سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هلند در عرصه فناوری بلاک چین در جهان پیشتاز شده است

مردم دنیا در مورد بلاک چین آگاهی‌هایی یافته‌اند ولی همه آنها سرعت برابری برای قبول این فناوری مهم در زندگی خود ندارند. برخی رفتار خشنی را در مقابل این نرم افزار که ممکن است کیفیت زندگی همه جوامع را به طرز مطلوبی بهبود دهد، در پیش گرفته‌اند. ولی برخی از کشورها این فناوری را نقطه آغازی دانسته‌اند و حمایت دولتی را شامل نوآوری‌هایی بر پایه بلاک چین کردند.

 

ارزجو : هلند در این زمینه پیش‌قدم شده است. در واقع در هلند پروژه‌هایی بر پایه بلاک چین که از طرف دولت پشتیبانی می‌شود به راه افتاده و چندین پروژه جدید هم در دست راه اندازی است و اقداماتی نیز در جهت مشارکت‌های بین‌المللی در این مورد به انجام رسیده است. شرکای این پروژه‌ها شامل بانک جهانی سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا هستند.

هلند همچنین در ماه مه اعلام کرد که وزارت اقتصاد و بخش سیاست گذاری آب و هوا در واحد مبتنی بر بلاک چین خود، در حال تحقیق بر روی این مسئله هستند که بلاک چین تا چه حد قابل اطمینان است، ازلحاظ دورنمای مصرف انرژی چگونه است و از بهترین روش‌های استفاده و مدیریت بلاک چین چگونه می‌توان سود برد.

امانوئل فرانسیونی (Emanuel Francioni) مدیر بخش فناوری شرکت داسک فاوندیشن Dusk Foundation که یک شرکت غیرانتفاعی در حال ساخت سیستم ارتباطی امن بر پایه بلاک چین است تا بتواند امکان آزادی بیان را تأمین کند، در این باره می‌گوید: «هلند یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای گسترش بلاک چین است. همایش‌هایی در این مورد در بسیاری از شهرها برگزار می‌شود و نتایج آن بی نظیر است. آمستردام تا برلین و لندن همکاری‌های خوبی را در حوزه بلاک چین آغاز کرده‌اند. به زودی پروژه‌های جالبی را در مورد بلاک چین در هلند شاهد خواهیم بود و همایش‌هایی که روز به روز حرفه‌ای‌تر می‌شوند.»

او ادامه می‌دهد: «آزمایش‌های اولیه توسط دولت توسط شرکت‌های چند ملیتی از طریق کنسرسیوم و در حوزه‌های خصوصی انجام شد. ما در انتظار اولین اقدامات در سطح عمومی هستیم که بسیار هیجان انگیز است و می‌تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند.»

سرمایه گذاران هلندی همچنین گام‌هایی در جهت پیشرفت صرافی‌های ارزهای دیجیتال برداشتند. اگر می‌خواهید ارز دیجیتال خریداری کنید باید ارزهای فیات مانند دلار یا یورو را به ارز دیجیتال مورد نظر خود تبدیل نمایید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از صنایعی است که بازار گرمی پیدا کرده است ولی بسیاری از مبادلات ارزی با مشکلات بسیاری روبرو هستند: از جمله اینکه این مبادلات بسیار کند پیش می‌روند، هزینه نقل و انتقال بالاست، قیمت ارز دچار نوسان می‌شود و در مقابل هک آسیب پذیر است.

جان ینسن (John Jensen) در سال ۲۰۱۴ شرکت هلندی دریبیت (Deribit) را پایه‌گذاری کرد، که در آن امکان مبادله برای معاملات آتی و دیگر گزینه‌ها و محصولات وجود دارد. این شرکت تقریباً ۹۵ درصد از بیت کوین‌های خود را در کیف پول سرد نگهداری می‌کند.

جنسن که دارای پیش زمینه‌ای در مورد فعالیت صرافی‌ها در آمستردام است می‌گوید: «فوق العاده است که دولت هلند واحدی جداگانه و مخصوص برای بلاک چین در نظر گرفته است. البته قانون گذاری خاصی برای این فناوری جدید انجام نگرفته ولی به صورت فعال به دنبال فرصت‌هایی برای استفاده از آن هستیم. این یک برخورد مثبت در مقابل فناوری در حال رشد است که به اکوسیستم بلاک چین در هلند کمک می‌کند.»

جنسن ادامه می‌دهد: «علاوه بر آن مردم هلند نیز ارز دیجیتال را به خوبی شناخته‌اند، به تازگی گزارش داده شده که در اکتبر ۲۰۱۷ حدود ۱۳۵ هزار هلندی در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردند. ولی در فوریه امسال این تعداد به ۵۸۰ هزار نفر رسیده است که رشدی معادل ۴۳۰ درصد را در مدت پنج ماه نشان می‌دهد. انتظار داریم که این تعداد باز هم افزایش پیدا کند.»

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

پالمن ندیالکوف (Palme Nedyalkov) مدیرعامل شرکت زوم (Zoom) می‌گوید که فقط مردم عادی نیستند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند بلکه اعضای خانواده سلطنتی هلند نیز در این سرمایه‌گذاری شرکت داشته‌اند. شاهزاده کنستانتین وان اورنج (Constantijn van Oranje) در کنفرانس‌های بلاک چین شرکت دارد. او رئیس شرکت استارت‌آپ فست یوروپ StartUpFestEurope است که همچنین در رابطه استارت‌آپ های بلاک چین فعالیت می‌کنند.

شرکت زوم یک سیستم استخدام و مدیریت کاری بر اساس بلاک چین دارد که به کمپانی‌ها و افراد، اطلاعات کاری را ارائه می‌دهد و به این شکل از تقلب از طریق اطلاع رسانی غیرمتمرکز جلوگیری می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ در آمستردام به وسیله ندیالکوف تأسیس شد. انگیزه تأسیس این شرکت از تصمیم خانواده ندیالکوف برای استخدام افرادی برای شرکت ساخت و سازشان نشات گرفته است. این شرکت به مدت ۲۰ سال خانه، بیمارستان و هتل‌های را می‌ساخت ولی همیشه برای استخدام افراد مناسب مشکل داشتند.

شکی نیست که حمایت این کشور از بلاک چین باعث شده است که نوآوری‌های بزرگی در این زمینه رخ دهد. به نظر می‌رسد که پیشرفت‌های بیشتری هم در آینده پیش رو داشته باشند. آیا قانون‌گذاران هلندی می‌توانند با این سرعت پیشرفت همراه شوند آیا قیمت ارزهای دیجیتال ثابت باقی می‌ماند تا رغبت برای رشد و گسترش ادامه پیدا کند؟ باید صبر کنیم و ببینیم که شرایط چگونه پیش می‌رود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location