری سهام یک کسب‌وکار جدید است که یا شما را فراتر از حد تصورتان ثروتمند می‌سازد یا دار و ندارتان را بر باد می‌دهد. با این حال، برخلاف آنچه که هنگام خرید سهام یک شرکت اتفاق می‌افتد، با خرید یک ارز دیجیتال در واقع بر این باورید که ارز مذکور به یک ارز جهانی تبدیل خواهد شد و جای یورو یا دلار یا دیگر واحدهای پولی سنتی را خواهد گرفت.

پذیرش چنین ایده بزرگی کار ساده و آسانی نیست، اما از دید بسیاری، سود و منفعت احتمالی چنین چیزی به ریسکش می‌ارزد.

برای مثال، بنا بر گفته کارشناسان وب‌سایت اینوستوپدیا (Investopedia)، اگر در سال ۲۰۱۱ یک بیت کوین به قیمت ۱۰۰ دلار خریده بودید و علیرغم فراز و فرودهای قیمتی که متعاقباً اتفاق افتادند سکه خود را نگاه داشته بودید، ارزش کنونی آن اکنون ۶۱۶۶ دلار بود. از آنجا که قیمت بیت کوین در حال حاضر بالاتر است، اگر به دنبال فروکش کردن رشد عظیم اولیه این ارز اقدام به خرید کرده بودید، در آن صورت باز هم از بازده سرمایه‌گذاری زیادی برخوردار می‌شدید، هرچند شاید این بازده به بزرگی سال‌های گذشته نمی‌بود.

با این وجود، هزاران ارز دیجیتال جدیدتر هستند که ممکن است از سمت و سوی قیمتی مشابه برخوردار باشند؛ فقط باید حواستان باشد که در دام کلاهبرداران و ارزهای بی‌ارزش نیافتید.

ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در زمان افت قیمت

سرمایه‌گذاری در زمان افت قیمت ارزهای دیجیتال از اصل سفته‌بازی تبعیت می‌کند که می‌گوید در قیمت پایین بخرید و در قیمت بالا بفروشید. برخلاف سرمایه‌گذاری سنتی، در قالب راهبرد سرمایه‌گذاری در قیمت پایین، شما اقدام به خرید یک ارز می‌کنید صرفاً با این هدف که هنگامی که به اوج قیمت مدنظرتان رسید آن را بفروشید.

در این فرآیند، شما یک ارز مشخص را رصد و میانگین قیمت آن را یادداشت می‌کنید. سپس هنگامی که قیمت به زیر میانگین رسید ارز را می‌خرید و وقتی ارزش آن احیا شد ارز خود را می‌فروشید. بسته به حد ریسک، می‌توانید هنگام افت شدید یا جزئی قیمت اقدام به خرید کنید و هنگام بازگشت قیمت ارز خود را بفروشید.

کارشناسان وب‌سایت حقایق ارزهای کریپتو (CryptoCurrency Facts) یک راهبرد محافظه‌کارانه را توصیه می‌کنند که در قالب آن باید تا زمان افت قیمت منتظر بمانید و به محض آغاز رشد قیمت اقدام به خرید کنید و پس از بالا رفتن قیمت و به محض شروع روند کاهشی قیمت اقدام به فروش کنید. در بدترین حالت دچار گمانه‌زنی اشتباه درباره بازار می‌شوید و با کسب سود ناچیز از آن خارج می‌شوید. سود کم از هیچ بهتر است و هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت برگردد.

 

بهره‌گیری از اصل سفته‌بازی در پلتفرم‌های معامله‌ای

ارزهای دیجیتال بر روی بسیاری از پلتفرم‌های معامله‌ای مختلف به فروش می‌رسند و در اغلب موارد قیمت‌های ارائه شده در پلتفرم‌های گوناگون کمی فرق دارند. این امر به شما امکان می‌دهد تا با قیمت پایین‌تر در پلتفرم الف بخرید و در عرض چند دقیقه آن را در پلتفرم ب بفروشید و سود کنید. این فرآیند می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز و نسبتاً عاری از ریسک باشد اما در عین حال با چالش همراه است. باید قادر باشید یک ارز مشخص را در چند پلتفرم خرید رصد کنید و خرید و فروش را قبل از تغییر شرایط بازار صورت دهید. سود حاصل از این راهبرد می‌تواند بالا باشد، اما در عین حال باید از ابزارهای صحیح یا حمایت لازم جهت بهره‌مندی از سود واقعی برخوردار باشید.

شرکت‌هایی نظیر پرافیت ‌کوینز (Profitcoins) و صندوق‌های دادوستد نظیر ویرجیل کاپیتال (Virgil Capital) از الگوریتم‌های پیشرفته جهت رهگیری ارزها در پلتفرم‌های فروش چندگانه و معاملات تکمیل شده بهره می‌گیرند. این زمانبندی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از تفاوت قیمت منفعت ببرند قبل از آنکه اکثر سرمایه‌گذاران از این تفاوت قیمت حتی مطلع شوند. با اینکه این شیوه اغلب به‌ عنوان روشی جهت کسب سود تضمینی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد، اما این نیز همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری است: هم ریسک وجود دارد و هم حق‌العمل‌هایی باید پرداخت شوند.

ارز دیجیتال استخراج بیت کوین صنعت بلاک چین ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال

فرصت‌های اشتغال

فعالیت در صنعت ارزهای دیجیتال شاید کم‌ریسک‌ترین راه جهت سرمایه‌گذاری در این صنعت باشد. از شرکت‌ها گرفته تا استارت‌آپ‌ها، صنعت ارزهای دیجیتال، بنا بر گفته گروه آی‌بی‌سی (IBC)، عملاً هزاران فرصت شغلی را تنها در آمریکا در بر می‌گیرد. گروه آی‌بی‌سی در حال حاضر به دنبال تکمیل فرصت‌های شغلی خالی در این شرکت در حوزه ارزهای دیجیتال است.

شرکت کوین ‌لیست (CoinList) نیز به طور جداگانه یک اینفوگرافی منتشر نموده که جزئیات انواع گوناگون فرصت‌های شغلی موجود در این شرکت در حوزه ارزهای دیجیتال در آن آمده است. این فرصت‌های شغلی عبارتند از:

  • مهندس/برنامه‌نویس بلاک چین
  • برنامه‌نویس همه‌کاره
  • مدیر پایگاه‌های حمایتی
  • مؤلفان حوزه فناوری
  • بازاریابان محتوا
  • توسعه‌دهندگان کسب‌وکار
  • کارشناس انتقال فرهنگی

فهرست فرصت‌های شغلی را می‌توان در وب‌سایت‌های سنتی نظیر گلس ‌دور (Glassdoor) یا ایندید (Indeed) مشاهده نمود. هر یک از این وب‌سایت‌ها در حال حاضر دارای بیش از ۷۰۰ فهرست فعال برای مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین هستند. یک وب‌سایت عالی دیگر نیز سایت فهرست مشاغل کریپتو (Crypto Jobs List) است که مشاغل شرکت‌های معتبر در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال را فهرست کرده است. این مشاغل از تحلیلگر گرفته تا مسئول فروش را شامل می‌شوند. این حوزه در حال رشد در بر گیرنده بسیاری فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی برای کسانی است که دوست دارند به واسطه تحولات پیشرو در حوزه پولی امرار معاش کنند.

ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال بلاک چین

کلام آخر

ارزهای دیجیتال فرصت‌های فراوانی جهت خلق ثروت فراهم می‌آورند که از جمله آنها می‌توان به سرمایه‌گذاری سنتی، سرمایه‌گذاری در زمان افت قیمت، و سرمایه‌گذاری به شیوه سفته‌بازی اشاره کرد. مسیری که انتخاب می‌کنید به سطح ریسک‌گریزی و اهداف شغلی شما بستگی دارد، اما سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال یک انتخاب هوشمندانه است ــ با فرض بر اینکه کار خود را درست انجام دهید.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

ویژه: کاربر عزیز ارزجو به منظور راحتی و سهولت در مطالعه این مقاله، فایل صوتی آن را در ادامه می توانید گوش دهید. در صورتی که برای بهتر شدن این خدمت جدید دیدگاهی داشتید خوشحال می‌شویم ما را در جریان دیدگاهتان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location