سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی 15 مورد از بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال

در دنیای پر رمز و راز ارزهای دیجیتال، جستجو ابزاری که بتواند ما را در خصوص خرید و فروش در این بازار راهنمایی کند، همواره چالش‌برانگیز بوده است. اندیکاتورها به عنوان ابزارهای تحلیلی در دنیای ارزهای دیجیتال نقشی اساسی دارند. این ابزارها تحلیل‌های تاریخی و آماری را به صورت گرافیکی نمایش می‌دهند و به کاربران اطلاعات مهمی درباره روند و عملکرد ارزها ارائه می‌کنند. هدف اصلی استفاده از اندیکاتورها، تشخیص الگوها، ترندها، تغییرات قیمتی و نقاط ورود و خروج بهینه به منظور کمک به تصمیم‌گیری‌های موفق‌تر در خصوص خرید، فروش و مدیریت سرمایه است.

اما مهم‌ترین پرسش این است: "کدام اندیکاتور بهترین اندیکاتور برای تحلیل ارز دیجیتال است؟" آیا اندیکاتوری وجود دارد که به تنهایی توانایی تحلیل کامل بازار را داشته باشد؟  در این مقاله، ما به دنبال یافتن بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال هستیم؛ اندیکاتوری که به کمک آن بتوانیم به تحلیل علمی‌تر، پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و سرمایه‌گذاری موفق‌تر در بازار ارزهای دیجیتال دست یابیم. ما را همراهی کنید.

 

اندیکاتور ADX

راهنمای ADX درواقع شاخص میانگین حرکت جهت‌دار است. این اندیکاتور با عنوان "Average Directional Movement Index" شناخته می‌شود. اندیکاتور ADX نمونه‌ای از ابزارهای روندی بوده و از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

·        منحنی DI+

·        منحنی DI-

·        منحنی اصلی ADX

همان طور که در سایت investopedia نیز گفته شده، خط ADX از ترکیب دو اندیکاتور DI+ و DI- ایجاد می‌شود. در حالتی که خط ADX در فرآیند تجزیه و تحلیل یک سهم ارتفاع ‌یابد، نشان‌دهنده وجود روند در بازار است. بازار با روند می‌تواند شامل حرکت نزولی یا صعودی باشد. افقی بودن و عدم وجود شیب در خط ADX به معنای کاهش تراکنش‌ها و فعالیت‌های بازار است.

لازم به ذکر است که وقتی مقدار DI+ نسبت به DI- بیشتر باشد، نشانه روند صعودی در بازار است. اگر این تناسب عوض شود و مقدار اندیکاتور DI- نسبت به DI+ افزایش یابد، نشان‌دهنده حرکت نزولی در بازار خواهد بود.

در مقاله اندیکاتور ADX ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 اندیکاتور ADX

 

اندیکاتور TMA

اندیکاتور TMA (شاخص میانگین متحرک مثلثی) یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال معتبر در بازارهای مالی است که به تحلیل‌گران و معامله‌گران کمک می‌کند تا نمودار تغییرات قیمت را بهبود داده و روند بازار را به شکلی کارآمد‌تر و قابل فهم‌تر نمایش دهند. این ابزار با ترکیب ویژگی‌های میانگین متحرک، یک نمودار صاف و تراز با روند بازار را ایجاد می‌کند.

شاخص میانگین متحرک مثلثی ترکیبی از اطلاعات گذشته و فعلی را به کار می‌برد تا نمودار تغییرات قیمت را به شکلی مطلوب‌تر نشان دهد. از طریق اندیکاتور TMA، نویزها و اختلالات کوتاه‌ مدت بازار کاهش یافته و نمودار بازار به نحوی بهینه‌تر ارائه می‌شود که روند اصلی بازار به وضوح قابل مشاهده باشد.

واحد اصلی اندیکاتور TMA مبتنی بر میانگین‌گیری و وزن‌دهی به داده‌هاست. این ویژگی باعث می‌شود که اطلاعات جدید بیشتری در نمودار تأثیر بگذارند و نمودار به شکلی متعادل تراز باشد. همچنین، تفکیک روندهای بازار از جمله مزایای مکانیزم این ابزار می‌باشد.

از اهمیت دیگر اندیکاتور TMA می‌توان به توانایی کمک به تشخیص مواقع ورود و خروج از معاملات اشاره کرد. با بهبود دیدگاه به تغییرات نمودار توسط این اندیکاتور، معامله‌گران می‌توانند موقعیت‌های معاملاتی فرصت‌هایی را تشخیص دهند که بهینه‌ترین زمان برای ورود یا خروج از بازار را ایجاد می‌کنند.

به عبارتی، اندیکاتور TMA با بهره‌گیری از میانگین متحرک، به معامله‌گران ابزاری قدرتمند ارائه می‌دهد تا روند بازار را به طور دقیق‌تر و کارآمدتر تحلیل کرده و به نتایج بهتری در معاملات خود دست یابند. این ابزار باعث افزایش دقت و اطمینان معامله‌گران در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی می‌شود و بهبودی چشمگیر در تجزیه و تحلیل بازار ایجاد می‌کند.

در مقاله اندیکاتور TMA ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور OBV

شاخص حجم موجودی (OBV) یکی از انواع بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال است که برای تحلیل حرکت قیمت‌ها و تاثیر حجم معاملات استفاده می‌شود. OBV به عنوان یک اندیکاتور مبتنی بر حجم، تلاش معامله‌گران برای تغییر قیمت‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند به تشخیص روندهای بازار، تغییرات قوت تقاضا و عرضه، و تأیید یا عدم تأیید تغییرات قیمت کمک کند. مفهوم اساسی در OBV این است که حجم معاملات در هر روز بر اساس جهت حرکت قیمت تعیین می‌شود. در صورتی که قیمت در روز جاری افزایش یابد، حجم معاملات به طور مثبت به OBV افزوده می‌شود؛ اگر قیمت کاهش یابد، حجم معاملات به طور منفی بر OBV تاثیر می‌گذارند و در صورتی که قیمت تغییر نکند، حجم معاملات به اندازه صفر به OBV اضافه می‌شود.

این اندیکاتور می‌تواند نقاط ورود و خروج معاملات را تشخیص دهد. زمانی که OBV با قوت صعود می‌کند، نشان‌دهنده این است که حجم معاملات در زمان صعود قیمت افزایش می‌یابد که این می‌تواند نشانگر تقاضای قوی از سمت خریداران باشد. از طرف دیگر، اگر OBV با قوت کاهش یابد، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که حجم معاملات در زمان نزول قیمت افزایش یافته است که این می‌تواند نشانگر افزایش عرضه توسط فروشندگان باشد.

همچنین، OBV می‌تواند در تشخیص تأیید یا تکذیب تغییرات قیمت کمک‌کننده باشد. هنگامی که قیمت افزایش یابد و OBV نیز با قوت بالا رود، می‌تواند تأییدی برای افزایش قیمت باشد. از سوی دیگر، اگر قیمت افزایش یابد و OBV کاهش یابد، ممکن است نشانگر تکذیب افزایش قیمت باشد و بگوید که تغییرات قیمت پایدار نیست.

به عبارت دیگر، OBV با ترکیب حرکت قیمت و حجم معاملات، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد که به تحلیل‌گران و معامله‌گران کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات در معاملات خود بگیرند. این ابزار قابلیت تشخیص تغییرات روند بازار، میزتم تقاضا و عرضه و تأیید یا تکذیب تغییرات قیمت را دارد که باعث افزایش دقت و اطمینان در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی می‌شود.

در مقاله اندیکاتور OBV ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور استوکاستیک stochastic

اندیکاتور استوکاستیک نمونه دیگری از انواع بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال می‌باشد که به تحلیل و پیش‌بینی رفتار قیمت‌ها می‌پردازد. این ابزار توسط جرج لیند در سال ۱۹۶۰ ابداع شد. استوکاستیک به عنوان یک نماینده از متغیرهای روزانه قیمت، با توجه به قیمت نهایی در یک بازه زمانی مشخص، تغییرات قیمت را تحلیل می‌کند.

این راهنما به صورت یک نمودار تحلیلی به نمایش در می‌آید که دارای دو خط به نام‌های "٪K" و "٪D" می‌باشد. این دو خط نشان‌دهنده‌ موقعیت قیمت نهایی در محدوده‌های قیمتی مشخصی از طریق مقایسه‌ میانگین قیمتی حال حاضر و حداکثر یا حداقل قیمت‌ها در بازه‌ای از زمان معین هستند. استفاده از استوکاستیک در تحلیل تکنیکال می‌تواند به تشخیص تغییرات جهت حرکت قیمت‌ها، تجدید نقاط ورود یا خروج از موقعیت‌های معاملاتی و همچنین تأیید الگوهای قیمتی کمک کند. این ابزار می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به معاملات در بازارهای مالی مفید واقع شود.

در مقاله اندیکاتور استوکاستیک ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور MYC

اندیکاتور تجاری MYC یک ابزار قدرتمند است که اجزای مومنتوم و تشخیص روند را با هم ترکیب می‌کند. این ترکیب، به تریدرها این امکان را می‌دهد تا موقعیت‌های معاملاتی دقیق‌تری را در بازار شناسایی کنند. استفا‌ده از این اندیکاتور سبب خواهد شد تا تریدرها روند بازار را به صورت دقیق‌تری تشخیص داده و با به موقع وارد شدن یا خروج از معاملات، به سود بیشتری دست یابند.

در مقاله اندیکاتور MYC ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

آموزش اندیکاتور میانگین متحرک‌ نمایی (EMA) 

اندیکاتور EMA، یک نوع از میانگین متحرک (MA) در تحلیل تکنیکال می‌باشد که ترکیبی از شاخص‌های مومنتوم و تشخیص روند را ارائه می‌دهد. این شاخص‌ها اطلاعاتی در مورد روند حرکت قیمت دارایی در یک بازه زمانی خاص را به ما ارائه می‌دهند. اندازه‌گیری‌های معمول از این بازه‌ها شامل ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روز می‌شود.

دسته‌بندی شاخص‌های میانگین متحرک شامل دو نوع SMA و WMA است. EMA به عنوان یک نمونه از میانگین متحرک وزنی عمل می‌کند، به این معنی که به قیمت‌های اخیر دارایی وزن‌دهی بیشتری در محاسبات خود اختصاص می‌دهد. متقابلاً، شاخص SMA یا مووینگ اوریج ساده به تقسیم مجموع قیمت‌های دارایی بر تعداد روزهای بازه مورد نظر می‌پردازد و تنها یک میانگین را ارائه می‌دهد.

برای محاسبه شاخص EMA، علاوه بر در نظر گرفتن قیمت اخیر دارایی، میانگین متحرک نمایی همچنین به روزهای قبلی EMA نیز توجه می‌کند. این شاخص برای هر روز نیازمند سه عامل زیر است:

·        میانگین متحرک ساده (SMA) به عنوان EMA اولیه یا مقدار اولیه EMA.

·        ضریب وزن‌دهی یا Multiplier که به عنوان ثابت هموارسازی شناخته می‌شود.

·        مقدار EMA روز قبل.

ضریب وزن‌دهی برای فرمول EMA به صورت درصدی محاسبه می‌شود:

۱۰۰ × (۱ + بازه زمانی مورد نظر) ÷ ۲ = ضریب وزن‌دهی

به عنوان مثال، برای یک بازه‌ زمانی ۲۰ روزه، ضریب وزن‌دهی برابر با ۹٫۵۲ درصد خواهد بود. با افزایش طول بازه‌ زمانی، ضریب وزن‌دهی کاهش می‌یابد.

با داشتن این اعداد، محاسبه EMA برای هر روز به شرح زیر خواهد بود:

(قیمت بسته دارایی EMA روز قبل) × ضریب وزن‌دهی + EMA روز قبل = EMA

در مقاله اندیکاتور EMA ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 <a href=اندیکاتور EMA" width="756" height="400" />

 

اندیکاتور میانگین متحرک ساده (SMA) 

برای تنظیم نمودن یک میانگین متحرک در بازه زمانی ۵ روی یک نمودار یک ساعته، ابتدا باید قیمت‌های بسته شدن در ۵ ساعت گذشته را جمع کرده و سپس نتیجه را بر همان عدد یعنی ۵ تقسیم کنیم. همچنین، برای ایجاد یک میانگین متحرک در بازه زمانی ۵ دوره بر روی نمودار ۳۰ دقیقه‌ای، می‌بایست مجموع قیمت‌های بسته شدن در ۱۵۰ دقیقه اخیر را محاسبه نموده و سپس نتیجه را بر ۵ تقسیم کنیم.

اکثر اندیکاتورهای مناسب تجزیه و تحلیل نمودار به طور خودکار این محاسبات را انجام می‌دهند، اما بهتر است با نحوه محاسبه آشنا باشیم تا بتوانیم اندیکاتور را بر اساس هدف‌های خود به درستی تنظیم کنیم. این آشنایی با شیوه کار اندیکاتور به ما این امکان را می‌دهد که در مواقع تغییرات در محیط بازار، استراتژی‌های متفاوتی را بر اساس شرایط جدید ایجاد کنیم.

در نظر داشته باشید که اندیکاتور SMA نیز همانند سایر اندیکاتورها با تأخیر عمل می‌کند؛ زیرا از میانگین قیمت‌های گذشته برای محاسبه استفاده می‌کند. اندیکاتور SMA در واقع تصویری از مسیر کلی و "آینده" قیمت در مدت زمان کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد. یکی از مزایای اصلی این اندیکاتور این است که قابلیت تنظیم دارد و می‌توان آن را در بازه‌های زمانی مختلف در نمودار محاسبه کرد.

در مقاله اندیکاتور SMA ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور DMI (شاخص حرکت دار) 

اندیکاتور DMI (شاخص حرکت جهت دار) یک ابزار تحلیلی است که توسط Welles Wilder طراحی شده است. این اندیکاتور به منظور پیشرفت و توسعه چندین شاخص فنی دیگر از جمله RSI (شاخص نیروی نسبی) به وجود آمده است و در طول بیش از نیم قرن از آن در بازارها استفاده شده است. پس از سال‌ها تلاش و مشاهدات مداوم روند بازار، Wilder توانست این اندیکاتور را توسعه دهد و به دلیل محبوبیت فراوانش، تا به امروز در برخی از بازارها از جمله بازار ارز و سهام به کار گرفته می‌شود.

به طور کلی، بزرگترین چالش در حوزه معاملات معمولاً با شناسایی روندهای مطلوب در بازار ارتباط دارد. تریدرها برای شناسایی زمان‌هایی که روند ممکن است عکس شود، از روش‌های متعددی استفاده کرده‌اند. یکی از این روش‌ها، به کارگیری اندیکاتور DMI یا شاخص حرکت جهت دار است.

در مقاله اندیکاتور DMI ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور پارابولیک سار 

شاخص پارابولیک SAR (سهموی SAR) به عنوان یکی از شاخص‌های معتبر تشخیص روند، شناخته می‌شود. این اندیکاتور توسط Welles Wilder در ایالات متحده تدوین شده و به عنوان یک ابزار پیگیری روند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای آن، تشخیص نقاط برگشت روند قیمت در بازار است. در نمودارها، این شاخص به صورت مجموعه‌ای از نقاط کوچک نمایش داده می‌شوند که در بخش‌های بالا یا پایین قیمت قرار می‌گیرند. زمانی که قیمت به سمت بالا حرکت می‌کند، نقاط زیر قیمت قرار می‌گیرند و زمانی که قیمت کاهش می‌یابد، نقاط بالاتر از قیمت قرار می‌گیرند.

در مقاله اندیکاتور پارابولیک سار ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور ایچیموکو  

یکی از اندیکاتورهای مؤثر در معاملات امروزی، اندیکاتور ایچیموکو است. نخستین بار ژاپنی‌ها این اندیکاتور را تدوین کردند و و آن را در تایم فریم‌های مختلف مورد استفاده قرار دادند. در زبان ژاپنی، ایچیموکو به معنای ایجاد تعادل و هماهنگی در دیدگاه می‌باشد؛ از همین رو این اصطلاح را بر روی یک اندیکاتور گذاشته‌اند. ظاهر مشابه ابر ایچیموکو به معامله‌گر این امکان را می‌دهد که به سرعت تشخیص دهد که آیا روند صعودی است یا نزولی؟

یکی از کاربردهای اصلی خطوط ایچیموکو، تشخیص مقاومت و حمایت بر روی نمودارهای بازارهای مالی می‌باشد. این اندیکاتور همچنین در تحلیل تکنیکال توانایی تعیین خط روند، اندازه‌گیری شتاب روند و ارائه سیگنال‌های ورود یا خروج از معامله را داراست.

در مقاله اندیکاتور ایچیموکو ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 اندیکاتور ایچیموکو

 

اندیکاتور مکدی MACD 

مکدی (MACD) یکی از پراستفاده‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید. این اندیکاتور به مومنتوم و شتاب روند قیمت یک کوین توجه می‌کند. این بدان معناست که تلاش دارد تا افزایش یا کاهش قیمت را تشخیص دهد. اندیکاتور مکدی می‌تواند به منظور ارائه سیگنال‌های معاملاتی و شناسایی فرصت‌های معاملاتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه شود، مولفه‌های این اندیکاتور است. شما می‌توانید مولفه‌های اندیکاتور مکدی را باتوجه به استراتژی خود تغییر دهید و نتیجه بهتری از این راهنما را شاهد باشید.

در مقاله اندیکاتور مکدی MACD ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 <a href=اندیکاتور MACD" width="603" height="400" />

 

اندیکاتور RSI 

اندیکاتور RSI یا شاخص قدرت نسبی، ابزاری بازگشتی است که به منظور تأیید و تعیین نقاط قیمتی و سطوح بازگشتی در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندیکاتور از محدوده‌ ۰ تا ۱۰۰ برای نمایش نوسانات خود استفاده می‌کند و به همین علت در دسته‌ اسیلاتورها قرار می‌گیرد.

شاخص RSI توانایی ارائه اطلاعات درباره‌ قوت بازار و نیز قدرت خریداران و فروشندگان را ارائه می‌کند. به همین جهت اغلب به عنوان شاخص قدرت نسبی شناخته می‌شود. این شاخص تنها یک تناظر نسبی بین خریداران و فروشندگان ارائه نمی‌دهد، بلکه نمایانگر توازن قدرت‌ها نیز می‌باشد. عموماً برای تنظیمات RSI، مدت زمان ١۴ روزه را مورد استفاده قرار می‌دهند.

در مقاله اندیکاتور RSI ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 <a href=اندیکاتور RSI" width="757" height="400" />

 

اندیکاتور باند بولینگر 

در ابتدای سال ۱۹۸۰، فردی به نام جان بولینگر، تحلیلگر بازارهای مالی، باندهای بولینگر (Bollinger Bands) را تدوین کرد. این اندیکاتور به طور گسترده‌ای در تحلیل تکنیکال به‌کار می‌رود و اساساً یک ابزار اندازه‌گیری اسیلاتوری است که درجه نوسان بازار و نیز شرایط خرید و فروش بیش از حد را به نمایش می‌گذارد.

هدف اصلی در باندهای بولینگر این است که چگونگی پراکندگی قیمت‌ها در اطراف میانگین متحرک نمایش داده شود. این اندیکاتور از سه قسمت تشکیل شده است:

1.     باند بالایی

2.     باند پایینی 

3.     خط میانگین متحرک (باند وسط)

 باندهای بالا و پایین نمایانگر نوسانات قیمت هستند. زمانی که نوسانات بیشتر می‌شوند، باندها از یکدیگر دور شده و زمانی که نوسانات کمتر می‌شوند، باندها به یکدیگر نزدیک‌ می‌شوند.

فرمول استاندارد باندهای بولینگر، خط میانگین را به عنوان یک میانگین متحرک ساده (SMA) با مدت زمان ۲۰ روز مشخص می‌کند. باندهای بالا و پایین نیز بر اساس انحراف معیار بازار از خط میانگین محاسبه می‌شوند. خط میانگین در واقع یک خط میانگین متحرک ساده (SMA) است. اغلب برنامه‌های نمودار‌خوانی این خط را در بازه زمانی ۲۰ روزه نمایش می‌دهند که برای بسیاری از تریدرها مناسب است.

در مقاله اندیکاتور باند بولینگر ، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 اندیکاتور باند بولینگر

اندیکاتور فیبوناچی

اندیکاتور فیبوناچی یک ابزار مهم در تحلیل تکنیکال بازارهای مالی است که بر اساس اعداد فیبوناچی و نسبت‌هایی طلایی ساخته می‌شود. این ابزار به تعیین سطوح مهمی از پشتیبانی و مقاومت در نمودارهای قیمتی کمک می‌کند و می‌تواند در پیش‌بینی حرکت قیمت‌ها مفید باشد. دسترسی به نسبت‌های فیبوناچی رایج از جمله 0.382، 0.500، 0.618، 1.000، و غیره، کمک می‌کند تا نقاط واگرایی و احتمالی برای ورود یا خروج از معاملات تشخیص داده شود.

در اینجا تعدادی از نقاط قوت استفاده از اندیکاتور فیبوناچی عبارت‌اند از:

·        Retracement Levels (سطوح واگرایی): سطوح 0.382، 0.500، و 0.618 معمولاً به عنوان سطوح واگرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سطوح ممکن است نقاط واگرایی قیمت را نشان دهند و به معامله‌گران کمک می‌کنند تا زمان ورود یا خروج از معاملات را تصمیم گیری کنند.

·        Extension Levels (سطوح گسترش): سطوح 1.000، 1.618، و 2.618 به عنوان سطوح گسترش شناخته می‌شوند و ممکن است در تعیین محدوده‌های احتمالی برای افزایش قیمت‌ها در آینده مفید باشند.

·        فیبوناچی در نمودارهای زمانی مختلف: اندیکاتور فیبوناچی می‌تواند در نمودارهای زمانی مختلف مانند نمودار روزانه، هفتگی یا ساعتی مورد استفاده قرار گیرد و سطوح مهم را در هر یک از این زمان‌بندی‌ها نشان دهد.

·        استفاده در ترند‌ها: فیبوناچی می‌تواند به تعیین ترند‌های قیمتی و سطوح مهم در ترند‌ها کمک کند. به عنوان مثال، اگر قیمت به یک سطح فیبوناچی افتاد و سپس از آن بازگشت، این می‌تواند نشان‌دهنده تقویت ترند باشد.

به طور کلی، اندیکاتور فیبوناچی یک ابزار محبوب در تجزیه و تحلیل تکنیکال است که به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا سطوح مهم را در نمودارهای قیمتی تشخیص داده و تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود را بر اساس آن‌ها بگیرند.

 در مقاله اندیکاتور فیبوناچی، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

اندیکاتور مووینگ اوریج

اندیکاتور مووینگ اوریجMoving Average Envelopes یک ابزار تحلیلی در تحلیل تکنیکال است که به تازگی برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندیکاتور براساس متوسط قیمت‌ها (معمولاً میانگین ساده) و مقادیر مشخصی از آن محاسبه می‌شود. همواره متخصصین تحلیل تکنیکال بر این باور بوده‌اند که قیمت به مووینگ اوریج پولبک می‌زند و شما می‌توانید با توجه به استراتژی خود، معاملات را پس از برخورد قیمت به این اندیکاتور باز کنید.

در مقاله اندیکاتور مووینگ اوریج، درباره این اندیکاتور به صورت کامل و جامع صحبت کرده ایم که توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

 

آیا نیازی به خرید اندیکاتور ارز دیجیتال هست؟

به طور کلی، اندیکاتورها صرفاً می‌توانند به عنوان راهنما‌هایی برگزیده شوند و شما را در گرفتن تاییدیه جهت ورود یا خروج از معامله یاری کنند. اغلب اندیکاتورهای پراستفاده به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ اما برخی از اندیکاتورهای شخصی‌سازی شده وجود دارند که به طور معمول مورد بهره‌گیری واقع نمی‌شوند. در این شرایط شما می‌توانید خرید اندیکاتور ارز‌ دیجیتال را انجام دهید و آن را برای استراتژی خود بهینه‌سازی کنید.

 

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، انواع گوناگونی از بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال وجود دارند که شما باید آنان را باتوجه به استراتژی شخصی خود بهینه کنید. برای پاسخ به سوال “بهترین اندیکاتور برای تحلیل ارز دیجیتال چیست؟” باید بگوییم که شما باید ابتدا بیابید که دقیقا چه توقعاتی از یک اندیکاتور دارید. اندیکاتور میانگین متحرک (MA)، اندیکاتور RSI، استوکاستیک و مکدی می‌توانند شما را در گرفتن تاییدیه جهت ورود یا خروج از معاملات یاری کنند. توجه داشته باشید که هرچقدر هم که یک اندیکاتور بهینه شده باشد، همچنان بهتر است که از آن به عنوان یک مکمل بهره بگیرید.

سوالات متداول

مهم‌ترین نکته در پروسه بهره‌گیری از اندیکاتورها چیست؟

مهم‌ترین نکته آن است که بدانید این ابزارهای راهنما صرفاً می‌توانند به عنوان مکمل‌هایی جهت ورود و خروج از معاملات شما را یاری کنند.

کدام اندیکاتور بهتر می‌تواند تریدرها را در یافتن جهت قیمت یاری کند؟

انواع اندیکاتورها دارای مزایای منحصربه‌فردی هستند. در میان همگی این‌ها، شما با استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج می‌توانید روند قیمت را با وضوح بالاتری تشخیص دهید.

بهترین اندیکاتور جهت گرفتن سیگنال کدام است؟

هیچ اندیکاتوری نمی‌تواند به طور قطعی به شما سیگنال خرید و فروش دهد. این ابزارها صرفاً قادر هستند تا در کنار استراتژی شما مورد استفاده واقع شوند.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version