سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۵۰ کمپانی بزرگ دنیا که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند (قسمت اول)

برای تجربه کردن بلاک چین فقط یک راه وجود ندارد. کمپانی‌های عمومی در دنیا به غیر از خرید محصولات به وسیله بلاک چین یا سرمایه گذاری مستقیم در استارتاپ های بلاک چین برخی از بزرگ ‌ترین در حال حاضر در این تکنولوژی سهیم شده‌اند. در واقع با نگاهی نزدیک‌تر به فهرست ۲ هزار تایی بزرگ ‌ترین کمپانی‌های عمومی در جهان نشان می‌دهد که نه تنها تمام این کمپانی‌های بزرگ در حال تجربه بلاک چین هستند بلاکه حداقل ۵۰ برند از نام‌های بزرگ در این فهرست، شهرت خود را از بیت کوین وام گرفته‌اند.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

بیت کوین، تتر، اتریوم، ریپل، ترون، لایت کوین، بایننس کوین، کاردانو

سرمایکس: برای آشنایی با این کمپانی‌های بزرگ گزارشی در دو قسمت تهیه شده که در قسمت اول به معرفی و بررسی کمپانی هایی دارای رتبه ۲۶ تا ۵۰ این فهرست پرداخته خواهد شد. در قسمت دوم این گزارش نیز ۲۵ کمپانی برتر باقی مانده که رده‌های اول تا ۲۵ام را به خود اختصاص داده‌اند معرفی خواهند شد.

 

۵۰-  کمپانی امریکن اکسپرس (American express company) با نشان اختصاری: AXP

مکان: ایالات متحده

ارزش: ۳۷/۶۵ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: در لیست گلوبال ۲۰۰۰ در رتبه ۱۱۹ قرار گرفته است این شرکت بزرگ در حال آزمایش راهی برای استفاده از بلاک چین است تا بتواند به فروشندگانش قدرت بیشتری در زمینه عضویت بدهد

 

۴۹-  بانکو بیلبائو ویزکایا آرژانتین، S.A. 550190

مکان اسپانیا

ارزش ۲۹/۲۴ میلیارد دلار

این بانک در رتبه صد و شانزدهم از لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و اعلام کرده که قراردادی ۷۵ میلیون یورویی برای استفاده از ارزهای اتریوم (Ethereum) و هایپر لجر (Hyperledger) منعقد کرده است.

 

۴۸گروه مالی میزوهو ۸۴۱۱

مکان: ژاپن

ارزش ۲۹/۷۳ میلیارد دلار

یکی از اولین آغاز کنندگان پروژه‌های بلاک چین در سطح گسترده، و ۱۱۴ مین کمپانی بزرگ در لیست گلوبال ۲۰۰۰ که امسال بر اساس اطلاعاتی که در گزارش با خروج یکی از مدیران بلاک چین خود دچار افت قابل توجهی شد.

 

۴۷کمپانی بی اچ پی بیلیتون BHP Billiton 614469

مکان استرالیا

ارزش ۴۱/۲۳ میلیارد دلار

این کمپانی اغلب به عنوان بزرگ ‌ترین کمپانی معدن شناخته می‌شود صد و هشتمین کمپانی بزرگ در لیست گلوبال ۲۰۰۰ در زمینه استفاده از بلاک چین است و در حال بهبود زنجیره خود می‌باشد

 

۴۶ – شرکت اوراکل  (Oracle) ORCL

مکان ایالات متحده

ارزش ۳۹/۴۷ میلیارد دلار

از زمانی که به استفاده از ارز دیجیتال هایپر لجر در سال ۲۰۱۷ روی آورده است، در حال آمادگی برای ایجاد پلتفرم بلاک چین اختصاصی خود می‌باشد این کمپانی صد و هفتم این کمپانی در لیست گلوبال ۲۰۰۰ امسال است.

ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال

۴۵شرکت سهامی تن سنت (Tencent) ltd [BMMV2K]

مکان چین

ارزش ۳۵/۲۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: امسال این کمپانی در رتبه ۱۰۵ بزرگ ‌ترین کمپانی‌های لیست گلوبال ۲۰۰۰، اعلام شد و با اداره مالیات دولتی شنژن برای ایجاد بلاک چین در زمینه‌های مالیاتی همکاری می‌کند.

 

۴۴- گروه اِی آي اِی AIA [B4TX8S]

مکان هنگ کنگ

فروش: ۳۱/۹۲ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این شرکت در رتبه ۹۳ لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است این شرکت بزرگ بیمه‌ای در سال گذشته اعلام کرد که از پلتفرمی بیمه‌ای که از ارز دیجیتال هایپر سود می‌برد استفاده می‌کند و حالا تصمیم دارد آن را به شتاب دهنده بلاک چین خود متصل کند.

 

۴۳- گروه تجاری علی بابا [BABA]

مکان چین

ارزش: ۳۷/۸۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: این کمپانی در رتبه ۸۱ لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است این کمپانی بزرگ تجارت الکترونیک یک شرکت زنجیره غذایی را زیر نظر دارد و تصمیم دارد قسمتی از یک سرمایه ۱۴ میلیارد دلاری را در جهت تکنولوژی سرمایه گذاری کند.

 

۴۲– کمپانی متلایف [MET]

مکان ایالات متحده

ارزش ۶۴/۰۸ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین شرکت بزرگ بیمه‌ای در رتبه ۷۸ لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و با همکاری شرکت ساخت سخت‌افزار IBM دارد و کمپانی تکنولوژی بیمه Majesco قصد ساخت پلتفرم بلاک چین برای بیمه را دارد.

 

۴۱شرکت فیس‌بوک (Facebook)

مکان ایالات متحده

فروش ۴۴/۵۹ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این شرکت در رتبه ۷۷ بزرگ ‌ترین کمپانی‌های لیست گلوبال ۲۰۰۰ فوربس قرار گرفته است مارک زاکربرگ توضیح داده است که قصد دارد از بلاک چین در تعدادی از موارد در شرکت استفاده کند.

 

۴۰ موسسه مالی پرودنشال فایننشال (Prudential Financial) [PRU]

مکان ایالات متحده

فروش: ۶۱/۱۳ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این کمپانی مالی بزرگ که به طور گسترده در پشت پرده در حال فعالیت هست در رتبه هفتاد و سوم از لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرارگرفته و پشتیبان بزرگ برای شرکت گروه مالی دیجیتال DIGITAL CURRENCY GROUP می‌باشد.

 

۳۹والت دیزنی (Walt Disney) [DIS]

مکان ایالات متحده

ارزش ۵۶/۸۳ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: وقتی که این کمپانی بزرگ سرگرمی یک بلاک چین داخلی به نام دراگو چین (Dragonchain) را مورد استفاده قرار داد، کارمندان از استارتاپ اختصاصی برای استفاده از جنبه تجاری این پلتفرم بهره بردند.

فناوری بلاک چین ارز دیجیتال

۳۸ شرکت آی بی ام IBM [IBM]

مکان ایالات متحده

ارزش ۸۰/۰۶ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این کمپانی بزرگ کامپیوتری در رتبه شصت و هفتم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و در یک سیستم اپن سورس به طور گسترده از ارز هایپر لجر استفاده می‌کند و چندین سیستم بلاک چین مختلف را در اختیار دارد.

 

۳۷کمپانی خودروسازی فورد موتور (Ford Motor Company) [F]

مکان ایالات متحده

ارزش: ۱۵۹/۵۹: میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: این کمپانی بزرگ اتومبیل در رتبه شصت و هفتم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و از یک گروه تحقیقاتی بلاک چین برای صنعت اتومبیل خود بهره می‌برد و از الگوی خاصی برای کنترل ترافیک پیروی کرده است.

 

۳۶کمپانی پرودنشال (Prudential) [70995]

مکان انگلستان

ارزش: ۱۱۱/۴۸ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این کمپانی در رتبه ۶۶ از لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و به همراهی استارهاب (StarHub) شرکت مخابراتی در سنگاپور، یک پلتفرم بر پایه بلاک چین برای خرید و فروش‌های خرده فروشی ها ابداع کرده است.

 

۳۵اینتسا سن پائولو (Intesa SanPaolo) S.p.A [407683]

مکان ایتالیا

ارزش: ۴۲/۵۲ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: این کمپانی در رتبه ۶۱ از لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است. این بانک ایتالیایی ۱ شرکت پیشرو در زمینه استفاده از بلاک چین های عمومی بوده و ارزهای همانند بیت کوین، تایم استامپ (Timestamp) و اتریوم را مورد استفاده قرار داده است.

 

۳۴ شرکت گلدمن ساکس Goldman Sachs [GS]

مکان ایالات متحده

ارزش: ۴۳/۶۹ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این شرکت در رتبه ۶۰ لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است این بانک برنامه‌های برای بخش بازرگانی با استفاده از بیت کوین برای خود در نظر دارد.

ارزهای دیجیتال

۳۳گروه آی اِن جی ING [BZ5739]

مکان هلند

ارزش ۵۶/۵۸ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین این شرکت در رتبه ۵۶ از لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است شرکت گروه ING از نرم افزارهای اپن سورس که برای پنهان نگاه داشتن هویت کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد سود می‌برد.

 

۳۲شرکت آمازون (amazon.com Inc) [AMZN]

مکان ایالات متحده

ارزش ۱۹۳/۱۹ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این شرکت تجارت اینترنتی بزرگ در رتبه پنجاه و سوم از لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و در برخی از بلاک چین های خود از معادلات ابری بهره می‌گیرد و به تازگی در استارتاپ اتریوم ConsenSys شراکت خود را آغاز کرده است.

 

۳۱ شرکت زیمنس (Siemens) AG [572797]

مکان آلمان

ارزش ۹۴/۴۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این شرکت بزرگ صنعتی در رتبه پنجاه و یکم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است و در LO3 نیز که یک استارتاپ بلاک چین در زمینه انرژی است سرمایه گذاری کرده است تا به همسایه‌ها کمک کند بتوانند انرژی خورشیدی را به صورت مستقیم از یکدیگر خریداری نمایند.

 

۳۰مورگان استنلی (Morgan Stanley) [MS]

مکان ایالات متحده

ارزش ۴۵/۵۹ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این شرکت بزرگ که در رتبه پنجاه و لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است علاوه بر تضمین آینده‌ای روشن برای مشتریانش، گزارشی در مورد تأثیرات ماین کردن بیت کوین بر روی محیط زیست منتشر کرده است.

 

۲۹ شرکت اینتل (Intel Corporation) [INTC]

مکان ایالات متحده

ارزش: ۶۴/۰۳ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: از وقتی که پلتفرم ساتوث Sawtooth با کنسرسیوم هایپر لجر ادغام شده است این شرکت کامپیوتری بزرگ، به رتبه ۴۹۲۰ گلوبال ۲۰۰۰ ارتقا یافته و بر روی چگونگی کمک سخت‌افزارها به بلاک چین تمرکز کرده است.

 

۲۸شرکت نسله Nestle [712387]

مکان سوئیس

ارزش ۹۱/۲۳ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این شرکت بزرگ صنایع غذایی در سوئیس دارای رتبه ۴۸ در لیست گلوبال ۲۰۰۰ می‌باشد و در حال حاضر بخشی از کنسرسیومی است که با IBM در جهت حذف واسطه‌های غیر ضروری در راه جا به جایی اجناس همکاری می‌کند.

 

۲۷ اسبر بانک روسیه Sberbank [476798]

مکان روسیه

ارزش ۴۶/۳۳ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین این بانک چهل و هفتمین شرکت عمومی بزرگ بر اساس لیست گلوبال ۲۰۰۰ است که یک آزمایشگاه بلاک چین را در سال ۲۰۱۷ افتتاح کرد و در حال کار بر روی راهکارهای امنیتی جهت ایجاد همکاری‌هایی در سیستم های بلاک چین می‌باشد.

 

۲۶شرکت فایزر  Pfizer [PFE]

مکان ایالات متحده

ارزش ۵۲/۶۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین این شرکت به عنوان چهل و چهارمین شرکت بزرگ در لیست گلوبال ۲۰۰۰ ثبت شده است این شرکت بزرگ داروسازی در مراحل اولیه پروژه‌ای به نام کرونیکلد (استارتاپ بلاک چینی برای زنجیره‌های مواد اولیه) قرار دارد.

 

پایان قسمت اول

ادامه دارد…

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location