video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد معامله گران نسبت به خرید بیت کوین در سطح فعلی بی علاقه هستند و این نشان می دهد که نزول بیشتری برای بیت کوین و آلت کوین ها ممکن است وجود داشته باشد.

بیت کوین (BTC) امروز به ۴۲۰۰۰ دلار سقوط کرد و حدود ۳۵٪ از بالاترین قیمت خود در ۶۴،۸۴۹٫۲۷ دلار افت کرد. در آخر هفته، فروش شدت گرفت زیرا اخباری مبنی بر اینکه تسلا ممکن است دارایی های بیت کوین خود را فروخته باشد، منتشر شد و حتی پس از اینکه مشخص شد این موضوع خلاف واقع است، تسلط بر بازار بیت کوین به پایین ترین سطح سه ساله در زیر ۴۰٪ رسیده بود.

گرچه ممکن است این کاهش قیمت بیت کوین سرمایه گذاران جدید را ترسانده باشد، اما PlanB ، خالق مدل انباشت به جریان عنوان کرد که عملکرد بازار گاوی کنونی هنوز از بازار گاوی سال ۲۰۱۷ عملکرد بهتری دارد. PlanB همچنین به سرمایه گذاران هشدار داد که ممکن است در طی صعود بیت کوین به یک رکورد جدید، این ارز دیجیتال ۳۰ درصد افت داشته باشد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

حرکت های شدید نزولی بیت کوین در هر خبر کوچک منفی حاکی از عصبی بودن سرمایه گذاران است. عدم بهبود شدید حتی پس از توضیحات ایلان ماسک مبنی بر اینکه “تسلا هیچ بیت کوینی نفروخته است” نشان می دهد که سرمایه گذاران با اخبار مثبت اقدام به خرید تهاجمی نمی کنند.

آیا ضعف بیت کوین فصل آلت کوین ها را متوقف می کند یا بیت کوین برای یک صعود شدید آماده می شود؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ ۱۶ مه در زیر الگوی خط گردن الگوی سر و شانه ها شکست اما خرس ها نتوانستند به زیر آن نزدیک شوند. در پایان این روز، قیمت برگشت و بالاتر از خط گردن بسته شد.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، فروش امروز از سر گرفته شده و خرس ها قیمت این دارایی را به زیر خط گردن رسانده اند. اگر جفت ارز BTC / USDT در زیر خط گردن بسته شود، الگوی سر و شانه ها کامل می شود.

اگر گاوها قیمت را به سرعت به بالای خط گردن نرسانند، احتمالاً فروش بیشتر تشدید خواهد شد. سپس این جفت ارز می تواند روند نزولی خود را به سمت هدف الگوی ۳۱،۶۵۳٫۷۳ دلار آغاز کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزولی (۵۲۲۶۵ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که خرس ها برتری دارند.

هر عقب نشینی احتمالاً در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با مقاومت سختی روبرو خواهد شد. اگر گاوها قیمت را به بالای مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلار برسانند، این دیدگاه منفی بی اعتبار خواهد شد.

ETH/USDT

اتر (ETH) در حال اصلاح روند صعودی شدید چند روز گذشته است. قیمت امروز اتریوم به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۳۱ دلار) افت کرد اما گاوها در تلاشند این روند نزولی را در نزدیکی سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۳،۱۹۵٫۹۸ دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و از ۳۶۰۰ دلار بالاتر رود، گاوها سعی می کنند قیمت این دارایی را به ۴۲۰۰ دلار برسانند. با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI در نزدیکی نقطه میانی سقوط کرده است که نشان می دهد این حرکت صعودی در حال تضعیف است.

اگر خریداران نتوانند از سطح پشتیبانی ۳،۱۹۵٫۹۸ دلاری دفاع کنند، این سقوط می تواند به سطح پشتیبانی بعدی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲،۷۰۹ دلار) برسد. چنین سقوط عمیقی احتمالاً آغاز مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر می اندازد.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) برای اولین بار از ۱۳ دسامبر زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۲۰ دلار) شکست. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۸۵ دلار) شروع به کاهش کرد و RSI به زیر ۴۲ رسید که نشان می دهد خرس ها در تلاش برای به دست آوردن برتری هستند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر روند بهبود فعلی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان دهنده این است که معامله گران در حال نقد کردن دارایی های خود به هنگام افزایش قیمت بایننس کوین هستند. این امر احتمال وقفه در زیر ۴۸۰ دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت جفت ارز BNB / USDT ممکن است به ۴۲۸ دلار و سپس به ۳۴۸٫۷۰ دلار کاهش یابد.

اولین نشانه قدرت، یک شکست و بسته شدن در نزدیکی ۶۱۵ دلار است. چنین حرکتی نشان می دهد که اصلاح به پایان رسیده است و ممکن است این جفت ارز برای از سرگیری روند صعودی آماده باشد. شکسته شدن و نزدیک شدن به ۶۹۱٫۷۷ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که ممکن است قیمت این ارز دیجیتال به ۷۹۶٫۶۴ دلار برسد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. در ۱۶ مه این رقم به بالاترین قیمت کاردانو همیشگی خود در ۲٫۳۴ دلار رسید که در آن ذخیره سود انجام شد. اگر قیمت زیر ۱٫۹۵ دلار شکسته شود، این آلت کوین ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۷۱ دلار) سقوط کند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

بازگشت شدید میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که روند همچنان صعودی است و معامله گران با کاهش قیمت خرید می کنند. برعکس، شکست در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضاست و ممکن است قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۳۹ دلار) کاهش دهد.

در عوض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۲٫۳۴ دلار برسد، جفت ارز ADA / USDT ممکن است روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف بعدی این روند صعودی رسیدن به ۲٫۸۲ دلار و سپس ۳ دلار است. میانگین های متحرک در حال افزایش و RSI بالای ۶۳ نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

DOGE/USDT

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۶ دلار) دفاع کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، Dogecoin (DOGE) می تواند تا ۰٫۵۹ دلار در جایی که گاوها با مقاومت سخت خرس ها مواجه می شوند، حرکت کند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از ۰٫۵۹ دلار کاهش یابد، احتمال وقفه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز DOGE / USDT می تواند تا سطح حمایت ۰٫۳۵ دلار سقوط کند. بازگشت شدید این سطح پشتیبانی می تواند جفت ارز را بین ۰٫۳۵ تا ۰٫۵۹ دلار برای چند روز حفظ کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت کاردانو را به بالای ۰٫۵۹ دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است بالاترین قیمت خود را با ۰٫۷۳ دلار دوباره آزمایش کند. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۰٫۸۳ دلار و سپس ۱ دلار برسد.

XRP/USDT

گاوها امروز این دارایی را با کاهش قیمت به خط حمایت مثلث متقارن خریداری کردند، که این نشان دهنده خرید در سطوح پایین تر است. اکنون خریداران سعی می کنند XRP را بالاتر از خط مقاومت مثلث قرار دهند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز XRP / USDT می تواند شتاب بگیرد و به بالاترین قیمت ۵۲ هفته در ۱٫۹۶ دلار صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان مقاومت عمل کند اما اگر گاوها بتوانند بر آن غلبه کنند، جفت ارز ممکن است به ۲٫۶۸ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۱٫۴۳ دلار) و RSI بالای ۵۳ به معنای برتری آشکار گاوها نیست. اگر قیمت ریپل از خط مقاومت مثلث پایین بیاید، این جفت ارز ممکن است اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند.

در صورت شکست قیمت زیر مثلث، روند به نفع خرس ها تغییر خواهد کرد. که می تواند منجر به کاهش قیمت به ۰٫۸۸ دلار شود.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) در تاریخ ۱۴ ماه مه مقاومت ۴۴ دلاری خود را از دست داد اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. خرس ها در ۱۵ مه قیمت پولکادات خود را به زیر سطح شکست ۴۴ دلار رساندند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹٫۳۴ دلار) مسطح است و RSI نزدیک نقطه میانی است که نشان می دهد اقدامات بدون روند ممکن است برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد.

شکست قیمت در زیر ۳۲٫۵۰ دلار می تواند دروازه های سقوط به سطح پشتیبانی در ۲۶٫۵۰ دلار را باز کند. یک بازگشت از این حمایت نشانگر خرید در سطوح پایین تر است.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از ۴۴ دلار شکسته شود، این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها به خرید خود در سطوح پایین تر خود ادامه می دهند. این امر احتمال بازگشت مجدد به بالاترین قیمت خود را در ۴۹٫۷۸ دلار افزایش می دهد.

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۵ ماه می در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۱۷۸ دلار) شکسته و بسته شد. گاوها سعی کردند قیمت بیت کوین کش را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۶ مه برگردانند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این امر منجر به فروش بیشتر در روز جاری شد و قیمت این دارایی تا سطح ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر در تلاش هستند تا از سطح پشتیبانی ۱۰۰۰ دلار حمایت کنند. با این حال، هر نوع صعود از سطح فعلی احتمالاً با مقاومت شدید در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۷۰ دلار) و سپس در ۱،۳۶۲،۷۴ دلار آمریکا روبرو خواهد شد.

اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، جفت ارز BCH / USDT ممکن است برای چند روز بدون روند باقی بماند.

در صورت تداوم کاهش قیمت و شکسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۹۲۲ دلار) ، این نمای خنثی بی اعتبار خواهد شد. چنین اقدامی می تواند درهای سقوط بیشتر را به ۷۰۰ دلار باز کند. این روند ممکن است به نفع گاوها باشد و قیمت را به بالای ۱،۳۶۲٫۷۴ دلار نزدیک کند.

LTC/USDT

عدم موفقیت گاوها در شگل گیری گُوِه باز شونده صعودی، می تواند باعث جذب سود از سوی معامله گران کوتاه مدت شود. این امر قیمت لایت کوین (LTC) را در تاریخ ۱۲ مه به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰۸ دلار) رساند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگرچه گاوها در تاریخ ۱۳ و ۱۴ مه تلاش برای بهبودی داشتند، اما جهش مجدد به ۳۳۹٫۱۰ دلار رسید. فروش در ۱۵ مه از سر گرفته شد و جفت ارز LTC / USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساند.

امروز گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷۰ دلار) دفاع کنند. با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به پایین آمدن کرده و RSI زیر ۴۵ است که نشان می دهد خرس ها در تلاشند تا دوباره به میدان برگردند.

اگر جفت ارز به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، ممکن است فروش شدیدتر شود و ممکن است جفت ارز به خط حمایت گوه سقوط کند. اگر گاوها قیمت را به بالای ۳۴۰ دلار برسانند، این دیدگاه منفی نفی خواهد شد.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) امروز زیر خط حمایت کانال صعودی شکسته شد اما خرس ها نتوانستند از این نقطه ضعف استفاده کنند. گاوها در حال حاضر تلاش می کنند قیمت یونی سواپ را به این کانال برگردانند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷٫۷۲ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI در قلمرو منفی فرو رفته است و این نشان می دهد خرس ها دارای یک مزیت جزئی هستند. اگر قیمت زیر این کانال بسته شود، این نشان دهنده تغییر روند احتمالی است.

سپس جفت ارز UNI / USDT می تواند به منطقه پشتیبانی ۲۷٫۵۰ تا ۲۵ دلار و سپس به ۲۰ دلار برسد. اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۰ دلار را برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب