سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش‌بینی قیمت لونا کلاسیک تا سال 2024

در حالی که ارز‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم برای سالیان سال است که در رتبه‌های برتر ارز‌های دیجیتال قرار گرفته‌اند، اما تمام ارز‌های بازار نمی‌توانند این موفقیت را تکرار کنند. از زمان عرضه اولین ارز دیجیتال تا به امروز، لیست ارز‌های برتر بازار بار‌ها دستخوش تغییرات شده است و بسیاری از ارز‌های دیجیتالی که زمانی بسیار محبوب و شناخته شده بودند، به مرور زمان و در اثر رخ دادن مشکلاتی جایگاه برتر خود را از دست داده‌اند.

لونا کلاسیک از جمله این ارز‌های دیجیتال است که روزگاری به عنوان یک ارز دیجیتال برتر و محبوب بازار شناخته می‌شد و امروزه به یک پروژه شکست خورده و ر‌ها تبدیل شده است. با این وجود، لونا کلاسیک همچنان اعتماد بخشی از سرمایه‌گذاران را دارد و نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند. موضوعی که باعث می‌شود تا با وجود ر‌ها شدن آن توسط توسعه‌دهندگان، همچنان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای علاقه مندان سرمایه‌گذاری‌های پرخطر باشد.

در ادامه این مقاله شرایط لونا کلاسیک و پیش بینی قیمت لونا کلاسیک را بررسی می‌کنیم، بنابراین اگر قصد خرید یا سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را دارید مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید. همچنین در صورت علاقه به بررسی پیش بینی سایر ارزها، می توانید به مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

بررسی روند قیمتی آینده لونا کلاسیک

 شبکه بلاک چینی ترا در سال 2018 توسط دو کوان و دنیل شین ایجاد شد، این شبکه بلاک چینی توکن بومی خود را نیز مدت کوتاهی بعد و در اوایل سال 2019 به نام لونا عرضه کرد. هدف اصلی شبکه ترا، ارائه استیبل کوین‌های مختلف جهانی برای گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال و همچنین ایجاد یک اکوسیستم بلاک چینی برای انجام تراکنش‌ها و تعاملات مالی بود.

هدفی که در دستیابی به آن موفق بود و در مدت کوتاهی پس از فعالیت، توجه سرمایه‌گذاران جهانی را به خود جلب کرد و با جذب سرمایه و ارائه توکن‌های استیبل کوین کاربردی محبوبیت یافت. با افزایش محبوبیت شبکه ترا، استفاده توکن‌های آن از جمله لونا و استیبل کوین دلاری ترا یو اس دی نیز گسترش یافت و این توکن‌ها موفق شدند تا در لیست 10 ارز دیجیتال برتر براساس ارزش بازار نیز قرار بگیرند.

موفقیت شبکه ترا ادامه دار بود و در طی سال 2021 و همراه با افزایش شدید قیمتی ارز‌های دیجیتال محبوبیت لونا و استیبل کوین‌های شبکه ترا نیز روز به روز افزایش یافت. با این حال اکوسیستم رو به رشد و موفق ترا در می‌سال 2022 با بحران و چالشی بزرگ مواجه می‌شود. همراه با کاهش قیمتی همگانی ارز‌های دیجیتال و شروع زمستان قیمتی در سال 2022، استیبل کوین ترا ارزش 1 دلاری خود را از دست می‌دهد و همزمان، لونا نیز کاهش‌های شدید قیمتی را تجربه می‌کند.

با موفق نبودن تلاش‌های بنیاد ترا در جبران کاهش قیمتی ایجاد شده ، ترس سرمایه‌گذاران افزایش پیدا می‌کند و فشار فروش استیبل کوین ترا شدیدتر می‌شود. شرایطی که در نهایت تأثیرات منفی خود را بر قیمت لونا نیز گذاشت.

سقوط ارزش لونا

پشتوانه ترا یو اس دی، ارز دیجیتال لونا بود. به این معنی که بنیاد ترا با کنترل عرضه و تقاضا و خرید و فروش توکن لونا، قیمت ترا یو اس دی را در 1 دلار نگه می‌داشت. بنابراین در زمانی که قیمت ترا یو اس دی به زیر 1 دلار کاهش یافت، این بنیاد با افزایش عرضه توکن لونا تلاش کرد تا قیمت را به 1 دلار بازگرداند. تلاشی که با وجود فشار فروش زیاد، موفقیت‌آمیز نبود و در نهایت منجر به سقوط قیمتی استیبل کوین‌ها و توکن لونا شد.

پس از سقوط شدید قیمتی، دو کوان بنیانگذار شبکه ترا در اواخر ماه می‌ 2022 از طرح جدیدی رونمایی کرد که در آن شبکه قبلی به حال خود ر‌ها شده و شبکه جدیدی به نام ترا 2.0 ایجاد می‌شود. موضوعی که پس از تأیید جمعی کاربران، در 28 می‌ عملی و شبکه جدید ایجاد و شبکه قبلی به ترا کلاسیک و توکن قبلی به لونا کلاسیک تغییر نام داد.

بنابراین هم اکنون توسعه و ادامه فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه ترا کلاسیک و توکن لونا کلاسیک متوقف شده است. اما همچنان بسیاری از سرمایه‌گذاران معاملات توکن لونا کلاسیک را انجام می‌دهند و شاهد نوسانات قیمتی لونا کلاسیک هستیم. هم اکنون لونا کلاسیک با ارزش بازار 354 میلیون دلاری در رتبه 86 ارز‌های برتر بازار قرار گرفته است. جامعه این ارز دیجیتال همچنان فعال هستند و اخیراً نیز به توقف عرضه توکن‌های ترا کلاسیک یو اس دی رأی دادند که باعث می‌شود تا تمام اثرات این استیبل کوین بر لونا کلاسیک متوقف شود و این فرصت را در اختیار این ارز دیجیتال قرار دهد تا به صورت مستقل فعالیت کند.

لونا کلاسیک با تغییرات و اتفاقات اخیر، اکوسیستم غیرمتمرکز و برنامه‌های فعال خود را از دست داده است و نوسانات قیمتی آن صرفاً با اخبار منتشر شده، جامعه وفادار و نهنگ‌ها انجام می‌شود. البته با توجه به فعالیت سرمایه گذاران قدیمی این ارز و همچنین تاثیرات مثبتی که لونا کلاسیک از افزایش قیمتی توکن جدید لونا می‌تواند بگیرد، می‌توانیم شاهد رشد قیمتی خوبی برای لونا کلاسیک در سال 2024 باشیم.

آینده مثبتی که کارشناسان bitcoinwisdom نیز آن را پیش‌بینی می‌کنند. این سایت پیش‌بینی می‌کند که در سال 2024 قیمت لونا کلاسیک می‌تواند به 0.00012 و حتی 0.00015 دلار رشد داشته باشد. پیش‌بینی مثبتی که crowdwisdom نیز آن را تکرار می‌کند و افزایش قیمتی لونا کلاسیک در سال 2024 به محدوده 0.00015 دلار پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی قیمت آینده لونا کلاسیک

کارشناس cryptonews نیز اخیراً روند قیمتی لونا کلاسیک را بررسی کرده است و بر این باور است که لونا کلاسیک تا پایان سال 2023 می‌تواند به محدوده 0.00008 دلار تا 0.00009 دلار افزایش قیمتی داشته باشد. تحلیل thenewscrypto نیز نشان می‌دهد که لونا کلاسیک تا پایان سال 2023 می‌تواند به محدوده مقاومتی 0.000078 دلار رشد داشته باشد، البته تحلیلگر این سایت سناریو نزولی را نیز محتمل می‌داند و کاهش قیمتی به 0.000051 دلار را پیش‌بینی می‌کند.

با این حال در این بررسی، روند قیمتی صعودی 2024 جهشی پیش‌بینی شده است و در صورت رخ دادن شرایط مناسب، تحلیلگر قیمت لونا کلاسیک در سال 2024 را 0.003 دلار می‌داند.

نکات مهم قبل از سرمایه‌گذاری در لونا کلاسیک

لونا کلاسیک یک ارز دیجیتال ر‌ها شده توسط توسعه دهندگان است و تمام نوسانات قیمتی آن تحت تأثیر فعالیت کاربران قرار دارد. ارزش بازار این ارز دیجیتال طی یک سال گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است و این شرایط خطرناکی را برای دستکاری‌های قیمتی توسط نهنگ‌ها فراهم می‌کند.

بنابراین در حالی که لونا کلاسیک همچنان پتانسیل و فرصت‌های افزایش قیمتی را دارد، یک سرمایه‌گذاری پرریسک به شمار می‌رود و کاربران باید در هنگام خرید و فروش این ارز دیجیتال دقت کافی را داشته باشند و بررسی و تحقیق‌های شخصی خود را انجام دهند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version