سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش‌بینی قیمت لایت کوین تا سال 2024

پس از عرضه بیت کوین و محبوبیت این ارز دیجیتال، در همان سال‌های ابتدایی فعالیت این ارز دیجیتال دیگر توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به بلاک چین و این فناوری جدید پروژه‌های خود را توسعه دادند. یکی از این پروژه‌ها، لایت کوین است.  لایت کوین در واقع هارد فورکی از شبکه بیت کوین است که به هدف افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش‌های دیجیتالی در سال 2011 عرضه شد. به همین دلیل این ارز دیجیتال شباهت‌های بسیار زیادی به بیت کوین دارد و همانند این ارز دیجیتال هاوینگ را نیز تجربه می‌کند.

لایت کوین طی سالیان گذشته موفق شده است تا همواره جایگاه خوبی در لیست ارز‌های برتر بازار داشته باشد و در حالی که ارز دیجیتال پر سر و صدایی به شمار نمی‌رود، اما غیرقابل انکار است که سهم قابل توجهی از کیف پول سرمایه‌گذاران جهانی ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم علاقه مندان و دارندگان این ارز دیجیتال مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهند، زیرا می‌خواهیم پیش‌بینی‌های قیمت لایت کوین تا سال 2023 و 2024 را بررسی کنیم.

پیش‌بینی روند قیمتی آینده لایت کوین

همانطور که گفته شد، لایت کوین بسیاری از ویژگی‌های بیت کوین را به ارث برده است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها، می‌توانیم به هاوینگ اشاره کنیم.

همان طور که در مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین هم گفته شد، هاوینگ فرآیندی است که تقریباً هر 4 سال رخ می‌دهد و پاداش استخراج لایت کوین را نصف می‌کند. این فرآیند منجر به کاهش عرضه و معمولاً افزایش‌های قیمتی می‌شود. در حالی که هاوینگ بیت کوین پیش رو است، هاوینگ لایت کوین ماه گذشته کامل شد و پاداش استخراج این ارز دیجیتال از 12.5 لایت کوین به 6.25 لایت کوین کاهش پیدا کرد.

با توجه به اینکه هاوینگ یک خبر و سیگنال مثبت به شمار می‌رود، بسیاری انتظار افزایش قیمتی لایت کوین قبل و بعد از هاوینگ را داشتند. در حالی که روز‌های قبل هاوینگ لایت کوین روند صعودی قابل توجهی را پیدا کرد، اما پس از اتمام هاوینگ لایت کوین کاهش قیمتی زیادی داشته است و هم اکنون در پایین‌ترین قیمت سال 2023 خود نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند.

رویداد هاوینگ لایت کوین

البته لایت کوین در گذشته نیز در رویداد‌های هاوینگ خود نوسانات قیمتی مشابهی را نشان داده است و به همین دلیل تحلیلگران پس از تکمیل رویداد هاوینگ لایت کوین، به نوسانات قیمتی بلند مدت این ارز دیجیتال توجه دارند.

هیجانات ایجاد شده پیرامون لایت کوین باعث شد تا این ارز دیجیتال در زمان قبل هاوینگ، به اوج قیمتی خود در سال 2023 و به محدوده 115 دلار برسد. با این حال همانطور که امروزه مشخص است روند نزولی لایت کوین آغاز شده است و کاهش قیمتی اخیر بیت کوین کمکی به بهبود این شرایط نکرده است.

پس از مقداری افزایش قیمت، بازار ارز‌های دیجیتال در نزدیکی انتهای سال 2023 و با عدم موفقیت بیت کوین در حفظ 30 هزار دلار، یک روند نزولی را دنبال می‌کند. بنابراین در کوتاه مدت و طی هفته‌های آینده بسیاری از تحلیلگران و تریدر‌های بازار انتظار افزایش قیمت قابل توجهی را برای لایت کوین ندارند. با این حال برخی کارشناسان از جمله سایت coindcx بر این باور هستند که لایت کوین می‌تواند تا آخر سال 2023 به 89 تا 92 دلار افزایش قیمتی داشته باشد. تحلیلگران این سایت همچنین پیش‌بینی می‌کنند که طی سال 2024 قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا 210 دلار نیز افزایش قیمت داشته باشد.

تحلیلگران changelly محدوده کمتری را برای قیمت لایت کوین تا پایان سال 2023 پیش‌بینی می‌کنند و بر این باور هستند که حداکثر قیمتی که این ارز دیجیتال می‌تواند تا پایان سال 2023 داشته باشد، در محدوده 66 دلار خواهد بود. بنابراین این کارشناسان بر این باور هستند که لایت کوین به نوسانات قیمتی حال حاضر خود ادامه می‌دهد و در محدوده قیمتی اخیر خود تا پایان سال 2023 باقی می‌ماند.

در این بین به عقیده برخی از تریدر‌ها و تحلیلگران بازار، لایت کوین با مقاومت 85 دلار مواجه است و در حالی که افزایش قیمتی به نزدیکی این محدوده پیش‌بینی می‌شود، اما عبور از 85 دلار برای لایت کوین در سال 2023 آسان دیده نمی‌شود.

با این حال پس از رویداد هاوینگ، پیش‌بینی بلند مدت بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده روند قیمتی لایت کوین مثبت است و بر این باور هستند که این ارز دیجیتال پس از تجربه کاهش‌های قیمتی کوتاه مدت در سال‌های 2023 و 2024، می‌تواند طی ادامه سال 2024 و تا سال 2025 رشد‌های قیمتی قابل توجهی را داشته باشد.

این دید مثبت در تحلیل changelly نیز دیده می‌شود و کارشناسان این سایت پیش‌بینی می‌کنند که لایت کوین در سال 2024 قیمت خود را از نزدیکی محدوده 68 دلار آغاز و تا انتهای سال از محدوده 100 دلار نیز عبور کند.

Priceprediction دید مثبت‌تری نسبت به آینده قیمتی لایت کوین دارد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت این ارز دیجیتال تا سال 2023 به محدوده 100 دلار و در سال 2024 به محدوده 160 دلار رشد خواهد داشت.

در حالی که این روند‌های قیمتی در حال حاضر چندان برای لایت کوین نزدیک و در دسترس به نظر نمی‌رسند، اما علاوه بر اثرگذاری بلند مدت رویداد هاوینگ لایت کوین، در سال 2024 هاوینگ بیت کوین نیز انجام خواهد شد که می‌تواند به رشد قیمتی قابل توجهی برای دیگر ارز‌های دیجیتال بازار از جمله لایت کوین شود.

بررسی ریسک و خطرات قبل از سرمایه‌گذاری

در حالی که بسیاری از تحلیلگران آینده قیمتی مثبت و صعودی را برای لایت کوین پیش‌بینی می‌کنند، علاقه مندان خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال باید توجه داشته باشند که تا به امروز بازار ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاران را بار‌ها غافلگیر کرده و نوسانات شدید قیمتی را ثبت کرده است. بنابراین همان طور که در مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال هم گفتیم، همواره خطر و ریسک زیادی پیرامون سرمایه‌گذاری در این بازار وجود دارد که سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها باید مراقب آن باشند.

معامله گران ارز‌های دیجیتال برای موفقیت و کسب سود از خرید لایت کوین، علاوه بر بررسی پیش‌بینی‌ها باید همواره تحقیق و بررسی خود را داشته باشند و از اهمیت مدیریت ریسک در ارز دیجیتال غافل نشوند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version