video thumb

۳ روند قیمتی که در زمان ثبات قیمتی بیت کوین باید به آنها توجه داشته باشیم

بر اساس گزارش منتشر شده از شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، به نظر می‌رسد که تورم ایالات‌متحده آمریکا علیرغم افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، همچنان به عنوان یک چالش بزرگ برای این نهاد باقی‌مانده است. واکنش منفی بازارهای سرمایه به شاخص قیمت مصرف‌کننده خودش را در قیمت‌های نزولی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به خوبی نشان داده است.

این دو رمزارز و در کل بازار خرید ارز دیجیتال، هفته گذشته را با کاهش قیمت به پایان رساندند. با این حال، اگر نگاهی‌ گذرا به ساختار بازار و به خصوص بیت‌کوین داشته باشیم، متوجه می‌شویم که علیرغم مهار نشدن تورم و شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده بالا، بیت‌کوین همچنان در همان محدوده قیمتی‌ای معامله می‌شود که ۱۲۲ روز گذشته را در آن قرار داشته است.

تحلیلگران این وضعیت بیت‌کوین را منحصربه‌فرد عنوان می‌کنند چرا که شاخص سود باز (Open Interest) معاملات فیوچرز در بالاترین حد خود قرار دارد و این در حالی است که نوسانات بیت‌کوین به شدت ماه‌های گذشته نیست. به طور کلی، بیت‌کوین در حال حاضر به نوسان در یک محدوده مشخص ادامه می‌دهد و به همین دلیل، تحلیلگران می‌گویند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که به دنبال روندهای نوظهور و فرصت‌های احتمالی برای کسب سود در بخش‌های دیگر باشیم.

در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم سه روند تازه در بازار ارزهای دیجیتال که باید در حین تثبیت قیمتی بیت‌کوین آن‌ها را زیر نظر داشته باشیم را معرفی کنیم.

چرخش‌های قیمتی جدید در راه هستند

توکن اتر شبکه اتریوم در دروان پس از ارتقای ادغام (The Merge) درخشش خود را از دست داد و اکنون مانند سایر ارزهای دیجیتال بازار، در یک روند نزولی بی‌تغییر معامله می‌شود. از زمان راه‌اندازی ارتقای ادغام، اتریوم از قیمت ۲۰۰۰ دلاری خود ۳۰ درصد کاهش یافته است و احتمال می‌رود که بخش زیادی از سرمایه‌ سفته‌بازی‌ای (Speculative) که از ارتقای صعودی ادغام حمایت می‌کردند، اکنون در استیبل‌کوین‌ها به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگری هستند.

به غیر از اتریوم که در چهار ماه گذشته رمزارزی غیرقابل پیش‌بینی و ناامید‌کننده بوده است، توکن بومی بلاک‌چین کازماس (ATOM) با ثبت یک روند صعودی قدرتمند از ۵٫۴۰ دلار به ۱۶٫۸۵ دلار افزایش پیدا کرد و روند نزولی بازار را به چالش کشید. کازماس که اکنون در زمان نگارش این مقاله با ۳٫۵۸ درصد کاهش در قیمت ۱۱٫۳۸ دلار معامله می‌شود، از ۱۶٫۸۶ دلار فاصله قابل توجهی گرفته است.

تحلیلگران هیاهوها حول ارتقای کازماس ۲٫۰ را دلیل افزایش صعودی توکن این شبکه می‌دانند. بر اساس وایت ‌پیپر (White Paper) کازماس، عرضه فعلی توکن شبکه به صورت پویا بر اساس عرضه و تقاضای استیکر‌های (Stakers) شبکه مشخص می‌شود. همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، زمانی که کازماس ۲٫۰ راه‌اندازی شود، برای ۱۰ ماه اول میزان عرضه توکن‌های جدید بالا است، اما بعد از گذشت ۳۶ ماه، توکن کازماس رویکرد ضد تورمی به خود می‌گیرد.

همچنین بخوانید: خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

از نظر تحلیل‌ تکنیکال، قیمت توکن کازماس به بالاترین سطح محلی خود در ماه‌های منتهی به راه‌اندازی کازماس ۲٫۰ رسید و اکنون با توجه به کاهش قیمت این توکن، به نظر می‌رسد که این روند قیمتی کازماس مشابه با ارتقای ادغام اتریوم از نوع “شایعه را بخر، خبر را بفروش” است. باید دید که بر اساس نمودار قیمتی زیر، توکن بومی کازماس با رسیدن به ماه ۲۰‌ام در چه سطح و چه روندی خواهد بود.

فعالیت شبکه اتریوم را زیر نظر داشته باشید

از زمان راه‌اندازی ارتقای ادغام، انتشار گازهای گلخانه‌ای اتریوم ۹۷ درصد کاهش پیدا کرده است و در حالی که قیمت اتر به طرز قابل‌توجهی سقوط کرده است، سرمایه‌گذاران ممکن است در ماه‌های آینده حواسشان را به فعالیت شبکه اتریوم، پیشرفت‌های استیکینگ اتریوم در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و محصولات نهادی بدهند.

قیمت اتر ممکن است در کوتاه‌مدت تسلیم بازار شود و با شدت بیشتری به کاهش یافتن ادامه دهد، اما اگر روند بازار به طور ناگهانی تغییر کند و اتفاقات جدید باعث افزایش استفاده از محصولات حوزه امور مالی غیرمتمرکز شوند، این احتمال وجود دارد که اتریوم واکنش مثبتی به این تحولات نشان دهد و روند قیمتی آن به کل تغییر کند.

پسا-ادغام: بیت‌کوین همچنان رمزارزی است که روند آلت‌کوین‌ها را مشخص می‌کند

روندهای جدید صعودی ممکن است در برخی آلت‌کوین‌ها پدیدار شوند، اما مهم است که زمینه‌های گسترده‌تری که بر بازار ارزهای دیجیتال به کل تأثیر می‌گذراند را هم به خاطر بسپارید. اقتصاد جهانی در لبه پرتگاه است و تورم بالا همچنان به عنوان معضلی بزرگ در آمریکا و سایر کشورها باقی‌مانده است. دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند ارزهای دیجیتال به طور غیرقابل‌باوری ریسک‌پذیر هستند و حتی رمزارزهای با پشتوانه هم می‌توانند در این بازار آسیب ببینند.

بیت‌کوین بزرگ‌ترین دارایی از نظر ارزش بازار در بازار ارزهای دیجیتال است و هر حرکت صعودی یا نزولی بیت‌کوین، بر روند سایر ارزهای دیجیتال بازار تأثیر می‌گذارد. احتمال کاهش شدید قیمتی بیت‌‌کوین همچنان وجود دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران تمایل به کمتر کردن سرمایه خود دارند تا ریسک را مدیریت کنند. شاخص‌های متعدد ممکن است سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در برخی دارایی‌های ارز دیجیتال را پیشنهاد کنند، اما با توجه به شرایط بازار، اکنون زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری در یک موقعیت بلند‌مدت نیست.