سرمایکس
video thumb

مسترکارت و ویزاکارت: ارزهای دیجیتال سرمایه‌هایی با ریسک بسیار بالا

به گزارش ارزجو به نقل از نشریه اقتصادی «فاینانس مگنستز» دو شرکت بزرگ پرداخت‌های آنلاین مستر کارت و ویزا قرار است به زودی ارزهای دیجیتال و ICO ها را در گروه جدید مالی خود با نام ارزهای با ریسک بالا طبقه بندی کنند.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه ثبت تخلفات واسطه گری (BCR)، برخی از جزئیات این طبقه بندی جدید دو شرکت نامبرده در ماه مه سال جاری میلادی اعلام شده است. این موسسه همچنین در گزارش تاریخ ۱۲ اکتبر اعلام کرده که موسسات مالی مربوط به CFDها، فارکس، ارزهای دیجیتال و ICOها در فهرست سرمایه پذیرهای با ریسک امنیتی بسیار بالا طبقه بندی شده‌اند.
در حقیقت این طبقه بندی جدید به این معناست که هرگونه پیگیری و شکایت علیه سیستم مالی این شرکت‌ها ۵۴۰ روز پس از انجام تراکنش به ثبت رسیده و به آن رسیدگی خواهد شد.

در همین حال یک منبع ناشناس در خصوص زمان اجرایی شدن این طبقه بندی اعلام کرده که شرکت مستر کارت از تاریخ ۱۵ اکتبر به صورت رسمی این طبقه بندی را اجرایی خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود در پی این تصمیم دو شرکت بزرگ نامبرده، بسیاری از طرف‌های داد و ستدهای بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرده اند که دیگر با این دسته از ارزها کار نخواهند کرد. در نتیجه هر فروشنده یا خریداری که از تاریخ اعلام شده به بعد اقدام به انجام امور مالی خود با ارزهای دیجیتال کند مسئولیت مستقیم آن متوجه خود بوده و شرکت های نامبرده مسئولیتی در این قبال قبول نخواهند کرد.

این منبع ناشناخته در ادامه اعلام کرد که قوانین وضع شده توسط مستر کارت و ویزا همچنین مشمول آن دسته از صاحبان اصناف و فروشگاه های تجاری خواهد شد که بدون کسب مجوز اقدام به انجام مبادلات مالی می کنند. لازم به ذکر است شرکت مستر کارت همواره مخالف انجام هرگونه استفاده از ارزهای دیجیتال غیر دولتی بوده است. تاجاییکه «آجی پال»، مدیرعامل این شرکت ککلیه ارزهای دیجیتال غیر دولتی را «به درد نخور» اعلام کرده بود.

شرکت ویزا نیز که پیشتر مواضعی نرم تر در اقبال ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده بود، ژانویه امسال از قطع همکاری خود با شرکت صادر کننده کارت‌های اعتباری ویو کرست (Wave Crest) خبر داد.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version