سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

خرید و فروش ارز‌های دیجیتال تنها راه سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال نیست و در این بازار موارد دیگری از جمله عرضه اولیه ارز دیجیتال وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران سودآور باشند، بنابراین بسیاری در تلاش هستند تا بدانند که چگونه می‌توانند از عرضه ارز دیجیتال مطلع شوند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت عرضه اولیه ارز دیجیتال، احتمال کسب سود هنگفتی است که در این روش سرمایه‌گذاری وجود دارد. البته عرضه اولیه ارز دیجیتال تنها برای سرمایه‌گذاران مزایا ندارد و بسیاری از توسعه‌دهندگان و سازندگان پروژه‌های بلاک چینی نیز از آن برای جذب سرمایه و تبلیغات استفاده می‌کنند. عرضه اولیه ارز دیجیتال طی چند سال گذشته در بازار ارز‌های دیجیتال بسیار محبوب شده است و آشنایی با ماهیت آن و نحوه شرکت در این عرضه‌ها، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کاربردی و مفید باشد. در ادامه درباره این موضوع و پاسخ این سوال که چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم بیشتر صحبت خواهیم کرد.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست؟

عرضه اولیه ارز دیجیتال راهی برای افزایش سرمایه برای پروژه‌های بلاک چینی با فروش دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است.

موقعیتی را تصور کنید که یک سازنده می‌خواهد یک پروژه کاربردی بلاک چینی را بسازد که در آن کاربران می‌توانند با توکن‌های دیجیتالی تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند و به برخی خدمات جذاب بلاک چینی دسترسی داشته باشند. در حالی که ایده بسیار خوبی به نظر می‌رسد، اما مانند هر استارت آپ و پروژه دیگری، راه‌اندازی و توسعه چنین پروژه‌ای به سرمایه نیاز دارد.

استارت آپ‌ها و شرکت‌های سنتی می‌توانند از صندوق‌های تأمین مالی، سرمایه‌گذاران خصوصی، تأمین مالی جمعی و موارد دیگر مشابه استفاده کنند. با این حال، استفاده از این موارد در فضای بلاک چین دشوار است. طی سالیان گذشته پروژه‌های کلاهبرداری افزایش یافته‌اند و اعتماد کاربران به برنامه‌های غیرمتمرکز و تبلیغات جذب سرمایه آن‌ها کاهش یافته است.

بنابراین جذب سرمایه به کمک مشارکت جمعی برای پروژه‌های بلاک چینی بسیار دشوار شده است. در این بین اما سازندگان این برنامه‌ها و پروژه‌های بلاک چینی، راه حلی به نام عرضه اولیه ارز دیجیتال دارند. روشی که در آن توسعه‌دهندگان با ایجاد یک توکن در بلاک چین، آن‌ها را به فروش می‌رسانند و از این طریق سرمایه مورد نیاز خود را جذب می‌کنند.

علاوه بر جذب سرمایه، استفاده از این روش کاربران و جذابیت شبکه را افزایش می‌دهد که پایگاه کاربری مناسبی را برای آغاز فعالیت پروژه ایجاد می‌کند. سرمایه‌گذاران اولیه نیز که توکن‌های پروژه را خریداری کرده‌اند، به مرور زمان و با رشد شبکه آن‌ها را می‌توانند به فروش برسانند و از این طریق به سود بسیار خوبی دست پیدا کنند.

بنابراین عرضه اولیه ارز دیجیتال علاوه بر ارائه راهکاری برای جذب سرمایه توسعه‌دهندگان، راهی را ایجاد می‌کند تا سرمایه‌گذاران اولیه پروژه نیز پاداش دریافت کنند.

به صورت خلاصه، عرضه اولیه ارز دیجیتال یک رویداد است که در آن علاقه مندان یک پروژه بلاک چینی می‌توانند مقداری از توکن بومی آن را با قیمت کم خریداری کنند.

چرا عرضه اولیه ارز دیجیتال محبوب شده است؟

امروزه عرضه اولیه ارز دیجیتال به یک روش محبوب برای افزایش سرمایه پروژه‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شده‌اند و برای آن دلایل خوبی وجود دارد.

ایجاد توکن‌های دیجیتال برخلاف ظاهر دشوار آن، بسیار آسان است. تقریباً هرکسی که به ساخت توکن علاقه‌مند است، می‌تواند در عرض چند دقیقه توکن دیجیتالی خود را بر بستر برخی شبکه‌های محبوب مانند اتریوم ایجاد کند و سپس آن‌ها را عرضه کند. بنابراین توسعه‌دهندگان نیاز به سرمایه و زمان زیادی برای ایجاد توکن خود در عرضه اولیه ارز دیجیتال ندارند و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه امکان ایجاد و توزیع آن‌ها وجود دارد.

این توکن‌ها در بازار جهانی به فروش می‌رسند و سرمایه‌گذاران از هر کجای دنیا می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال این فرصت را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد تا با شناسایی پروژه‌هایی که آینده دار هستند و می‌توانند رشد بسیار زیادی را تجربه کنند، توکن‌های آن‌ها را در بهترین زمان و با بهترین قیمت خریداری کنند و سپس با موفقیت پروژه و لیست شدن توکن آن در صرافی‌ها، با قیمت بسیار بیشتری به فروش برسانند و به سود برسند.

بسیاری از پروژه‌های معتبر و شناخته شده بازار از استراتژی عرضه اولیه ارز دیجیتال برای جذب سرمایه مورد نیاز خود استفاده کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه آن‌ها به میلیونر‌های بازار تبدیل شده‌اند. به عنوان نمونه، در جولای سال 2014 اتریوم عرضه اولیه ارز دیجیتال خود را به مدت 42 روز انجام داد که طی آن 60 میلیون توکن اتریوم به فروش رسید. در زمان عرضه اولیه اتریوم، این توکن تنها 0.31 دلار قیمت داشت، این توکن هم اکنون در محدوده 1672 دلار معامله می‌شود.

هم اکنون ممکن است برخی از پروژه‌هایی که عرضه اولیه ارز دیجیتال خود را برگزار می‌کنند، در آینده به موفقیتی همانند اتریوم دست پیدا کنند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال به روش محبوبی برای بسیاری از فعالان بازار تبدیل شده است.

اتریوم یکی از محبوب ترین عرضه های اولیه بازار را داشته است

همانند بازار ارز‌های دیجیتال، عرضه اولیه ارز دیجیتال نیز محدودیت ساعتی ندارد و به صورت 24 ساعته امکان شرکت در آن‌ها و خرید توکن‌ها وجود دارد. با این حال، اکثر عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال به مدت محدودی مانند یک ماه برگزار می‌شوند، بنابراین سرمایه‌گذاران و علاقه مندان به شرکت در عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال، باید به طور مداوم اخبار آن‌ها را دنبال کنند تا پروژه‌های جذاب بازار را از دست ندهند.

چگونه از زمان عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

هدف اصلی توسعه‌دهندگان از عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال، جذب سرمایه است. بنابراین عرضه اولیه ارز دیجیتال در سکوت خبری انجام نمی‌شود و برعکس، توسعه‌دهندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا عرضه اولیه توکن خود را به گوش سرمایه‌گذاران بیشتری در بازار برسانند.

با این حال معمولاً پروژه‌هایی که عرضه اولیه ارز دیجیتال را برگزار می‌کنند چندان شناخته شده نیستند و هرکسی نمی‌تواند از آن‌ها با خبر باشد. در نتیجه، علاقه مندان به شرکت در عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال باید با منابعی که می‌تواند به آن‌ها کمک کنند آشنا باشند.

هم اکنون سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین متنوعی وجود دارند که هرآنچه شما پیرامون عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال جاری و آینده نیاز دارید بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از نمونه‌های محبوب، کوین مارکت کپ است. وبسایت کوین مارکت کپ از جمله برترین سایت‌ها میان سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود که اطلاعات دقیق و سریعی را پیرامون ارز‌های دیجیتال منتشر می‌کند.

در بخشی از سایت کوین مارکت کپ، تقویمی برای عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال وجود دارد که در آن پروژه‌های در جریان و عرضه اولیه پروژه‌هایی که بزودی شروع می‌شوند را به کاربران نمایش می‌دهد. شما در این بخش می‌توانید نام پروژه، شبکه‌ای که در آن عرضه شده است، نوع عرضه اولیه، تاریخ پایان و هدف مالی عرضه اولیه پروژه را مطالعه کنید.

لیست عرضه های اولیه در کوین مارکت کپ قابل مشاهده است

نمونه‌های مشابه دیگری از جمله ICO Drops و ICO Hot List وجود دارند که مشابه کوین مارکت کپ، لیستی از عرضه‌های اولیه در جریان و آینده را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به کمک این وبسایت‌ها، می‌توانید از جدیدترین عرضه‌های اولیه باخبر شوید و با تحقیق و بررسی پیرامون پروژه‌هایی که عرضه اولیه برگزار کرده‌اند، در بهترین آن‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشید.

در زمان بررسی لیست عرضه‌های اولیه، ممکن است متوجه تنوع در نوع عرضه‌های اولیه شوید. عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال با توجه به نیاز توسعه‌دهندگان در شکل‌های مختلفی برگزار می‌شوند و در حالی که هدف نهایی تمام آن‌ها جذب سرمایه است، اما این جذب سرمایه به روش‌های متنوعی انجام می‌شود که آشنایی با تفاوت‌های آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.

انواع عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال

به طور کلی عرضه اولیه ارز دیجیتال به دو شکل خصوصی و عمومی برگزار می‌شود. عرضه اولیه خصوصی، روشی است که در آن تنها تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران می‌توانند در فرآیند شرکت کنند.

معمولاً در این روش، توسعه‌دهندگان سرمایه‌گذاران اولیه خود را از میان مؤسسات مالی یا افراد با ارزش دارایی بالا انتخاب می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است در عرضه اولیه خود محدودیت‌هایی مانند حداقل خرید قرار دهند که عرضه اولیه را از دسترس سرمایه‌گذاران خرد خارج می‌کند.

در سمت دیگر، عرضه اولیه عمومی نوعی از سرمایه‌گذاری جمعی است که عموم مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. این نوع جذب سرمایه گزینه محبوب‌تری برای توسعه‌دهندگان به شمار می‌رود زیرا آن‌ها می‌توانند با عرضه اولیه ارز دیجیتال عمومی، تعداد بسیار بیشتری سرمایه‌گذار جذب کنند که سرمایه بدست آمده نهایی را افزایش می‌دهد.

عرضه اولیه‌های عمومی طی سالیان گذشته محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و در حالی که در سال 2017 تقریباً 7 میلیارد سرمایه از عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال عمومی جمع‌آوری شد، در سال 2018 این عدد دو برابر شد. با ادامه محبوبیت ارز‌های دیجیتال و گسترش استفاده از این دارایی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه دار باشد.

کاربرد توکن‌های ارائه شده در هر عرضه اولیه ارز دیجیتال نیز تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. اکثر پروژه‌ها توکن ابزار را در عرضه اولیه ارز دیجیتال خود ارائه می‌دهند، توکن ابزار‌ها کاربرد‌های مختلفی در اکوسیستم پروژه بلاک چینی دارند و معمولاً برای ارائه حق دسترسی به ابزار و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوع دیگر توکن‌ها ماهیت حاکمیتی دارند و به دارندگان این امکان را می‌دهند تا در تصمیمات و رای‌گیری‌های تغییرات و آینده ارز دیجیتال مشارکت و حق رأی داشته باشند. برخی توکن‌های عرضه اولیه نیز توکن سرمایه‌گذاری هستند و دارندگان، بخشی از سهام شرکت بلاک چینی را در اختیار می‌گیرند.

در نهایت، توکن‌هایی متصل به دارایی‌ها وجود دارند که دارندگان آن‌ها مالک یک دارایی فیزیکی یا دیجیتال خواهند شد.

لازم به ذکر است که عرضه اولیه ارز دیجیتال هر نوعی که باشد و به هر شکلی که برگزار شود، برخی خطرات را نیز ممکن است برای دارایی سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

ریسک سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال

با وجود جذابیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال، همانند تمام بخش‌های دیگر بازار‌های مالی، ریسک در ارز دیجیتال نیز وجود دارد و خطرات خود را دارد. ریسک‌هایی که سرمایه‌گذاران باید از آن‌ها مطلع باشند، زیرا هرکسی که در عرضه اولیه ارز دیجیتال شرکت می‌کند قرار نیست به یک میلیونر تبدیل شود.

شرکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان نیست و علاقه مندان باید با سرمایه خود توکن‌های دیجیتالی پروژه را خریداری کنند. این توکن‌ها معمولا که قبل از راه‌اندازی شبکه اختصاصی عرضه شده‌اند. بنابراین شما به نوعی قبل از اجرای رسمی پروژه، در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. در نتیجه ممکن است این پروژه شکست بخورد و در نهایت توکن‌های آن نیز بی‌ارزش شوند.

در چنین شرایطی، شما سرمایه خود را از دست می‌دهید و در عرضه اولیه ارز دیجیتال ضرر را تجربه می‌کنید. تمام پروژه‌های بلاک چینی موفق نمی‌شوند تا به موفقیت دست پیدا کنند و حتی در برخی شرایط، در صورت اجرای موفقیت‌آمیز پروژه و جذب کاربران، توکن آن‌ها همچنان به قیمت‌های بالایی نمی‌رسد و سود چندان قابل توجهی نسیب سرمایه‌گذاران نمی‌شود.

علاوه بر آن، کلاهبرداران نیز در عرضه اولیه ارز دیجیتال حضور دارند و با راه‌اندازی توکن‌های کلاهبرداری، سعی می‌کنند تا در عرضه اولیه ارز دیجیتال سرمایه‌گذاران را فریب داده و پس از دریافت سرمایه، پروژه را ترک می‌کنند.

بنابراین تحقیق و بررسی قبل از سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال اهمیت بسیاری دارد و باید با دقت انجام شود.

یکی از مواردی که می‌تواند به شما در شناسایی پروژه‌های معتبر بازار کمک کند، مطالعه وایت پیپر آن است. ارز‌های دیجیتال سندی به نام وایت پیپر منتشر می‌کنند که در آن تمام اطلاعات و جزئیات مهم پیرامون پروژه شرح داده می‌شود.

وایت پیپر سندی برای پروژه های بلاک چینی است

در این وایت پیپر می‌توانید مواردی مانند اینکه این پروژه در مورد چیست، چه راه حل‌هایی قرار است ارائه دهد، به چه مقدار سرمایه نیاز دارد، بنیانگذاران چه کسانی هستند و چه تعداد از توکن‌ها را نگهداری می‌کنند، مدت زمان اجرای عرضه اولیه ارز دیجیتال و هدف آن‌ها از عرضه چنین رویدادی را می‌توانید مطالعه کنید.

بررسی تمام این موارد، می‌تواند دید کاملی از پروژه و پتانسیل آینده در اختیار شما قرار دهد که در تصمیم‌گیری شما کاربرد خواهد داشت.

بنابراین پس از آنکه دانستید چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شوید، نکات ایمنی و مدیریت ریسک را فراموش نکنید و با دقت و تحقیق و بررسی کامل در عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال مشارکت داشته باشید.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version