video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت اتر ،بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در طی چند روز گذشته قیمت اتر (ETH) با ادامه روند رو به رشد خود، بهترین ارز دیجیتال بوده است. قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار خرید و فروش ارز دیجیتال از نظر ارزش امروز از ۳۳۰۰ دلار عبور کرد و حجم معاملات آن به ارزش بازار ۳۸۱٫۶ میلیارد دلار رسید.

طبق داده های Infinite Market Cap، اتر اکنون به بیست و چهارمین دارایی بزرگ جهان تبدیل شده است که را برتر از نام هایی مانند Mastercard ، NVIDIA ، Walt Disney ، Bank of America و Home Depot قرار داده است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

با این حال، اتر اگر بخواهد به بیت کوین برسد، کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، زیرا تسلط بازار آن در سطح ۱۶٫۴٪ بسیار کمتر از ۴۷٪ بیت کوین است. هنوز هم، افزایش ارزش اتر برای بخش ارزش مثبت است زیرا ان امر احتمالاً توجه سرمایه گذاران نهادی را به خود جلب می کند.

مدیران صندوق به سختی می توانند این دو ارز دیجیتال برتر را نادیده بگیرند، چرا که بازارهای آنها از نام های محبوب وال استریت پیشی می گیرد. این امر می تواند برای جذب پول تازه به بخش ارز دیجیتال ادامه یابد و قیمت ها را بالاتر ببرد.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا روند آنها و اهداف احتمالی آنها را تعیین کنیم.

BTC/USDT

بیت کوین به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵۹۱۵ دلار) بازگشت که نشان می دهد گاوها در حال سقوط هستند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت بیت کوین این دارایی دیجیتال را به ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار تا ۶۴،۸۴۹٫۲۷ دلار در منطقه مقاومت برسانند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، فتیله نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها در تلاشند تا قیمت این دارایی را در بیش از ۵۸۰۰۰ دلار را حفظ کنند. اگر خریداران نتوانند این کار را انجام دهند، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز BTC / USDT می تواند اصلاح قیمت را به ۵۲۳۲۳٫۲۱ دلار و سپس به ۵۰۴۶۰ دلار برساند. یک بازگشت از این سطح می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

متناوباً، اگر گاوها از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند، این نشان دهنده قدرت است. اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را در بالاتر از ۵۸،۰۰۰ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می تواند صعود تدریجی را به این منطقه آغاز کند. مرحله بعدی روند صعودی ممکن است پس از افزایش جفت ارز به بالاتر از ۶۴،۸۴۹٫۲۷ دلار آغاز شود.

ETH/USDT

اتر طی چند روز گذشته در یک کانال صعودی معامله می شد. گاوها در اول ماه مه قیمت آن را به بالای خط مقاومت کانال افزایش دادند و منجر به افزایش مومنتوم شدند. اتر هم اکنون می تواند به سطح ۳۵۱۳ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و این نشان می دهد گاوها در میدان برتری دارند. با این حال، RSI بالای ۸۰ نشان می دهد که در کوتاه مدت این روند صعودی با خرید بیش از حد روبرو شده و جفت ارز ETH / USDT ممکن است به زودی وارد اصلاح یا ثبات جزئی شود.

اگر گاوها اجازه ندهند که قیمت اتریوم این دارایی دوباره به این کانال وارد شود، نشان دهنده این است که معامله گران در کاهش قیمت ها این دارایی را خریداری می کنند چرا که انتظار دارند این روند صعودی ادامه داشته باشد. برعکس، اگر خرس ها قیمت را گاهش داده و آن را در زیر ۲۸۵۰ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۸۶ دلار) سقوط کند.

BNB/USDT

پس از تشکیل الگوی شمعی Doji در تاریخ ۱ و ۲ مه ، بایننس کوین (BNB) امروز روند صعودی خود را از سر گرفت. هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در منطقه خرید بیش از حد است که نشان می دهد گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را در بالای ۶۳۹ دلار حفظ کنند، جفت ارز BNB / USDT می تواند مسیر خود را به سمت هدف الگوی ۸۰۸٫۵۷ دلار آغاز کند.

بر خلاف این فرض، اگر گاوها نتوانند قیمت بایننس کوین این دارایی را در بالای ۶۳۹ را حفظ کنند، خرس ها سعی می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵۲ دلار) کاهش دهند.

با این حال، اگر قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این جفت ارز می تواند به خط حمایت مثلث و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۲۱ دلار) سقوط کند.

XRP/USDT

XRP از سطح ۱٫۶۶ دلار کاهش یافت و در ۲ ماه مه یک الگوی شمعی روزانه ایجاد کرد. این روند امروز با الگوی شمعی Doji دنبال شد که نشان دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس هاست.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر این عدم قطعیت به سمت نزولی برود، جفت ارز XRP / USDT می تواند در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۳۶ دلار) اصلاح شود، که احتمالاً به عنوان یک پشتیبانی قوی عمل می کند.

بازگشت شدید نرخ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که معامله گران با افت قیمت ریپل این دارایی را خریداری می کنند. اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۶۶ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا سطح ۷۸٫۶٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱٫۷۳ دلار افزایش یابد و سپس بالاترین قیمت ۵۲ هفته را در سطح ۱٫۹۶ دلار دوباره امتحان کند.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI نزدیک به ۶۱ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. در صورت شکست سطح پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین اقدامی نشان می دهد که معامله گران در حال نقد کردن دارایی های خود هستند و این امر می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۰۱ دلار) کاهش دهد.

DOGE/USDT

این عدم اطمینان به صورت صعودی برطرف شد و گاوها Dogecoin (DOGE) را به سطح مقاومت ۰٫۳۴ دلار در اول ماه مه افزایش دادند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۸ دلار) و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند. جفت ارز DOGE / USDT اکنون می تواند بالاترین قیمت خود را در ۰٫۴۵ دلار آزمایش کند.

اگر گاوها قیمت دوج این دارایی را به بالای این مقاومت برسانند، روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۰٫۶۵ دلار از سر گرفته شود.

اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی یا سطح مقاومت پایین بیاید و پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بشکند، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۷ دلار) بوده است و این نشان می دهد که گاوها عجله ای برای ذخیره سود ندارند. آین آلت کوین برای ادامه حرکت صعودی و رسیدن به منطقه مقاومت ۱٫۴۸ تا ۱٫۵۵ دلار در مسیر خود باقی مانده است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز ADA / USDT ممکن است در منطقه مقاومت به یک مانع برخورد کند زیرا خرس ها دوباره تلاش می کنند جهت را معکوس کنند و قیمت را برای چند روز دیگر در محدوده ۱٫۰۳ تا ۱٫۴۸ دلار نگه دارند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI بالای ۵۶ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای این منطقه برسانند، این جفت ارز می تواند سفر خود را به ۲ دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاردانو از سطح فعلی کاهش یابد و از میانگین متحرک پایین بیاید، ممکن است این جفت ارز تا سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار سقوط کند.

DOT/USDT

پس از تردید در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۶٫۹۴ دلار) در تاریخ ۱ و ۲ مه، گاوها امروز Polkadot (DOT) را به بالای این سطح رساندند. با این حال، فتیله طولانی روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و با هر افزایش در حال فروش دارایی های خود هستند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک ثابت هستند و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. اگر آنها بتوانند قیمت را بالاتر از ۵۰ روزه میانگین متحرک ساده قرار دهند و حفظ کنند، این تعادل به نفع گاوها متمایل خواهد شد. این امر می تواند دروازه های انتقال به ۴۲٫۲۸ دلار را باز کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، قیمت پولکادات جفت ارز DOT / USDT ممکن است به ۳۲٫۵۰ دلار کاهش یابد. گاوها احتمالاً از این سطح به شدت دفاع می کنند اما اگر خرس ها بر آنها غلبه کنند، قیمت این جفت ارز می تواند به محدوده ۲۶٫۵۰ دلار سقوط کند.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) در تاریخ ۲۹ آوریل شاهد ذخیره سود در سطح ۴۴ دلار بود و وارد یک اصلاح جزئی شد. با این حال، گاوها موفق شدند سطح مقاومت قبلی را در ۳۹٫۶۰ دلار به سطح پشتیبانی تبدیل کنند که این یک نشانه مثبت است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

روند صعودی امروز از سر گرفته شده و جفت ارز UNI / USDT به بالاترین قیمت خود در دلار ۴۵ رسیده است. اگرچه RSI هنوز در مورد واگرایی منفی هشدار می دهد، اما افزایش شدید میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷٫۴۱ دلار) نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

اگر گاوها قیمت این دارایی را بالای ۴۴ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به خط مقاومت کانال صعودی در ۵۰ دلار برسد. اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این نمای صعودی باطل خواهد شد. سپس این جفت ارز می تواند به خط حمایت این کانال سقوط کند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

LTC/USDT

پس از اصلاح یک روزه در تاریخ ۲ مه ، لایت (LTC) امروز سفر خود را به سمت بالا آغاز کرده است. این نشان می دهد که احساسات همچنان صعودی است و معامله گران در کاهش قیمت جزئی این دارایی را خریداری می کنند. اکنون گاوها سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالاتر از سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۲۸۶٫۰۲ دلار برسانند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین ، جفت ارز LTC / USDT می تواند تا سطح ۷۸٫۶٪ در سطح ۳۰۷٫۵۸ دلار و سپس به ۳۳۵٫۰۳ دلار برسد. رشد تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۷ دلار) و RSI بالای ۶۱ نشان می دهد تقاضا بیش از عرضه است.

اگر قیمت این دارایی از سطح ۲۸۶٫۰۲ دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین اقدامی نشان می دهد که معامله گران در حال نقد کردن دارایی های خود به هنگام ازایش قیمت لایت کوین هستند که می تواند منجر به کاهش قیمت این دارایی به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۰ دلار) شود.

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱ مه از سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۰۱۲٫۲۹ دلار کاهش یافت، اما این اصلاح برای یک مدت کوتاه بود زیرا گاوها این دارایی را به هنگام کاهش قیمت در تاریخ ۲ مه خریداری کردند. این امر نشان دهنده تقاضای شدید در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

با این حال، دنباله بلند شمعدانی امروز نشان می دهد که خرس ها دارایی خود را با افزایش قیمت به بالاتر از ۱۰۱۲٫۲۹ دلار به فروش می رسانند. اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۹۵۰٫۴۶ دلار برسد، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۷۹ دلار) سقوط کند.

شکست در زیر این سطح نشان می دهد که مونتوم تضعیف شده و درهای سقوط احتمالی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷۰۳ دلار) باز می شود.

برعکس، اگر گاوها موفق به حفظ قیمت این دارایی در بالاتر از ۱۰۱۲٫۲۹ دلار شوند، قیمت جفت ارز BCH / USDT می تواند تا ۱،۱۰۰٫۷۸ دلار افزایش یابد و سپس بالاترین قیمت ۵۲ هفته را در سطح ۱۲۱۳٫۵۱ دلار دوباره آزمایش کند. میانگین متحرک در حال افزایش و RSI بالای ۶۲ ، نشانگر این است که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس