سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

بازار ارز‌های دیجیتال بسیار وسیع است و هر سرمایه‌گذار به روش خود در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کند، در حالی که اکثر سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود کوتاه مدت هستند، اما بسیاری نیز دید بلند مدت دارند و در تلاش برای پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند.

در حالی که در هر دو روش معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال تلاش می‌کنند تا با خرید در قیمت کمتر و فروش در قیمت بالاتر سود بدست آورند، اما تفاوت‌های بسیار بزرگی پیرامون سرمایه‌گذاری کوتاه و بلند مدت وجود دارد که دانستن آن‌ها قبل از سرمایه‌گذاری و خرید ارز‌های دیجیتال اهمیت پیدا می‌کند. هر کاربر براساس شرایط و نیاز‌های خود می‌تواند سرمایه‌گذاری بلند یا کوتاه مدت را انتخاب کند، هر روش مزایا و معایب خود را دارد و تمام ارز‌های دیجیتال مناسب خریداری در هر دو روش نیستند. در این مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را کامل معرفی و بررسی می کنیم و اگر می خواهید سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام دهید، به مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مراجعه کنید.

سرمایه‌گذاری بلند مدت ارز دیجیتال چگونه است؟

شکی وجود ندارد که بازار ارز‌های دیجیتال برای برخی از سرمایه‌گذاران در دهه گذشته بسیار سودآور بوده است و بسیاری را به میلیونر‌های جدید بازار‌های مالی تبدیل کرده است، اما در حالی که همه ما داستان‌هایی را از سود‌های چشمگیر و سریع ارز‌های دیجیتال شنیده‌ایم اما در اکثر زمان‌ها، سودآوری قابل توجه از بازار ارز‌های دیجیتال به زمان نیاز دارد.

ارز‌های دیجیتال همواره نوسانات شدید قیمتی دارند و در حالی که این روند به شکل صعودی می‌تواند به معنای سود چند صد درصدی برای شما باشد، اما در روند نزولی نیز ضرر‌ها بسیار قابل توجه می‌شوند. موضوعی که سرمایه‌گذاری و ترید کوتاه مدت ارز‌های دیجیتال را با ریسک زیادی همراه می‌کند و باعث ایجاد استرس در میان سرمایه‌گذاران می‌شود.

سرمایه گذاری بلندمدت ریسک کمتری دارد

با این حال، بازار ارز‌های دیجیتال یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مبتدی و حرفه‌ای که به دنبال تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود هستند ارائه می‌کند. هدف استراتژی بلند مدت، خرید یک ارز دیجیتال آینده دار و سپس نگهداری و در نهایت فروش آن در محدوده‌های قیمتی بالا است. در حالی که این روند به طور کلی ساده به نظر می‌رسد، اما شناسایی ارز‌های دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری بلند مدت آسان نیست. به همین دلیل در ادامه این مقاله برخی ارز‌های مناسب سرمایه‌گذاری بلند مدت که تا به امروز نشان داده‌اند پروژه‌های معتبری هستند و پتانسیل رشد‌های قیمتی در آینده نزدیک دارند را بررسی می‌کنیم.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت کدامند؟

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که می‌خواهید با خیال راحت‌تری در بازار ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و به شکل بلند مدت سود خود را دریافت کنید، این ارز‌های دیجیتال را از دست ندهید:

بیت کوین

در تقریباً تمام لیست‌های بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت، نام بیت کوین آورده شده است و برای این موضوع دلایل خوبی وجود دارد.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بازار به شمار می‌رود که در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. ساتوشی ناکاموتو با عرضه بیت کوین، مفهوم فناوری بلاک چین را معرفی کرد و انقلابی را در نحوه تأیید، ثبت و انجام تراکنش‌ها ایجاد کرد. اولین و محبوب‌ترین بودن باعث شده است تا بیت کوین از سال 2009 تا به امروز به عنوان برترین ارز دیجیتال بازار از نظر ارزش بازار باشد و بعید است که بزودی این روند تغییر کند.

علاوه بر سابقه فعالیت درخشان، بیت کوین عرضه محدودی نیز دارد و در نهایت تنها 21 میلیون بیت کوین استخراج خواهد شد. محدودیت تعداد باعث می‌شود تا بیت کوین مشابه فلزات گرانبها مانند طلا باشد که این موضوع می‌تواند در طول زمان به افزایش ارزش آن کمک کند. زیرا همانطور که هر ساله افراد بیشتری به بیت کوین علاقه‌مند می‌شوند، کاهش عرضه ممکن است همراه با افزایش تقاضا به افزایش بالقوه قیمت منجر شود.

بیت کوین از جمله امن‌ترین و غیرمتمرکز‌ترین ارز‌های دیجیتال بازار نیز شناخته می‌شود. وظیفه تأمین امنیت و پردازش تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین بر عهده مشارکت‌کنندگانی است که به نام استخراج‌کنندگان یا ماینر‌ها فعالیت می‌کنند و علاوه بر تأمین امنیت بیت کوین، آن را در برابر سانسور یا دستکاری بسیار ایمن و مقاوم می‌کنند. موضوعی که باعث ایجاد ماهیت غیرمتمرکز برای بیت کوین می‌شود و آن را در برابر خطراتی مانند هک که بسیاری از پروژه‌های بلاک چینی را نابود کرده‌اند مقاوم می‌سازد.

بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال بازار است

علاوه بر این موارد، بیت کوین در حال حاضر به طور گسترده به عنوان یک ارز مناسب ذخیره ثروت و همچنین یک روش پرداختی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. هر ساله پذیرش جهانی بیت کوین افزایش پیدا می‌کند و هم اکنون شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، اسکوئر و پی پال پذیرش بیت کوین را به عنوان یک ابزار پرداختی آغاز کرده‌اند. کشور‌هایی مانند السالوادور بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که طی سالیان آینده کشور‌ها و شرکت‌های بیشتری بیت کوین را به عنوان یک ارز و ابزار پرداختی بپذیرند که به پتانسیل سرمایه‌گذاری بلندمدت آن کمک می‌کند. اطلاعات بیشتر درباره این ارز دیجیتال را می توانید در صفحه فروش بیت کوین به دست آورید.

کاردانو

کاردانو یک پلتفرم بلاک چینی است که به هدف ارائه زیرساخت ایمن و مقیاس‌پذیر برای توسعه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و قرارداد‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این ارز دیجیتال توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم راه‌اندازی شد و با ویژگی‌های جذاب خود محبوبیت قابل توجهی را در بازار ارز‌های دیجیتال بدست آورده است.

کاردانو یک پلتفرم با ایمنی بالا و کاربرد مناسب است که فعالیت بی‌عیب پ برنامه‌های اجرا شده در این شبکه را تضمین می‌کند و باعث می‌شود تا خیال سرمایه‌گذاران بلند مدت خریدار این ارز دیجیتال از بابت مشکلاتی مانند هک و نفوذ راحت باشد.

کاردانو همچنین از مقیاس‌پذیری خوبی بهره‌مند است و در آینده و با افزایش تعداد کاربران بلاک چین و استفاده‌کننده ارز دیجیتال، می‌تواند پاسخگوی کاربران جدید باشد و بدون کاهش سرعت یا افزایش هزینه، به آن‌ها خدمات دهد. همانند بیت کوین، کاردانو نیز یک پروژه غیرمتمرکز است و علاوه بر فعالیت به شیوه غیرمتمرکز، مدیریت و توسعه آن نیز به کمک حاکمیت و در سیستم دائو انجام می‌گیرد.

اکوسیستم غیرمتمرکز و خودپایدار کاردانو با مکانیزم استیکینگ و رای‌گیری فعالیت می‌کند که به دارندگان توکن ADA این امکان را می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند و حق رأی داشته باشند. علاوه بر آن، کاردانو در تلاش است تا با دستگاه‌های نظارتی و قانون‌گذاری تا جایی که به ماهیت آن آسیبی وارد نشود همکاری داشته باشد و بنابراین احتمال ایجاد مشکلات قانونی برای این پروژه ارز دیجیتالی کم است.

تیم کاردانو به رشد اکوسیستم نیز توجه ویژه‌ای داشته‌اند و طی سالیان گذشته در تلاش برای جذب مشارکت و همکاری با سازمان‌ها و دولت‌های مختلف موفق بوده‌اند. ادامه این مشارکت‌ها به طور بالقوه می‌تواند منجر به افزایش پذیرش پلتفرم کاردانو و ارز دیجیتال بومی آن یعنی ADA شود که ممکن است بر ارزش بلندمدت آن نیز تأثیر مثبت بگذارد.

در نهایت کاردانو توسعه و بهبود مستمر دارد و تیم توسعه آن به طور مداوم مشکلات آن را برطرف کرده و ویژگی‌ها و پیشرفت‌های مختلفی را در شبکه اعمال می‌کنند. تیم توسعه شناخته شده و حرفه‌ای کاردانو، اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذاران بلند مدت این ارز دیجیتال خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صفحه خرید کاردانو مراجعه کنید.

چین لینک

در وبسایت خود chain.link گفته شده که چین لینک یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین اتریوم توسعه یافته است و به هدف پر کردن شکاف میان قرارداد‌های هوشمند و داده‌های دنیای واقعی با ارائه فید‌های داده قابل اعتماد و غیرقابل دستکاری فعالیت می‌کند. چین لینک طی چند سال گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است و به پروژه جذابی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است.

چین لینک به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل، به قرارداد‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا به طور ایمن با منابع داده خارجی، رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و سیستم‌های بانکی سنتی تعامل داشته باشند. این ویژگی برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) بسیار مهم است، به انتقال داده‌های دنیای واقعی به بلاک چین کمک می‌کند و موارد استفاده بالقوه برای قرارداد‌های هوشمند را گسترش می‌دهد.

با توجه به گسترش فناوری بلاک چین و افزایش علاقه عمومی به استفاده از این دارایی‌های دیجیتال، در آینده نزدیک ممکن است بسیاری از خدمات و فعالیت‌های سنتی در تلاش برای استفاده از نوآوری‌های بلاک چین باشند و در این بین چین لینک می‌تواند به عنوان پلی برای اتصال دنیای سنتی و دنیای نوین دیجیتالی عمل کند و کارایی برنامه‌های غیرمتمرکز را افزایش دهد.

فناوری‌های اوراکل‌های غیرمتمرکز مانند چین لینک می‌توانند در بخش‌های مختلفی مانند مالی، بیمه، بازی و مدیریت زنجیره‌های تأمین مورد استفاده قرار گیرند و علاوه بر کاربران، توسعه‌دهندگان نیز از خدمات این اوراکل‌ها برای بهبود عملکرد برنامه و توسعه برنامه‌های جدید بهره‌مند شوند. با افزایش استفاده و کاربرد‌های چین لینک، قیمت توکن آن نیز می‌تواند روند صعودی پیدا کند.

چین لینک همچنین تا به امروز مشارکت‌ها و ادغام‌های متعددی را با پروژه‌های برجسته بلاک چین، شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان داده ایجاد کرده است. این همکاری‌ها به گسترش اکوسیستم چین لینک و پذیرش فناوری اوراکل آن کمک شایانی می‌کنند و این شرکای برجسته، می‌توانند به دوام و موفقیت طولانی مدت ارز دیجیتال چین لینک کمک کنند.

اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و ویژگی‌های جذابی دارد که آن را به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل می‌کند.

اتریوم دارای یک شبکه بلاک چین قوی و تثبیت شده است که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است. این ارز دیجیتال دارای یک جامعه بزرگ شامل توسعه‌دهندگان شناخته شده و فعال است که به ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز متعدد (dApps) و قرارداد‌های هوشمند بر بستر بلاک چین آن کمک می‌کنند. این شبکه بزرگ و اکوسیستم گسترده‌ای که پیرامون اتریوم ساخته شده است منجر به دوام طولانی مدت این ارز دیجیتال می‌شود و جایگاه برتر آن را در بازار حفظ می‌کند.

اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر بازار است

اتریوم همچنین ارز دیجیتالی بود که مفهوم قرارداد‌های هوشمند را معرفی کرد و در نتیجه، ساخت و فعالیت حوزه‌های مختلفی مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) را امکان‌پذیر کرد. شبکه اتریوم هم اکنون با فاصله زیادی نسبت به دیگر شبکه‌ها و با داشتن بیشترین سهم در لیست برترین شبکه‌های بازار‌های مالی و برنامه‌های غیرمتمرکز قرار گرفته است و بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم از جمله شناخته شده‌ترین افراد در حوزه بلاک چین و ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود و تیم حرفه‌ای اتریوم تا به امروز به طور مداوم به توسعه و بهبود این شبکه محبوب غیرمتمرکز ادامه داده‌اند. این ارتقا‌ها تا به امروز بار‌ها منجر به رشد‌های قیمتی اتریوم شده‌اند و در آینده نیز با بهبود هرچه بیشتر و رفع مشکلات قدیمی، اتریوم می‌تواند جایگاه و قیمت خود را بهبود بخشد.

اتریوم همچنین به صورت جهانی شناخته شده است و پذیرش قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های بزرگ به دست آورده است. این علاقه سازمانی به اعتبار اتریوم کمک می‌کند و شانس موفقیت بلندمدت آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ادغام اتریوم در سرویس‌ها و پلتفرم‌های مالی مختلف نشان‌دهنده پذیرش و کاربرد رو به رشد آن است که می‌تواند بر ارزش آن در طول زمان تأثیر مثبت بگذارد. در صفحه قیمت اتریوم، توضیحات بیشتری در این زمینه داده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

ریسک و خطرات سرمایه‌گذاری بلند مدت

در حالی که ارز‌های معرفی شده در این مقاله همگی معتبر هستند و پتانسیل رشد قابل توجهی طی ماه‌ها و سال‌های آینده دارند، اما هیچ زمان سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال بی‌خطر نخواهد بود. ریسک در ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری به روش بلند مدت نسبت به کوتاه مدت کمتر است که آن را به گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاران مبتدی تبدیل می‌کند، اما این روش همچنان خطراتی را با خود به همراه دارد.

عملکرد خوب شبکه‌های بلاک چینی همواره به معنی رشد قیمتی ارز دیجیتال آن‌ها نیست و برخی زمان‌ها شبکه‌های برتر حتی در روز‌های خوب بازار نیز افزایش قیمتی ثبت نمی‌کنند. علاوه بر آن، در اکثر مواقع نمی‌شود زمان مشخصی را برای کسب سود مشخص کرد. بنابراین سرمایه‌گذاران برای کسب سود در روش بلند مدت ممکن است از چند هفته تا چند سال زمان نیاز داشته باشند، موضوعی که باعث می‌شود تا این روش مناسب تمام افراد نباشد.

با این حال مزایای زیاد سرمایه‌گذاری بلند مدت باعث شده است تا این روش مورد توجه بسیاری قرار گیرد و اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، مهم است لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت این مقاله و ویژگی‌های برتری که برای هرکدام گفته شد را از یاد نبرید.

سوالات متداول

کسب سود در سرمایه‌گذاری بلند مدت چقدر طول می‌کشد؟

براساس شرایط سرمایه‌گذار و بازار، زمان مورد نیاز برای کسب سود با استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت متغیر است. معمولاً سرمایه‌گذاری بلند مدت از چند ماه شروع می‌شود و ممکن است تا چند سال ادامه داشته باشد.

در زمان انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت به چه مواردی دقت کنم؟

در هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای کسب سود در بلند مدت، باید به پتانسیل رشد آینده آن توجه داشته باشید. مواردی مانند بررسی ارزش بازار، وایت پیپر پروژه، موارد استفاده و کاربرد‌ها، محبوبیت شبکه، امنیت، پایداری و سابقه تیم توسعه می‌تواند در این تصمیم به شما کمک کند.

آیا خرید ارز دیجیتال و هودل برای سرمایه‌گذاری بلند مدت کافی است؟

در حالی که اکثر افراد برای سرمایه‌گذاری بلند مدت از روش هودل استفاده می‌کنند، اما تنها راه کسب سود بلند مدت از ارز‌های دیجیتال هودل نیست. قرض دادن دارایی‌ها و استیکینگ از جمله دیگر مواردی هستند که در سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت برای کسب سود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version