سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مشکلات و ریسک در ارز دیجیتال

در دهه گذشته، با ظهور فناوری‌های نوین، فضای بازارهای مالی به شدت تغییر کرده است. یکی از تحولات بزرگی که در این دوران رخ داده، ظهور ارز‌های دیجیتال یا رمزارزها بوده؛ این ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای انتقال ارزش و انجام تراکنش‌های مالی بدون نیاز به واسطه‌های مالی متعارف شناخته می‌شوند. یکی از ارزهای دیجیتال پیشتاز در این عرصه، بیت‌کوین است که توانسته توجه جهانی را به خود جلب کند.

با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، مفاهیمی مانند ریسک مالی به یک بعد جدید و پیچیده‌تری وارد شده‌اند. ارز‌های دیجیتال از بعدهای مختلفی قابل ارزیابی هستند. از ریسک‌های مرتبط با نوسانات قیمت تا ریسک‌های امنیتی و نظارتی، این بازار چالش‌ها و فرصت‌های بی‌نظیری را به همراه داشته است. در این مقاله، به بررسی انواع ریسک‌ در ارز ‌دیجیتال خواهیم پرداخت. ابتدا به معرفی ارز‌های دیجیتال و ویژگی‌های آنان می‌پردازیم و سپس خطراتی که ممکن است برای معاملات این فضا وجود داشته باشند را بررسی می‌کنیم. 

 نمادی از ریسک

خطرات مرتبط به ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، به عنوان یکی از پدیده‌های مستعد رشد دهه اخیر، وارد حوزه مالی جهانی شده‌اند. با این حال، بسیاری از افراد هنوز به طور کامل با این تکنولوژی آشنا نیستند. حتی در ایران، سرمایه‌گذارانی وجود دارند که میلیون‌ها تومان در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما هنوز با مفاهیم ابتدایی آن آشنایی ندارند. این عدم آگاهی می‌تواند به خطر افتادن سرمایه‌های آن‌ها تبدیل شود.

بازار ارزهای دیجیتال به خودی خود دارای ریسک‌های زیادی است؛ دقیقا همانند سایر بازارهای مالی. این بازار نیز با نوسانات زیادی همراه بوده و سرمایه‌گذاری در آن با چالش‌های بسیاری همراه است. انتخاب یک رمزارز ناسازگار ممکن است به سرمایه‌گذاران آسیب بزند و آنها را در معرض خسارات قرار دهد. تسلط بر تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را کاهش دهید. با این حال، باید توجه داشت که خطرات دیگری نیز در این بازار وجود دارد که نمی‌توانند با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برطرف شوند. در ادامه به صورت عمیق‌تری به مباحث مرتبط به ریسک در ارز دیجیتال می‌پردازیم.

 

خطرات و ریسک در ارز دیجیتال

خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. شناخت این خطرات اهمیت زیادی دارد، زیرا این شناخت به کاربران اجازه می‌دهد تا با دقت بیشتری به این خطرات پیش‌بینی‌شده و سرمایه‌های خود را در برابر ریسک‌ها و تهدیدها محافظت کنند. اگر افراد به این خطرات آگاه نباشند، ممکن است به تصمیم‌گیری‌های نادرستی در بازار ارزهای دیجیتال برسند و خسارات مالی ببینند.

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بسیار پویا و پیچیده است، و تغییرات روزانه در آن رخ می‌دهد. بنابراین، معرفی کامل تمام خطراتی که ممکن است در آینده در این بازار به وجود آید، غیرممکن است. با این حال، شناخت و فهم خوبی از خطرات معمولی بازار ارزهای دیجیتال اساسی است که به کاربران این بازار کمک می‌کند.

حتی برخی از کارشناسان و اساتید آموزش ارزهای دیجیتال معتقدند که کاربران باید این خطرات را قبل از شروع سرمایه‌گذاری در این بازار شناسایی کنند و پس از آگاهی کافی، سرمایه‌گذاری را انجام دهند. در غیر این صورت، ممکن است با چالش‌ها و مشکلات بیشتری روبه‌رو شوند.

 

خطرات مرتبط به سیگنال گرفتن در ارز دیجیتال

خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. اولاً، خطرات سیستمی که از آن‌ها نمی‌توان به سادگی پرهیز کرد، و دوماً، خطرات غیرسیستمی که به عنوان نتیجه رفتار کاربران و تریدهای آنها به وجود می‌آیند.

تصمیم‌گیری هوشمندانه کاربران باعث می‌شود تا از بروز خطرات مختلف در بازار ارزهای دیجیتال پیشگیری کنند و سرمایه‌های خود را در برابر ریسک محافظت نمایند. به عدم آگاهی از این خطرات، می‌تواند منجر به تصمیم‌های نادرست و خسارات مالی شدید شود.

یکی از این خطرات غیرسیستمی، خطر سیگنال‌های ارز دیجیتال است که به صورت عمده از رفتار کاربران منشأ می‌گیرد. این خطر، در سایر بازارهای مالی مانند بازار فارکس، بازار بورس، طلا و سکه و حتی بازار دلار نیز وجود دارد.

تعدادی از افراد قادر به تحلیل ارزهای دیجیتال و انتخاب بهترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری نیستند. همچنین، به دلیل عدم شناخت کافی از این بازار، ممکن است به زودی خسارت‌های مالی جدی داشته باشند.

در برخی موارد، برخی از افراد به دنبال ارائه سیگنال‌های ارز دیجیتال هستند تا از ترفندهای مختلفی برای کسب سود استفاده کنند. این سیگنال‌ها ممکن است از منابع مختلفی گرفته شوند، اما همگی یک خطر مشترک دارند: احتمال ایجاد ضرر بزرگ برای کاربران. برخی از افراد حتی به عنوان تبلیغاتی برای افزایش قیمت رمزارزها از این سیگنال‌ها استفاده می‌کنند، که می‌تواند به خسارات بزرگی منتهی شود.

 نمایی از <a href=سیگنال ارز دیجیتال" width="711" height="400" />

چگونه از ریسک‌های مرتبط به سیگنال ارز دیجیتال جلوگیری کنیم؟

شما به جهت پیشگیری از خطرات مرتبط به سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

·        آموزش تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال: سعی کنید روش‌های تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال را خود یاد بگیرید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا به صورت مستقل تصمیم‌گیری کنید.

·        ارزیابی دقیق: هرگز تنها بر اساس نظر دیگران به خرید ارزهای دیجیتال نپردازید. هر نظری را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید و تصمیم‌گیری مستقل انجام دهید.

·        عدم اعتماد به کانال‌های VIP: به هیچ وجه عضو کانال‌های VIP ارز دیجیتال نشوید و به این کانال‌ها اعتماد نکنید. اغلب این کانال‌ها به دنبال جذب کاربران برای اهداف مالی خود هستند و ممکن است اطلاعات نادرستی ارائه کنند.

باید به یاد داشت که افراد موفق در بازار ارزهای دیجیتال تمایل دارند تا اطلاعات و تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند تا آنان نیز بتوانند به موفقیت دست یابند. ارائه سیگنال‌های ارز دیجیتال بیشتر کار افراد ناموفق و ناکامی‌هایی است که تجربه کافی برای موفقیت در این بازار را ندارند.

 برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله مدیریت ریسک در ارز دیجیتال مراجعه کنید.

ترس از بسته شدن بازار رمز ارزها

ارزهای دیجیتالی وجود دارند که ممکن است در طول زمان بسته شده و ارزش آنان به صفر برسد. اگر سرمایه‌گذاری در این ارزها انجام دهید، ممکن است سرمایه‌های خود را از دست بدهید.

این نوع وقایع قبلاً در دنیای رمزارزها رخ داده و اثرات آن را دیده‌ایم. بنابراین، خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال را جدی بگیرید. در غیر این صورت، ممکن است در مواجهه با شرایط پیچیده‌تری قرار بگیرید.

ارزهایی مانند "شت کوین" و "میم کوین" که هدف توسعه مشخصی ندارند، ممکن است جذابیتی داشته باشند. این ارزها عمدتاً به دلیل قیمت پایین و قدرت سوددهی در کوتاه مدت، جذب تریدرهای تازه‌کار و افرادی که اطلاعات کافی در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتال ندارند، می‌شوند.

تبلیغات فراوانی بر روی این ارزها انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا قیمت آنها افزایش یابد. کاربران به راحتی به این تبلیغات جذب می‌شوند و سرمایه‌های گرانبها را در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید به دقت داشته باشید که این خطر می‌تواند به طور قابل توجهی شرایط زندگی سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد.

 

چه احتمالاتی برای کلاهبرداری از طریق فضای کریپتو وجود دارد؟

در قسمت‌های پیشین به مفهوم کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کردیم. کلاهبرداری در این بازار به اشکال مختلفی اتفاق می‌افتد و در ادامه به معرفی انواع این کلاهبرداری‌ها خواهیم پرداخت. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تصمیم‌گیری‌ها را در ورود به بازار رمزارزها اتخاذ کنید. انواع کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال به شرح زیر است؛

 نمادی از کلاهبرداری

کلاهبرداری از طریق تبلیغات

تبلیغات به عنوان یک جزء اساسی از بازار رمزارزها مطرح شده و به یکی از خطرات ارز دیجیتال نیز تبدیل شده است. این خطر ناشی از تبلیغات فریب‌دهنده در بازار رمزارزهاست که کاربران بدون دقت و شناخت کافی به راحتی در دام آنها می‌افتند.

افرادی با سرمایه بالا هزینه کرده و شبکه‌های اجتماعی با میلیون‌ها کاربر را برای جلب توجه ایجاد می‌کنند. از طریق این کانال‌ها، آن‌ها سعی می‌کنند ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را به صورت غیرقابل تشخیص تبلیغ کنند.

کاربران با مشاهده تعداد زیادی از افرادی که به خرید ارز دیجیتال تبلیغ شده اقدام می‌کنند، به راحتی فریب خورده و در خرید ارز دیجیتال مورد تبلیغ قرار می‌گیرند. این اقدام باعث افزایش ناگهانی قیمت ارزهای معرفی شده می‌شود و سرمایه‌گذاران اصلی سود خوبی را کسب می‌کنند.

 

در دام تبلیغات حوزه کریپتو نی‌افتید!

برای جلوگیری از گیر افتادن در دام تبلیغات مشکوک در بازار رمزارزها، اقداماتی می‌توانید انجام دهید. در ابتدا، شبکه‌های اجتماعی، مجله‌ها و سایت‌های مشکوک و زرد را کنار بگذارید و به منابع معتبر و اخبار موثق اعتماد کنید. اطلاعاتی که از منابع معتبر دریافت می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا از تبلیغات تقلبی جلوگیری کنید. همچنین آموزش مفاهیم مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌تواند یک راهکار موثر باشد. با آشنایی بهتر با تحلیل ارزهای دیجیتال و بررسی ارزهای معرفی شده در وب‌سایت‌های معتبر مانند tradingview، می‌توانید تبلیغات مشکوک را تشخیص دهید و از ورود به معاملات ناامن جلوگیری کنید.

 تبلیغات کریپتویی

کلاهبرداری از طریق توسعه برخی از رمزارزها

توسعه ارزهای دیجیتال، به ویژه شت کوین، یکی از راه‌هایی است که ریسک در ارز‌ دیجیتال را افزایش داده است. این خطر می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جدید و تازه کارها تهدیدی جدی باشد. فرض کنید که به طور بدون دانش برنامه‌نویسی، یک ارز دیجیتال جدید در شبکه بلاکچین اتریوم ایجاد کرده و آن را به بازار عرضه کنید. اکنون فرض کنید که به عنوان یک سرمایه‌گذار این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

مهم‌ترین نکته این است که بسیاری از ارزهای دیجیتال ایجاد شده به این صورت به بازار عرضه می‌شوند که اصلاح و ناپذیر به هدف کلاهبرداری توسعه داده شده‌اند. این ارزها معمولاً به نام یک توسعه‌دهنده نوجوان ثبت می‌شوند و پس از به دست آوردن سودهای قابل توجه، به سرعت از دسترس خارج می‌شوند. برای اینکه از این خطر جلوگیری کنید، معتنی و آگاهانه به بازار رمزارزها وارد شوید. برای خرید ارزهای دیجیتال تازه، ابتدا وایت پیپر و اطلاعات مربوط به آن را مطالعه کنید و پس از تحلیل دقیق، تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید.

 

کلاهبرداری از طریق پامپ شدن و دامپ شدن ارز

در روشی که به عنوان پامپ و دامپ شناخته می‌شود، افراد با اهداف کسب سود از آن استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند سرمایه‌های خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. سپس، آنان شروع به تبلیغ این ارزها در وسایل ارتباطی می‌کنند تا افراد تازه‌کار و تریدرها را به سمت خرید این ارزها جلب کنند.

با افزایش تقاضا برای خرید ارز دیجیتال، قیمت آن افزایش می‌یابد. این افزایش قیمت به سرعت صورت می‌گیرد، و در چندین ساعت یا حتی کمتر از ۲۴ ساعت ممکن است قیمت ارز دیجیتال به طور چشمگیری افزایش یابد.

هنگامی که قیمت به شدت افزایش می‌یابد، سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ های ارز دیجیتال به سرعت سرمایه‌های خود را با فروش ارزها به افرادی که فریب خورده‌اند، بازیابی می‌کنند. در این مرحله، سایر خریداران نیز به فروش ارزهای خود نمی‌پردازند و حتی در صورت ارائه دارایی‌های خود نیز علاقه‌ای به خریداری ندارند. این ترتیب عمل باعث افزایش میزان عرضه می‌شود و در نهایت منجر به کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال می‌گردد.

 نمادی از پامپ و دامپ

از ریسک پامپ و دامپ شدن در امان باشید

در دنیای رمزارزها، تنها در ارزهای دیجیتال با حجم معاملات کم، اقدام به پامپ و دامپ امکان‌پذیر است. بنابراین، انتخاب ارزهای مناسب و بهینه می‌تواند از شما در برابر این خطرات محافظت کند. ایجاد پامپ و دامپ در ارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای با حجم معاملات بالا بسیار کمتر اتفاق می‌افتد. بنابراین، با انتخاب ارزهای مناسب، می‌توانید از این چالش‌ها دوری کنید.

 

کلاهبرداری از طریق طرح پانزی و هرمی

"پانزی و هرمی" نمونه‌هایی از کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. این روش‌ها در قرن بیست و یکم نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان نیز رواج یافته‌اند. اساس عملکرد این طرح‌ها به این صورت است که یک شخص یا گروه با قول دادن پول و ثروت بزرگ، مقدار قابل توجهی را از افراد زیر دست خود گرفته و به آنها پیشنهاد می‌دهد تا با جلب سایرین به طرح، بخشی از پول خود را دریافت کنند.

"در این سیستم‌ها، سود هر شخص و گروه از افراد زیر دست و زیرشاخه‌ها تضمین می‌شود. با افزایش تعداد زیرشاخه‌ها، کاربران به تدریج متوجه می‌شوند که هیچ محصول واقعی وجود ندارد و همه چیز تنها تبلیغات نابه‌جاست که از ابتدا آغاز شده است. از این رو، تمایل به شرکت در این گونه فعالیت‌ها کاهش می‌یابد و عملاً تعداد زیادی از افراد با زیان‌های قابل ملاحظه روبه‌رو می‌شوند."

این وضعیت در دنیای رمزارزها نیز به عنوان یک تهدید بزرگ مطرح می‌شود. این تهدید از جمله خطراتی غیرسیستمی است که کاربران با آشنایی به مهارت‌ها و تکنیک‌های تجزیه و تحلیل پروژه‌ها می‌توانند از ورود به آنها خودداری کنند.

 

کلاهبرداری از طریق استخراج ارز دیجیتال

یکی از انواع کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال مربوط به فرآیند استخراج این ارزها است. خطرهای مرتبط با استخراج ارز دیجیتال ممکن است هزینه‌های بسیار بالایی را بر دوش کاربران بیاندازد. از مواردی که در این حوزه به عنوان جرم کلاهبرداری مطرح می‌شود، فروش دستگاه‌های گران‌قیمت و نامناسب و استفاده بدون اجازه از تجهیزات دیگران بدون شک جزء مهم‌ترین آن‌هاست.

بدون شک، داشتن اطلاعات کافی و ایجاد امنیت لازم در شبکه استخراج خانگی می‌تواند راهکار اصلی برای جلوگیری از مشکلاتی مانند کریپتوجکینگ باشد. همچنین، معرفی و ارائه بدافزارهای استخراج نیز یکی از تاکتیک‌هایی است که توسط کلاهبرداران در این حوزه استفاده می‌شود. اطمینان حاصل کردن از اعتماد به منابع معتبر و اعتمادی در این زمینه بسیار حیاتی است. در غیر این صورت، تمام زحمات و سرمایه خود را به باد خواهید داد.

 

کلاهبرداری از طریق ایجاد سیستم‌های کسب درآمد کاذب

بسیاری از وب‌سایت‌ها از روش‌های مشکوکی برای جلب توجه افراد و استفاده از نیروهای انسانی بدون پرداخت حق الزحمه به منظور جلب کاربران خود به سمت رمزارزها و ارائه پاداش‌های وهمی استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که کمتر وب‌سایتی معتبر و قانونی را می‌توان یافت که به کاربران خود رمزارز اهدا کند. این روش کلاهبرداری همچنان وجود دارد و برخی از کاربران، به‌ویژه کسانی که توانایی تحلیل بازار را ندارند و به دنبال راه‌حل‌های مطمئن برای ورود به بازار رمزارز هستند، به آن واکنش نشان می‌دهند.

 

کلاهبرداری از طریق عرضه اولیه

یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از عرضه‌های اولیه ارزهای دیجیتال با عنوان "اسکم" تشخیص داده شده‌اند، و افراد پشت این عملیات هدف اصلی‌شان کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران است. این واقعیت می‌تواند یک خطر جدی برای سرمایه‌گذارانی باشد که به دنبال شرکت در این نوع عرضه‌های اولیه هستند. در زمان عرضه‌های اولیه، توسعه‌دهندگان با استفاده از تبلیغات گسترده، میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری می‌کنند. اما در انتها، به وعده‌های داده شده عمل نمی‌کنند و سرمایه‌های کاربران را به صورت نادرست تصاحب می‌کنند.

“ارزهایی مثل کانفیدو و سنترا به عنوان نمونه‌هایی از کلاهبرداری در فضای کریپتو ظاهر شدند، به گونه‌ای که پروژه سنترا توانست بیشتر از ۳۲ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جذب نماید. باید توجه داشت که حتی اگر افراد معروف هم حامی یک پروژه ارز دیجیتال باشند، این به معنای معتبر بودن آن نیست، بنابراین تحقیقات دقیق‌تری برای ارزیابی معتبریت آنان ضرور است."

 نمایی از عرضه اولیه

کلاهبرداری از طریق استیکینگ

نکات مربوط به کلاهبرداری از طریق استیکینگ را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

نکات مهم جهت حفظ امنیت در بازار رمزارزها

خطراتی که در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارند را نمی‌توان نا‌دیده گرفت. با این حال، می‌توان با تدابیر اساسی، این خطرات را به حداقل رساند و از وقوع مشکلات در حساب کاربری خود جلوگیری کرد. به همین جهت، لازم است تا توجهی ویژه به موارد زیر داشته باشید:

·        هرگز به درخواست اشخاصی که درخواست کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال شما را دارند پاسخ ندهید. این نوع درخواست‌ها معمولاً توسط کلاهبرداران ارسال می‌شود.

·        اگر برای شرکت در یک پروژه و سرمایه‌گذاری لازم باشد که شما دعوت‌نامه به دیگران ارسال کنید، اطمینان حاصل کنید که با یک سایت قانونی و اعتباری سرکار دارید. باید از همکاری با سایت‌ها و پروژه‌های مشکوک اجتناب کنید.

·        وعده‌های سود بالا و غیر واقعی نیز نشانه احتمالی کلاهبرداری هستند. افراد و وب‌سایت‌هایی که این وعده‌ها را می‌دهند، ممکن است کلاهبردار باشند.

·        از پروژه‌ها و سایت‌هایی که قبلاً به طور مشکوک از کاربران خود استفاده کرده‌اند، دوری کنید.

·        همیشه به منابع معتبر و شناخته شده برای اطلاعات مرتبط با هر ارز دیجیتال اعتماد کنید.

·        نصب یک آنتی‌ویروس قوی که از حملات هکرها جلوگیری کند، می‌تواند به ایجاد امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال کمک‌کننده باشد.

این تدابیر می‌توانند خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال را کاهش دهند و از وقوع کلاهبرداری جلوگیری کنند.

 

جمع بندی

ما در این مقاله به ریسک در ارزهای دیجیتال پرداختیم و بیان شد که این بازار پویا و نوظهور با چالش‌های خاص خود برای سرمایه‌گذاران روبروست. سعی کردیم که عوامل مؤثر بر این ریسک‌ها را نیز بررسی کنیم؛ در کنار اینکه راهکارها و استراتژی‌های ممکن را نیز برای مدیریت ریسک در این بازار ارائه دادیم. توجه داشته باشید که ورود به حوزه کریپتو کارنسی‌، نیازمند کسب دانش و اطلاعات بالاست؛ به هیچ عنوان بدون گذراندن دوره‌های آموزشی این حوزه، ریسک نکنید؛ چراکه این فضا به خودی خود دارای خطرات و ریسک‌هایی جبران‌ناپذیر می‌باشد.

سوالات متداول

چه عواملی می‌توانند به افزایش ریسک در بازار ارزهای دیجیتال منجر شوند؟

عواملی مانند نوسانات بالا، تغییرات تکنولوژیکی سریع، تأثیرات قوانین و مقررات مختلف بر ارزهای دیجیتال و همچنین حملات سایبری می‌توانند به افزایش ریسک در این بازار منجر شوند.

چه استراتژی‌هایی برای مدیریت ریسک در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

استراتژی‌های مدیریت ریسک می‌توانند شامل تنوع در سبد سرمایه، استفاده از سفارشات و محدودیت‌های ورود و خروج، استفاده از تحلیل‌های فنی و اساسی برای پیش‌بینی تغییرات قیمت و همچنین مدیریت حجم سرمایه باشند.

چه عواملی بر ریسک در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذارند؟

عوامل اقتصادی مانند تورم، نرخ بهره، وضعیت اقتصادی جهانی و تغییرات در قوانین و مقررات کشورها می‌توانند به شدت تأثیرگذار بر ریسک در بازار ارزهای دیجیتال باشند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location