video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بر اساس گزارش های منتشر شده، آلت کوین ها همچنان روند صعودی دارند و بیت کوین همچنان به دنبال تکرار سطح ۵۸۰۰۰ دلار است که نشان می دهد گاوها در حال ایجاد مومنتوم هستند.

طبق قانون بلومبرگ، گلدمن ساکس به مشتریان خود دسترسی به معاملات بیت کوین (BTC) از طریق قراردادهای غیرقابل تحویل به جلو شروع کرده است. ماکس مینتون (Max Minton)، رئیس دارایی های دیجیتال آسیا و اقیانوسیه گلدمن عنوان کرد که “تقاضای نهادی در این فضا با رشد قابل توجهی روبرو شده است.”

حتی Citigroup به دلیل افزایش تقاضای مدیران دارایی و صندوق های سرمایه گذاری قصد دارد خدمات مرتبط با خرید و فروش ارز دیجیتال را معرفی کند. اگرچه سوالات مربوط به بیت کوین در آگوست سال ۲۰۲۰ افزایش یاف، اما ای بانک سرمایه گذاری خیلی دیر به سراف بازار ارز دیجیتال رفته است. ایتای توچمن (Itay Tuchman)، رئیس جهانی صرافی خارجی Citigroup به فایننشال تایمز عنوان کرد که “ارز دیجیتال برای بقاست و ما فقط در ابتدای بازار هستیم.”

خرید و فروش ارز دیجیتالعملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

سرمایه گذاران بلند مدت کاهش قیمت ها را فرصتی برای ایجاد پورتفوهایی با قیمت های مناسب می دانند. به نظر می رسد این سرمایه گذاران برای خرید از اصلاح قیمت فعلی بیت کوین استفاده می کنند. داده های Glassnode نشان می دهد که ۱۲۳۵۴ بیت کوین از کوین بیس خارج شده است، به این منظور که ممکن است برای مدت طولانی در کیف پول های سرد نگهداری شود.

در حالی که به نظر می رسد بیت کوین در حالت انباشت قرار دارد، آلت کوین ها روند نجومی خود را ادامه داده اند. بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا بررسی کنیم که آیا آلت کوین ها به رووند صعودی خود ادامه می دهند یا امکان اصلاح قیمت وجود دارد.

BTC/USDT

بیت کوین در نزدیکی خط روند نزولی با مقاومت سختی روبرو است اما نشانه مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت بیت کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۰۳۶ دلار) حفظ شود. این نشان می دهد که معامله گران در هر فروپاشی جزئی این دارایی را خریداری می کنند.

تحلیل قیمت بیت کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت این دارایی را از مرز روند نزولی و سطح مقاومت ۵۸،۹۶۶٫۵۳ دلار بالاتر ببرند، جفت ارز BTC / USDT می تواند شتاب بگیرد و قیمت ۶۴،۴۴۹،۴۷ دلار را به چالش بکشد. شکسته شدن و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح، آغاز مرحله بعدی روند صعودی را نشان می دهد.

برعکس ، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این جفت ارز می تواند تا ۵۲،۳۲۳٫۲۱ دلار کاهش یابد. بازگشت به این سطح پشتیبانی به معنای این است که این جفت ارز ممکن است بین ۵۲،۳۲۳٫۲۱ دلار و ۵۸،۹۶۶٫۵۳ دلار برای چند روز ثابت شود.

میانگین متحرک مسطح و شاخص مقاومت نسبی (RSI) درست بالای نقطه میانی، احتمال ثبات قیمت در کوتاه مدت را نشان می دهد. اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۵۲،۳۲۳٫۲۱ دلار برسانند، احتمال اصلاح عمیق تر افزایش خواهد یافت.

ETH/USDT

اتر (ETH) همچنان در یک روند صعودی قوی باقی مانده است. اصلاح قیمت این دارایی در تاریخ ۴ مه کوتاه مدت بود زیرا گاوها قیمت این دارایی را به یک رکورد جدید در ۵ مه افزایش دادند و این داریی در تاریخ ۶ مه با یک حرکت دیگر افزایش یافت. این نشان می دهد که این مومنتوم همچنان قوی است و معامله گران در هر کاهش قیمت اتریوم این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت این دارایی را به بالای ۳،۶۰۷٫۱۴ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USDT می تواند به سمت هدف بعدی خود در ۴۵۲۸٫۹۷ دلار ادامه دهد.

با این حال، پس از افزایش قیمت اخیر، این دارایی در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲،۲۸۹ دلار) معامله می شود و این بدان معناست که این جفت ارز در کوتاه مدت بیش از حد ثابت بوده است. شکست در زیر سطح ۳،۱۶۵٫۳۰ دلار اولین نشانه اصلاح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸۸۶ دلار) خواهد بود.

یک بازگشت شدید از این سطح پشتیبانی نشان می دهد که احساسات همچنان صعودی است و معامله گران این دارایی را به هنگام کاهش قیمت خریداری می کنند چرا که پیش بینی می کنند این روند صعودی ادامه یابد. برعکس، شکستن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان دهنده فرسودگی و در نتیجه سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه است.

BNB/USDT

بایننس کوسن (BNB) همچنان در یک روند صعودی باقی مانده است اما واگرایی منفی در RSI نشان دهنده این است که مومنتوم در حال تضعیف است. این روند بهبود در تاریخ ۵ مه در قیمت بایننس کوین ۶۵۶ دلار بسته شد و این نشان می دهد که معامله گران دارایی های خود را در سطوح بالاتر به فروش می رسانند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷۹ دلار) حفظ کنند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است به سمت خروج بشتابند. این مسئله می تواند امر فروش را تشدید کند و قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۵۱ دلار) کاهش دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. وقفه ای بالاتر از ۶۸۰ دلار می تواند این مسیر صعود را به ۸۰۸٫۵۷ دلار برساند.

DOGE/USDT

Dogecoin (DOGE) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. خرس ها حتی نتوانستند قیمت دوج این دارایی را به سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۴۹ دلار برسانند، این بدان معناست که گاوها منتظر یک اصلاح قیمت عمیق تر برای خرید این دارایی نیستند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

خریداران در تلاشند تا روند صعودی را با بالا بردن قیمت به بیش از سطح مقاومت در ۰٫۶۹ دلار از سر بگیرند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز DOGE / USDT می تواند حرکت خود را به سمت هدف مورد نظر در ۱٫۰۵ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش یابد، نشان می دهد که معامله گران در حال بستن موقعیت های خود به هنگام افزایش قیمت ها هستند. اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۹ دلار) برسانند، ممکن است که این مومنتوم صعودی تضعیف شود.

XRP/USDT

XRP در ۶ و ۷ مه از خط روند نزولی عبور کرد اما فتیله طولانی روی شمعدان ها نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتر سود خود را ذخیره می کنند. در حال حاضر خرس ها در تلاشند تا  قیمت ریپل این دارایی را به زیر خط روند نزولی برسانند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز XRP / USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۴۳ دلار) سقوط کند. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

یک بازگشت شدید از این حمایت نشان دهنده مثبت ماندن احساسات خواهد بود. اگر خریداران قیمت این دارایی را به بالاتر از خط روند نزولی رسانده و حفظ کنند، ممکن است قیمت این جفت ارز به ۱٫۹۶ دلار برسد. شکست در این سطح می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان دهنده این است که میزان عرضه بیش از تقاضاست. این امر می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۰۹ دلار) کاهش دهد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ ۶ مه به بیش از سطح مقاومت ۱٫۴۸ دلار افزایش یافت که این امر از سرگیری روند صعودی را نشان می دهد. خرس ها امروز تلاش کردند تا قیمت کاردانو این دارایی را پایین بیاورند اما دنباله بلند روی نمودار شمعی نشان دهنده شدت خرید در نزدیکی سطح شکست در ۱٫۴۸ دلار است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۳۶ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه خرید بیش از حد قرار دارد که نشان می دهد این مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است. اولین هدف صعودی ۲ دلار است و در صورت عبور از این سطح، ممکن است روند صعودی به ۲٫۲۵ دلار برسد.

اگر جفت ارز ADA / USDT از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۱٫۴۸ دلار برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند گاوها را به دام بیندازد و منجر به افت میانگین های متحرک شود.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) در تاریخ ۶ مه در جایی که خرس ها می خواهند روند صعودی را متوقف کنند، به سطح مقاومت ۴۲٫۲۸ دلار رسید. این آلت کوین امروز یک الگوی شمعی ایجاد کرده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس هاست.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

شکست و نزدیک شدن به بالاتر از سطح ۴۲٫۲۸ دلار نشان می دهد که گاوها خرس ها را پشت سر گذاشته اند. این امر می تواند جفت ارز DOT / USDT را به بالاترین حد خود در ۴۸٫۳۶ دلار برساند. یک شکست در این سطح نشان دهنده شروع مرحله بعدی حرکت صعودی است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت پولکادات دوباره از سطح ۴۲٫۲۸ دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک سقوط کند. یک بازگشت شدید از این سطح حمایت نشانگر تقاضا در سطوح پایین تر خواهد بود و گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت این جفت ارز را به ۴۸٫۳۶ دلار برسانند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خریداران است. اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر ۳۴٫۳۶ دلار کاهش دهند، این نمای صعودی از بین می رود. چنین حرکتی می تواند منجر به افت قیمت به ۲۶٫۵۰ دلار شود.

BCH/USDT

پس از افزایش شدید قیمت در ۵ و ۶ مه ، بیت کوین کش (BCH) در حال حاضر شاهد ذخیره سود است. اولین حمایت از این روند نزولی، سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱،۲۶۳٫۱۰ دلار است.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

اگر جفت ارز BCH / USDT از این سطح بازگردد، نشان دهنده این است که که احساسات مثبت باقی مانده و معامله گران در سطوح پایین تر این دارایی را خریداری می کنند. گاوها سپس سعی می کنند با بالا بردن قیمت بیت کوین کش این دارایی به بالای ۱۶۰۰٫۸۹ دلار روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این جفت ارز می تواند به ۲،۱۴۷٫۳۶ دلار برسد.

اگر این جفت ارز سقوط کند و در زیر سطح شکست ۱،۲۱۳٫۵۱ دلار باقی بماند، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد. این امر می تواند منجر به افت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۳۰ دلار) شود جایی که احتمالاً خرید از سر گرفته شده است.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) طی چند روز گذشته با فروش نزدیک خط مقاومت در برابر روند صعودی الگوی wedge روبرو شده است. اگرچه خرس ها تلاش کردند تا اصلاح قیمت را در تاریخ ۶ مه آغاز کنند، اما دنباله طولانی روی نمودار شمعی نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از الگوی wedge رسانده و حفظ کنند، جفت ارز LTC / USDT احتمالاً تا ۴۰۰ دلار و سپس ۴۶۳٫۳۱ دلار پیش خواهد رفت. با این حال، این روند صعودی در چند روز گذشته RSI را به بالای ۷۴ رسانده است که نشان دهنده احتمال یک اصلاح جزئی یا ثبات قیمت است.

اولین نشانه ضعف شکسته شدن و بسته شدن در زیر ۳۱۸٫۸۷ دلار است. این امر می تواند قیمت لایت کوین این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸۶ دلار) کاهش دهد. در صورت شکست از این سطح، ممکن است افت به خط حمایت wedge گسترش یابد.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) در تاریخ ۵ مه از سطح ۴۴٫۹۰ دلار کاهش یافت و این امر نشان دهنده ذخیره سود در سطوح بالاتر است. خرس ها سعی کردند قیمت یونی سواپ این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸٫۶۸ دلار) برسانند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

با این حال، دنباله طولانی روی نمودار شمعی روز نشان دهنده خرید قوی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها در حال سقوط هستند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای ۴۵ دلار برسانند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این امر نشان می دهد که اصلاح به پایان رسیده و این جفت ارز آماده است تا به خط مقاومت این کانال در سطح ۵۱٫۵۰ دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت دوباره از ۴۵ دلار کاهش یابد، جفت UNI / USDT ممکن است در این محدوده برای چند روز ثابت شود. شکسته شدن و بسته شدن در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین نشانه ضعف است و می تواند منجر به افت قیمت به خط حمایت کانال شود.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب