سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال

در دهه گذشته، با ظهور ارزهای دیجیتال بازار جهانی مالی و سرمایه گذاری به شکلی نوین تغییر کرد. نوسان‌گیری این ارزها به عنوان یک پدیده بارز، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران، تجار و محققان را به خود جلب نمود. یکی از پرسش‌های مهمی که همچنان در این حوزه وجود دارد، انتخاب بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال می‌باشد.

در این مقاله، به بررسی و تحلیل مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال در تایم فریم‌های مختلف می‌پردازیم. این تحلیل شامل جنبه‌های فنی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود و به ما کمک می‌کند تا به نتایجی تاثیرگذار برای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری بهتر در بازار ارزهای دیجیتال برسیم. همچنین، ما به بررسی تأثیر اخبار و رویدادهای جهانی بر نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال در تایم فریم‌های مختلف خواهیم پرداخت. تا انتهای این گفتار با ما همراه باشید.

 نمادی از یک ساعت عقربه‌ای

تعریفی مختصر از تایم فریم‌ معاملاتی

پیش از اینکه به بررسی بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال بپردازیم؛ باید تعریفی خلاصه از تایم فریم را ارائه کنیم. به طور کلی، تایم فریم از عوامل حیاتی در انجام معاملات مالی، انتخاب تایم فریم یا دوره زمانی معامله می‌باشد. تایم فریم به محدوده‌های زمانی مختلفی اطلاق می‌شود که نمودار قیمتی متناسب با آن، تغییرات و نوسانات قیمتی را در آن بازه نمایش می‌دهد. در تحلیل تکنیکال، تحلیلگران از دوره‌های زمانی مختلفی مانند یک ساعته، ۴ ساعته و یا روزانه برای انجام تحلیل‌های خود بهره می‌گیرند. نمودار قیمتی در هر بازه زمانی، تغییرات نوسان قیمتی را در آن تایم فریم خاص نشان می‌دهد. این نمودارها امکان ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر و بهتر را فراهم می‌کنند تا تصمیمات معاملاتی با روشی بهتر اتخاذ گردد.

در مقاله تایم فریم چیست، بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

تاثیر تایم فریم‌ها در روندهای معاملاتی

در مباحث مرتبط با نوسان‌گیری، معامله‌گران معمولاً در مدت زمان کوتاهی معامله می‌کنند و پس از کسب سود یا حتی در صورت ضرر کردن، معامله خود را می‌بندند. به همین دلیل، تایم‌فریم‌های کوچک در این موقعیت‌ها بسیار مفید می‌باشند.

همچنین، بسیاری از معامله‌گران از ترکیب تایم‌فریم‌های مختلف برای تحلیل استفاده می‌کنند. این بدان معناست که ابتدا با بررسی تایم فریم‌های بزرگتر، روند کلی بازار را تشخیص می‌دهند و سپس با استفاده از تایم‌فریم‌های کوچک‌تر، نقاط مناسب برای نوسان‌گیری در جهت همان روند را تعیین می‌کنند.

در این روش افراد می‌توانند از اندیکاتورها در تایم فریم‌های کوچک‌ بهره ببرند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری مراجعه کنید.

 

اصلی‌تریم تایم‌ فریم‌ها کدام‌اند؟

هر معامله‌گری که به دنبال شرکت انجام معاملات دیجیتال می‌باشد، نیاز دارد تا تایم فریم مناسبی را برای تحلیل خود انتخاب کند. تایم فریم‌ها به طور معمول به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

این دسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

·        تایم فریم یک دقیقه‌ای

·        تایم فریم پنج دقیقه‌ای (M5)

·        تایم فریم پانزده دقیقه‌ای (M15)

·        تایم فریم یک ساعته (H1)

·        تایم فریم چهار ساعته (H4)

·        تایم فریم روزانه (D)

انتخاب تایم فریم مناسب اهمیت بالایی داده دارد؛ زیرا این امر می‌تواند تاثیر مهمی بر معاملات شما داشته باشد و کمک کند تا نقاط ورود و خروج بهتری انتخاب کنید.

 ساعت و نماد دلار

تایم فریم‌های کوتاه مدت

تایم فریم کوتاه مدت، یکی از ابزارهای قدرتمند برای نوسان‌گیری در بازار ارزهای دیجیتال است. این تایم فریم‌ها معمولاً بازه‌های زمانی کمتر از یک ساعت را شامل می‌شوند و محبوب‌ترین آنان ۱۵ دقیقه‌ای، ۵ دقیقه‌ای و حتی ۱ دقیقه‌ای می‌باشند. تایم فریم کوتاه مدت به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تغییرات قیمتی کوچک را در زمان کم مشاهده کنند و از نوسانات روزمره بهره‌برداری نمایند. همان طور که در سایت vestinda هم گفته شده، برای نوسان‌گیری در تایم فریم‌های کوتاه مدت، معامله‌گران باید به صورت مداوم نمودار‌ها را بررسی کنند و به سرعت تصمیمات معاملاتی اتخاذ کنند.

به عنوان نمونه، تایم فریم کوتاه مدت معمولاً برای معاملات سریع و معامله‌های روزانه به کار می‌رود و ممکن است به تجربه و دانش مرتبط به تحلیل تکنیکال دقیق‌تر نیاز داشته باشد. در نهایت، انتخاب تایم فریم مناسب باید باتوجه به استراتژی معاملاتی، تجربه معامله‌گر و هدف معاملاتی انجام شود.

 

تایم فریم‌های میان مدت

در تایم فریم‌های میان مدت، معمولاً بازه‌های زمانی مانند یک ماه، دو ماه و سه ماه به عنوان گزینه‌های معاملاتی اصلی در نظر گرفته می‌شوند و نمودار کندل قیمتی متناسب با این بازه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

تایم فریم‌های بلند مدت

باتوجه به این‌ که تایم فریم سالیانه در تحلیل تکنیکال استفاده‌های معدودی دارد، اما همچنان به‌عنوان یکی از انواع تایم فریم‌های معاملاتی شناخته می‌شوند. در این نوع تایم فریم، معمولاً یک بازه زمانی به مدت یک سال یا دو سال انتخاب می‌شود و نمودار قیمتی در طول این دوره مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

 

چگونه بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارزهای‌‌ دیجیتال را پیدا کنیم؟

انتخاب تایم فریم مناسب برای تحلیل و ترید، یکی از تصمیمات مهم پیش از انجام معاملات می‌باشد. برای پیدا کردن بهترین تایم فریم، بر تصمیم‌گیری تاثیر دارند که در این قسمت به برخی از آنان اشاره می‌شود؛

·        هدف معاملاتی: ابتدا باید مشخص کنید که شما چه هدفی از انجام معامله خود دارید. آیا می‌خواهید معاملات سریع و کوتاه مدت داشته باشید یا به معاملات میان مدت و بلند مدت فکر‌ می‌کنید؟

·        سبک معامله: سبک معامله شما نیز در گزینش تایم فریم معاملاتی تاثیرگذار است. دی‌تریدرها، معمولاً از تایم فریم‌های کوتاه مدت مانند ۱۵ دقیقه‌ای و ۱ ساعته استفاده می‌کنند، در حالی که معامله‌گران سوئینگ تریدینگ، تایم فریم‌های میان مدت و بلند مدت را ترجیح می‌دهند.

·        تحلیل تکنیکال: نوع تحلیلی که انجام می‌دهید نیز تأثیرگذار است. معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، به تایم فریم‌های کوتاه مدت نیاز بیشتری دارند.

·        ریسک مدیریتی: سطح ریسکی که می‌توانید تحمل کنید نیز می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد تایم فریم مناسب را تحت تأثیر قرار دهد. تایم فریم‌های کوتاه مدت ممکن است نیاز به تصمیم‌گیری سریع‌تر داشته باشند و درنتیجه ریسک بالاتری نیز خواهند داشت.

·        تجربه و دانش: تجربه و دانش شما نیز در انتخاب تایم فریم تأثیرگذار هستند. معمولاً معامله‌گران با تجربه توانایی تحلیل دقیق‌تر در تایم فریم‌های کوتاه مدت را دارند.

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال را بیابید.

 نمادی از یک فرد و نمودار

بهترین تایم فریم معاملاتی در بازار کریپتو کدام است؟

گرچه ارائه پاسخی قاطع به این پرسش ممکن نیست، اما باید توجه داشت که در بازار ارزهای دیجیتال، همانند دیگر بازارهای مالی، نوع معامله و استراتژی شما نقش مهمی در انتخاب تایم فریم مناسب ایفا می‌کند.

در صورتی که به دنبال انجام معاملات بلندمدت هستید، تایم فریم ماهیانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این تایم فریم به شما امکان می‌دهد تا تغییرات و تحلیل‌ها را در طول مدت زمان بلندتری مشاهده کنید.

از طرف دیگر، اگر شما به دنبال نوسان‌گیری در بازار و معاملات سریع‌تر هستید، بهتر است از تایم فریم‌های کوتاه مدت مانند ۵ دقیقه، ۱۵ دقیقه یا ۳۰ دقیقه استفاده کنید. این تایم فریم‌ها به شما امکان می‌دهند تغییرات سریع را دقیق‌تر مشاهده کرده و تصمیم‌گیری‌های بهتری اتخاذ کنید، البته با در نظر گرفتن ریسک‌های بالاتری که این نوع معاملات ممکن است به همراه داشته باشد.

 

جمع بندی

در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال هم گفته شد که انتخاب بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال مسئله‌ای اساسی است که معامله‌گران حرفه‌ای را درگیر می‌کند.

در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب تایم فریم‌های مختلف پرداخته شد. تایم فریم‌های کوتاه مدت مثل ۵ دقیقه‌ای و ۱ دقیقه‌ای برای معاملات سریع‌تر و نوسانی مناسب هستند. از طرف دیگر، تایم فریم‌های میان مدت مانند ۱ ساعته و ۴ ساعته برای معاملات و ترندهای میان مدت مناسب‌اند. همچنین، تایم فریم‌های بلند مدت مثل روزانه و هفتگی برای معاملات طولانی مدت و تحلیل ترندهای کلان بهتر خواهند بود.

در نهایت، انتخاب تایم فریم به تجربه و سبک معاملاتی شما نیز بستگی دارد. نهایتا سعی کنید پیش از ورود به فضای معاملات ریل استراتژی خود را به صورت کاملا دقیق در تایم فریم انتخابی خود تست کنید.

سوالات متداول

تایم فریم مناسب نوسان‌گیری چیست؟

چنانچه قصد انجام معاملات کوتاه‌مدت را دارید، بهترین گزینه برای شما ۱۵ دقیقه، ۵ دقیقه و ۱ دقیقه خواهد بود.

آیا ترکیب تایم فریم‌ها می‌تواند مفید باشد؟

بله، ترکیب تایم فریم‌ها می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا به صورت دقیق‌تر قیمت را مورد بررسی قرار دهند.

چه عواملی در انتخاب تایم فریم تاثیر دارند؟

در انتخاب تایم فریم مناسب، عواملی نظیر هدف معاملاتی، سبک معامله، سطح تحمل ریسک و تجربه شخصی تاثیر بالایی بر انتخاب تایم فریم دارند. همچنین، شناخت بهتر بازار و نوع ارز دیجیتال جهت انجام معامله نیز مهم است.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version